A Tenneco emlékezteti a gépjárműipari szakembereket, hogy mindig párban cseréljék a lengéscsillapítókat
Az emberek által naponta használt tárgyak közül sok akkor a leghatékonyabb, mikor párban cserélik őket.
Az autók lengéscsillapítói, csak úgy, mint a legtöbb alkatrész a felfüggesztésben elhasználódik és meghibásodik. Biztonsági okokból nagyon fontos, hogy ezeket a hibákat kiszűrjük még a korai stádiumban. A hibás, vagy elhasznált lengéscsillapítók jelentős hatással vannak az autó rossz úttartására és a megnövekedett féktávra.
A megfelelő csere-eljárások követése megelőzheti a kedvezőtlen jármű teljesítmény jellemzőket és a korai alkatrészkopást.
Tekintsd meg az alábbi rövid videót, melyből kiderül milyen káros hatásai lehetnek az autó kezelhetőségére és úttartására a nem megfelelő állapotú, vagy minőségű lengéscsillapítóknak:
A Tenneco, a Monroe® lengéscsillapítók globális gyártója, új lengéscsillapítókkal bővítette terméklistáját, és arra figyelmeztet, hogy csak egy lengéscsillapító vagy gólyaláb csere nem kívánt teljesítményhez és/vagy megbízhatósági problémákhoz vezethet.
A többi gépjármű rendszerhez és alkatrészhez hasonlóan a lengéscsillapítók – amelyek átlagosan 2.800 ciklust mozognak kilométerenként – is idővel elhasználódnak.
Egy kopott vagy sérült lengéscsillapító cseréjekor fontos a gépjármű másik oldalán levő párját is kicserélni, az állandó teljesítmény megőrzése és a korai kopás megakadályozása végett.
“A lengéscsillapítók közvetlen hatást gyakorolnak a jármű teljesítményének számos kulcsfontosságú területeire, például a féktávolságra, a kormányzásra, a kezelésre és a gumiabroncsok tapadására az útfelületen. Csak egyetlen kopott vagy sérült lengéscsillapító cseréje káros hatással lehet ezekre a jellemzőkre. Nagyon fontos, hogy az autóipari szolgáltatók egy tengelyen mindig cseréljék ki mindkét lengéscsillapítót, hogy biztonságos és kényelmes utazást biztosítsanak ügyfeleik számára.”” mondta Oscar Oskarsson, senior training manager, Tenneco Aftermarket EMEA.
Mivel egy új lengéscsillapító nem szenvedett el belső kopást, egy régi egységgel történő párosítás egyenetlen csillapítási tulajdonságokat eredményezhet, és az új lengéscsillapítónak a vártnál jóval gyorsabb elhasználódását okozza, mivel ennek az egységnek erősebben kell dolgoznia, hogy a régi alkatrész elhasználódását kompenzálja. Egyes országokban, ez a különbség elég ahhoz, hogy a gépjármű ne menjen át a műszaki ellenőrzéseken.
Az elhasználódott és a sérült lengéscsillapítók jelentős hatással lehetnek a vezető kényelmére és biztonságára, a járművek ugrálását és ingadozását okozva, illetve növelik a féktávolságot.
Emiatt a Tenneco és a Monroe azt ajánlja, hogy az autóipari szolgáltatók 20.000 km-enként és mindig a jármû időszakos szervizelése alatt ellenőrizzék a lengéscsillapítókat kopás vagy sérülés végett.
Járművizsgálatok elvégzése során a szervizszolgáltatóknak kopott és megrongálódott lengéscsillapítókat és gólyalábakat, a kormányzás és a felfüggesztés sérült gömbcsuklóinak jeleit, rossz kormányzási válaszokat kell keresniük; szivárgó folyadékot a lengéscsillapító házán; „kagylószerű” és egyenetlen gumiabroncs kopást; túlzott járműugrálást; és sávváltás közben ingadozást.
A Tenneco átfogó oktatási és járműdiagnosztikai információkkal támogatja a Monroe termékcsaládját, olyan műszaki támogatási platformok révén, mint például a Technicians Advanced Digital Information System (TADIS), amely technikusok, szerelők és más aftermarket szakemberek számára tervezett több ezer hasznos anyagot tartalmaz.
A TADIS és egyéb források eléréséhez kérjük, keresd fel a www.training.tenneco.com weboldalt. A független aftermarket szakemberek reklám és értékesítési pontok promóciós anyagokhoz is hozzáférhetnek, illetve illusztrált termékkatalógusokhoz, melyek online a www.monroecatalogue.eu címen találhatók.
Ellenőriztesd Te is 20.000Km-enként lengéscsillapítóidat és ha szükséges, cseréld az elhasználódott darabokat korszerű, csúcstechnológiás Monroe termékekre, melyeknek széles választékát megtalálhatod az Inter Cars kínálatában!