Jövőre 25 éves lesz a Coca Cola Karácsonyi Karavánja. Tekintsünk hát vissza a kezdetekre együtt, karácsony alkalmából.
A Coca-Cola Karaván először 1995-ben került a TV-k képernyőjére, márra pedig a karácsony ikonikus jelképévé nőtte ki magát. Ráadásul Nagy Britanniában élőben is megtekinthető.
A Coca-Cola Karácsonyi Kamionja a W.B. Doner ügynökség ötlete volt egy szezonális reklámkampányra, ami úgy híresült el, mint Karácsonyi Karaván. De, ami még varázslatosabbá teszi a kamionokat, az a megvilágítás, melyet az Industrial Light and Magic készített, akiknek a Star Wars filmek is köszönhetik a fénytechnikájukat.
A Coca-Cola Mikulása, aki a kamiont díszíti, Haddon Sundblom színész, aki, ha jól emlékeztek a reklám végén toastra emeli a Coca Cola-t.
1996-ban a karavánt használva bemutatták az új Coca-Cola Mikulásos csomagolást. A címkén Sundblom Mikulásalakja volt látható.
1998-ban a harmadik Karácsonyi Karaván reklám 100 országot és nézők millióit érte el. A Coca-Cola Karácsonyi Karaván reklám azóta is az egyik leggyakrabban felhasznált reklám, amit valaha készítettek.
1999-ben a havas Vancouverben, Kanadában forgatták le a ’Journey’ reklámot, melyhez 3 kamiont használtak és 40 színészt castingoltak. A reklámfilmnek, a kamionok életre kelnek egy kisfiú és a nagypapája előtt, miközben otthon egy mesekönyvet olvasnak.
A Coca-Cola átalakította a klasszikus reklámot, és híres teherautóit országszerte elküldte, hogy terjessze az ünnepi hangulatot, megerősítve pozícióját mint alapvető karácsonyi hirdetést. A Coca Cola Karaván minden évben megtalálható több mint 40 helyszínen UK szerte.
2001 és 2007 között a Coca-Cola felhagyott a tradicionális Karácsonyi reklámkampányával, amit már mindenki megszokott, azonban a nyilvánosság visszhangja miatt visszahozták.
2013-ban a #HolidaysAreComing hashtag több mint 57 milliószor lett tweetelve és körülbelül 2 millió ember látogatta meg a Coca-Cola weboldalát azért, hogy megtudja, hol lesz állomása a Karácsonyi Karavánnak.
2014-ben Britanniában megszavazták minden idők kedvenc karácsonyi reklámjának az 1995-ös Karácsonyi Karaván reklámot.
2019-ben a Coca-Cola a fenntarthatóság jegyében feleleveníti az 1996-os reklámját, melynek végén az újrahasznosítást hirdeti. Eredeti és szép kezdeményezés.