Az egyre fejlődő járműtechnika, elektronikai szempontból, kihívások elé állítják az autószerelőket. Az autóipar utóbbi 7 év fejlesztéseinek 85%-a az elektronikában összpontosultak. Egy mai autóban akár 154 vezérlőegység is előfordul és az előforduló hibajelenségek egyre jobban összefüggenek a különböző rendszerekkel, mivel ezek hálózatban (vagy akár hálózatokban) vannak összekötve. Az autóban lévő rendszerek szoftverei pedig a mai járművek elképesztő funkcionalitását teszik lehetővé a személyre szabástól az önvezetésig. A járműdiagnosztika egyre bonyolultabbá válik és egy egyszerű hiba, aminek a megoldása is egyszerű, legalábbis utólag nézve, komplex elektronikai vagy informatikai tudást igényel.
Ezeknek a kihívásoknak próbálunk eleget tenni a Hella Tech World segítségével, konkrét autóknál, konkrét hibajelenségekre, konkrét megoldásokat adni a Garázsdoki cikksorozatunkban.
Mai pácinesünk: Skoda Octavia
Szimptóma: A jármű nem indul.
Jármű pontos típusa: Skoda Octavia, minden modell 2.0 TDI motorral, BMN motorkód, 2006.04 modellévtől
Kommentár:
A motor nem indul és az alábbi hibakódok olvashatóak ki a vezérlőegységből:
P1517 „Fő relé hiba az áramkörben”
P2146 „A befecskendező szelep áramellátása”
Terápiás kondíciók:
Ha ezt a hiányosságot a fenti hibakódokkal kapcsolatban észlelik, azt egy befecskendező szelep rövidzárlata okozhatja (1. ábra).
Ez a hiány gyakran előfordul olyan járműveknél, amelyek meghaladja a 100 000 km-t.
Terápia:
A hibás befecskendező szelep cseréje után ellenőrizze, hogy az elektronikus vezérlőegység kimenetei (2. ábra) megfelelően működnek és ellenőrizze az injektor kábelkötegét (3. ábra), hogy nincs-e benne repedés vagy sérült érintkezés. A további hibák elkerülése érdekében, ha az injektor szelep meghibásodik, tanácsos ellenőrizni a többi injektort is, és ha szükséges cserélni az összes többi azonos kódszámú injektort, mert számítani lehet arra, hogy ezek meghibásodása is bekövetkezhet a közeljövőben.
Kérjük, tartsa be a jármű gyártójának szétszerelési és összerakási utasításait.