Megmutatjuk mely autógyárak döntöttek úgy, hogy átmenetileg bezárják kapuikat.
Leáll a győri Audi-gyár a koronavírus miatt. A cégnél Győrben jelenleg közel 13 ezer ember dolgozik.
A cég a fertőzés terjedése mellett azzal indokolta a leállást, hogy a Volkswagen-konszern legtöbb telephelyén szintén felfüggesztik a termelést. Az intézkedések érintik az Audi AG ingostadti, neckarsulmi, brüsszeli, mexikói és győri telephelyeit, ezeket zárják be ellenőrzött formában e hét végéig.
Leáll a munka a szentgotthárdi Opel-gyárban is. A cégnél 850 fő dolgozik állományban, az üzemstopot első körben a hónap végéig vezetik be.
Hétfőn közleményben tudatta a francia PSA Peugeot-Citroen csoport, amely Opel és a DS márkák tulajdonosa is, hogy a súlyosbodó járványhelyzet miatt ütemezetten leállítja a gyárait.
Az a kommüniké még nem tért ki a magyarországi Opel-üzemre, amelyben motorok készülnek, kedden azonban már a szentgotthárdi egység leállításáról is döntöttek. A leállásra héten kerül sor, és hétfőtől már szünetel a termelés – tudta meg a hvg.hu a cég kommunikációs vezetőjétől.
A Peugeot-, az Opel- és a Citroen-gyárak termelésének leállítása március 27-ig érvényes, Kaszás Zoltán a magyar Opel-gyár kommunikációs vezetője is ezt a dátumot említette a hvg.hu-nak. Annyit hozzátett, hogy mivel a motorgyártás megelőzi az autógyártást, elképzelhető, hogy számukra néhány nappal korábban jöhet az üzemkezdet.
Hétfőn bezár az esztergomi Suzuki-gyár. A vállalat abban bízik, hogy a lehető leghamarabb vissza lehet majd állni a normál működésre.
„A koronavírus-járvány terjedésének növekvő kockázata miatt munkatársaink egészségének és biztonságának védelme érdekében a Magyar Suzuki Zrt. vezetése 2020. március 23-tól április 3-ig az esztergomi gyártás leállítása mellett döntött” – olvasható a cég szerda délelőtti hivatalos közleményében.
Várhatóan egy hónapra áll le a munka a BMW gyáraiban, a Toyotánál határozatlan idejű a leállás.
A BMW is bejelentette, hogy a koronavírus-járvány miatt felfüggeszti a termelést Európában. Oliver Zipse, a német vállalat igazgatótanácsának elnöke müncheni tájékoztatóján arról beszélt, hogy sok autókereskedő már bezárt Európában, a BMW pedig az értékesítési előrejelzésekhez igazítja a termelést. Így szerdától leállítják a gyártást az európai üzemekben és a dél-afrikai Rosslynban, várhatóan egy hónapra, április 19-ig.
A Toyota is hasonlóképp döntött, de ott határozatlan időre függesztik fel a termelést. Cseh, török, lengyel, francia és brit gyárakat állítanak le.
A napokban a Volkswagen csoport és a Mercedes-Benz gyártója, a Daimler is bejelentette, hogy a koronavírus-járvány miatt felfüggeszti a termelést Európában.
A COVID-19 világjárvány miatt a Daimler-csoport is úgy döntött, hogy két hétre felfüggeszti európai egységeiben a termelést. Az intézkedés a Daimler európai autó-, kisteherautó- és haszongépjármű-gyáraira is vonatkozik, és mint a cég közölte, még ezen a héten életbe lép.
Bár a közlemény konkrétan nem tér ki a kecskeméti üzemre, a gyárban dolgozók információi szerint, itt is leállítják a gyártást. A cég későbbre ígért hivatalos tájékoztatást.
Indoklásul annyit közöltek még, hogy a globális ellátási láncok jelenleg nem képesek fenntartani a gyártáshoz elégséges szintet. Az intézkedések időtartama a fejleményektől függ.
A Volkswagen több fronton érintett
Hétfőn, a Lisszabon melletti Volkswagen Autoeuropa összeszerelő üzemében 16 százalékkal kellett csökkenteni a napi termelési mennyiséget, mivel számos dolgozó kiesett a munkából abból kifolyólag, hogy a koronavírus-járvány terjedése miatt Portugáliában is elrendelték az iskolák bezárását.
A VW pozsonyi gyára leállásra kényszerült vasárnap, miután Szlovákiában vészhelyzetet hirdettek ki a járvány miatt.
A Skoda és a Hyundai gyáraiban a cseh szakszervezetek 14 napos karantént rendeltek el munkavállalóknak, ami az adott időszakra a gyártás leállását is jelenti.
Abból adódóan, hogy az összes nem nélkülözhetetlen szerviz és autókereskedés is bezárt, valamint, hogy azokat az embereket otthoni munkavégzésre kényszerítik, akiknek a munkája nem követeli meg a munkahelyre való bejárást, a márciusi új autó értékesítések számában komoly visszaesésre kell számítani.
Forrás: hvg.hu, autopro.hu