Bevált technológia kompakt integrálása
CO2 -értékek, zajkibocsátás, megbízhatóság és hatékonyság – tovább növekednek a modern hajtásokkal szembeni követelmények. Ezek teljesítése érdekében a motorokat mindig alacsony fordulatszámon kell működtetni. Ma már az 1.000-es fordulatszámon és a legmagasabb sebességi fokozatban történő egyenletes közlekedésnek a kényelem romlása nélkül lehetségesnek kell lennie.
Ebben a fordulatszám-tartományban azonban a rezonancia miatt jelentős mértékű morgó és zúgó zajok keletkeznek. Ezért hatásos forgási rezgéscsillapítási rendszerre van szükség. A centrifugális inga csillapítóval szerelt LuK kéttömegű lendkereket (DMF) speciálisan az ilyen kihívásokra fejlesztették ki. A 250 Nm feletti nyomatékú motorral ellátott járműveknél jelenleg ez a leghatékonyabb módja a fordulatszámtól függő zajok elkerülésének.
A centrifugális inga csillapítónak a kuplungtárcsába történő integrálásával további lépést sikerült tenni a forgási rezgések elszigetelésének területén. A rendszer gazdaságos alternatívát kínál a járműgyártók számára, ha a merev lendkerékkel történő meghajtás nagyobb forgási rezgéscsillapítást igényel. A csillapító hatékonysága nem éri el DMF hatékonyságát, de meghaladja a torziós csillapítású kuplungtárcsáét, amelynél az alkalmazási terület 250 Nm motornyomatékig terjed. Az ilyen technikával készülő kuplungtárcsák csak olyan járművekhez használhatók, amelyeket gyárilag ezzel szereltek fel.
Megjegyzés:
A kuplungtárcsa szerelésekor a centrifugális csillapító inga mozoghat. Az ilyenkor keletkező zaj normális. Ez nem jelent hibát, hanem tulajdonképpen annak a jele, hogy a technika kiválóan működik.