A Denso izzítógyertyákat hosszú életre tervezik, de mint mindennek ennek az alkatrésznek is elérkezik a cseréje.
Íme 6 jel ami arra utal hogy itt az idő:
A rettegett Check Engine:
Napjaink autói már jelzik ha problémát éreznek a rendszerben – a rettegett Check Engine-t használva – így az izzító gyertya hibáját is tudja tárolni.De mivel ezt a vészjelzést számos hiba okozhatja így ha ezt tapasztaljuk vigyük el egy szakszervizbe az autót és kérjük a hiba kiolvasását és ha az izzítógyertya okozza a hibát akkor kérjük a cserét.
1.Nehéz hideg indítás
A legáltalánosabb jel arra hogy az izzítógyertya megérett a cserére hogy hidegen nehezen indul az autó.Ennek az oka hogy a gyertya már nem képes létrehozni azt a hőt a hengerben amitől a tökéletes égés megvalósulhat.
2. Gyújtásporbléma
A gázolaj elégetéséhez több értéknek megfelelőnek kell lennie.Fontos a kompresszió,a megfelelő mennyiségű és időpontú üzemanyag befecskendezés és az ideális kamra hőmérséklet.
Ahhoz hogy az égés létrejöjjön legalább 232 C-nak kell lennie a hengerben, ha az izzítógyertya nem működik megfelelően akkor nem lehet elérni ezt a hőtartományt.
3. Egyenetlen alapjárat
Ha egy vagy több izzítógyertya elhasználódott (elégett, elkokszolódott, sérült) akkor hideg időben nehezebben fog indulni és egyenetlen lesz az alapjárat és ezzel párhuzamosan fehér füstöt láthatunk a kipufogóból távozni, amíg ki nem simul az alapjárat.
Amennyiben a cserekor azt tapasztaljuk hogy minden gyertya hegye megégett akkor ellenőrizni kell az üzemanyag adagolási rendszert.
4. Növekvő üzemanyag fogyasztás
A téli időszakban a gázolajba különböző adalékokat kevernek (természetesen a helyi hőmérsékleti sajátosságoknak megfelelő arányban), hogy csökkentsék a fagyáspontját.De ezzel párhuzamosan az üzemanyag energia tartalma csökkenhet és ezzel nőhet a fogyasztás.
Amennyiben az izzítógyertya nem működik tökéletesen akkor ugrás szerű növekedést tapasztalhat az üzemanyag fogyasztásban.
Ha a felsoroltaktól eltérő tüneteket vesz észre az autóján de megnő a fogyasztása akkor minél hamarabb látogasson el egy szervizbe a hiba pontos feltárása céljából.
- Fehér Füst
Fehér füst általában akkor fordul elő, ha nincs elég hő az üzemanyag elégetéséhez. Az el nem égett üzemanyag részecskék füstként távoznak a kipufogócsőből, és jellemzően erős üzemanyag szagot árasztanak. Nem szokatlan, hogy hideg időben a kipufogócsőből fehér füst távozik, amíg a motor fel nem melegedett.
Sérült izzítógyertyák vagy hibás izzítógyertya vezérlő modul is fehér füstöt okozhat a motor beindításakor. Ha üzemmeleg motornál is tapasztalja a jelenséget akkor forduljon szakszervizhez a hiba feltárása miatt.
- Fekete füst
A diesel járműveknél akkor fordul elő a fekete füst ha túl sok üzemanyag kerül a keverékbe így az égés nem tökéletes.
Az érzékeny diesel rendszereket könnyen kibillentheti egyensúlyukból a hibásan működő izzítógyertya.
A fekete füst mindig egy figyelmeztető jel hogy valami nem működik tökéletesen az égéstérben.