A nyomtávszélesítés egy közismert és népszerű tuningeljárás, ám mint minden, a gyári paraméterektől való eltérést célzó modifikáció, ez a változtatás is hordozhat magában rizikót, ha nem a megfelelő körültekintéssel kerül kivitelezésre.
Az alábbiakban egy rövid áttekintést olvashat a témában és megismerheti a piacvezető Eibach gyártó megoldásait.
A nyomtávszélesítést jellemzően kettős céllal választják az autók, az autózás szerelmesei.
A futómű szélesítésének célja lehet pusztán technikai tuning alapú megfontolás eredménye: a szélesebb nyomtávnak köszönhetően a jármű úttartása, kanyarstabilitása nő. A módosítás azonban ezzel együtt a gépjármű esztétikai minőségére is hatással van: sportosabb, agresszívebb megjelenést kölcsönöz.
A futóműszélesítés azonban nem jelent automatikusan jobb futóművet. A lengőkarok igénybevétele a megnövelt nyomtáv miatt (nagyobb erőkar) módosul, a csillapítás és a rugózás is változik – ezeket a faktorokat érdemes figyelembe vennünk a szélesített futómű melletti elköteleződés során.
A túlzásba vitt nyomtávszélesítés a futómű terhelése által a kerékcsapágyak idő előtti elhasználódásához vezet, a nem megfelelő anyagokból készült megoldások használatával pedig további terhelésnek tesszük ki a rendszert.
A megfelelő nyomtávszélesítő kiválasztásakor érdemes figyelembe vennünk, hogy a központosítóval (tehermentesítővel) rendelkező modellek választásával elkerülhető a kiegyensúlyozatlanságból eredő megnövekedett terhelés – illetve a kerékcsere folyamata is könnyebben kivitelezhető.
A továbbiakban az elismert német gyártó, az Eibach Pro-Spacer nyomtávszélesítő családjával ismerkedhet meg az olvasó.
Az Eibach Pro-Spacer nyomtávszélesítők legfontosabb tulajdonságai a következők:
- Szélesebb állás – jobb kezelhetőség és megjelenés
- Nagy szakítószilárdságú alumíniumötvözetből készült, mely jelentős súlyelőny biztosít az acélból készült távtartókhoz képest
- Pontos illeszkedés, modellspecifikus kialakítás a kivételes kerékegyensúly érdekében
- A terméktípusok mindegyike tartósságot, szilárdságot vizsgáló teszteken teljesített
- Kivételes minőségű korrózióvédelem (DIN 50021 sóspray teszt szabványainak megfelelően)
Az Eibach Pro-Spacer ideális kombinációt alkothat az Eibach Pro-Kit és a Sportline használatával.
Telepítésével az autó szélesebb futóműve által jobb megjelenést mutat, mivel a kerék kitölti az ívet, Így kapja meg az autó megjelenése az addig hiányzó, utolsó vonást.
A nyomtáv szélességének növelésével nemcsak a megjelenés javul, hanem optimális vezetési magatartás érhető el, mivel az alváz gördülését pozitív módon befolyásolva kiváló stabilitást eredményez.
Az Eibach Pro-Spacer 8 változatban kínál megoldást azok számára, akik nyomtávszélesítésben gondolkoznak.
1 SZÉRIA
- pass-trough rendszer
- központosító nélkül
- 10 mm – 20 mm (a lemez vastagsága 5 mm-től 10 mm-ig)
- hosszabb kerékcsavarok segítségével rögzíthető
- szerelőkészlet nélkül (külön megrendelhető)
2 SZÉRIA
- pass-trough rendszer
- központosítóval
- 14 mm – 40 mm (a lemez vastagsága 7 mm-től 20 mm-ig)
- hosszabb kerékcsavarok segítségével rögzíthető
- szerelőkészlet nélkül (külön megrendelhető)
3 / 7 SZÉRIA
- csavaros rendszer
- központosítóval
- 40 mm – 60 mm (a lemez vastagsága 20 mm-től 30 mm-ig)
- rögzítés
- kerékagyon: speciális rögzítőcsavarok segítségével
a felni rögzítése: gyári (vagy kiegészítő) csavarok használatával
- szerelőkészlettel
- 7 széria: acél persely
4 / 8 SZÉRIA
- csavaros rendszer
- központosítóval
- 30 mm – 60 mm-re (a lemez vastagsága 20 mm-től 30 mm-ig)
- rögzítés:
kerékagyon: speciális rögzítő anyával
felni rögzítése: gyári (vagy kiegészítő) anya használatával
- szerelőkészlettel
- 8 széria: központosító nélkül
5 SZÉRIA
- pass-trough rendszer
- központosító nélkül
- 10 mm – 16 mm (a lemez vastagsága 5 mm-től 8 mm-ig)
- rögzítés hosszabb recézett csap segítségével
- szerelőkészlettel (standard kerekekhez vagy kerekekhez standard rögzítéssel)
6 SZÉRIA
- pass-trough rendszer
- központosító nélkül
- 20 mm – 40 mm (a lemez vastagsága 10 mm-től 20 mm-ig)
- rögzítés hosszabb recézett csap segítségével
- szerelőkészlettel (standard kerekekhez vagy kerekekhez standard rögzítéssel)