Újdonságok Bosch Esitronic 2023/2

Garázsipar
2023.05.09.

A Bosch ESI[tronic] 2.0 online diagnosztikai szoftvere leegyszerűsíti a napi műhelymunkát, ugyanakkor növeli annak hatékonyságát. A 2023 | 1 verzióval a megszokott módon praktikus funkciókat és valódi innovációkat kínálunk a műhelyek számára.

A május végére tervezett frissítés (Service Pack 1 of 2023/2) keretében az ESI[tronic] felhasználók a Secure Diagnostic Access részeként már hozzáférhetnek a Kia és a Hyundai gyártmányok védett járműadataihoz is.

Bizonyos járműmárkák esetében a járműazonosító szám (alvázszám) nem olvasható ki az OBD 9-es üzemmódban. A már ismert „alvázszám-azonosítás” fülön mostantól lehetőség van arra, hogy a járműmárkát az alvázszám kiolvasása előtt kiválaszthassák.

Az elektromos gépjárművek az ESI[tronic] 2.0 Online alapvető fontosságú fejlesztési körébe tartoznak. A Tesla gépjárművek esetében a járműdiagnosztika különleges funkciókat tartalmaz. Ezért a Tesla gépjárművek sikeres diagnosztikájához elengedhetelen, hogy ismerjük és figyelembe vegyük ezeket a sajátosságokat.

Az SDA (biztonságos diagnosztikai hozzáférés, Secure Diagnostic Access) már a Kia és a Hyundai modellek esetében is elérhető.

A biztonságos diagnosztikai hozzáférés (SDA) az ESI[tronic] 2.0 Online vezérlőegység diagnosztikai komponensébe (SD-licenc) integrált központi megoldásként átfogó hozzáférést biztosít a részt vevő járműgyártók védett járműadataihoz, illetve a kör folyamatosan más járműgyártókkal bővül.

A május végére tervezett frissítés (2023/2 Service Pack 1) keretében az ESI[tronic] felhasználók a Secure Diagnostic Access részeként a Kia és a Hyundai járműgyártók védett járműadataihoz is hozzáférhetnek. A Kia és a Hyundai védett járműadataihoz való első hozzáférés a 2023/2.05-ös frissítéssel (május vége) lesz lehetséges. További védett diagnosztikai tartalmak az azt követő frissítésekkel érkeznek.

Az új járműgyártói megoldások egyikénél sem kell új lépéseket elvégezniük. A belépéshez elegendő a személyes SingleKey azonosítóval (korábban Bosch azonosító) bejelentkeznie. A Kia és a Hyundai megoldás használata a felhasználó számára nem jár további költségekkel. A Bosch szoros kapcsolatban áll más járműgyártókkal is annak érdekében, hogy azokat az SDA rendszerbe integrálja. Rövidesen újabb információkkal jelentkezünk.

Korszerűsített VIN azonosítás

Bizonyos járműmárkák esetében az alvázszám (VIN, járműazonosító szám) az OBD 9-es üzemmódjával nem olvasható ki, így a jármű ezzel a módszerrel nem azonosítható. Annak érdekében, hogy az érintett járműmárkák alvázszámának (VIN) kiolvasásakor megbízható és pontos eredményt kapjon, előzetesen ki kell választania a járműmárkát. Ez a módszer lehetővé teszi, hogy a szoftver a jármű azonosítása érdekében az alvázszámot más vezérlőegységekből, például a motorvezérlő-egységből olvassa ki.

Az ismert „VIN azonosítás” fülön mostantól lehetőség van arra, hogy a jármű márkáját már az alvázszám kiolvasása előtt megadja.

Az érintett járműmárkák itt egy felsorolásban találhatók, így ezek előzetes kiválasztása szintén jobb eredményt nyújt a alvázszám-azonosításban. Azokat a járműmárkákat, amelyeknél ez a lépés nem szükséges, a rendszer eleve nem kínálja fel.

A funkció bevezetése során a listában egyelőre a Chevrolet, a Hyundai, a Kia, a Opel/Vauxhall és a Suzuki márkák szerepelnek. A következő frissítésekkel további márkák kerülnek be ebbe a körbe.

Tesla diagnózis: Különleges funkciók áttekintése

Az elektromos gépjárművek az ESI[tronic] 2.0 Online alapvető fontosságú fejlesztési körébe tartoznak. A felhasználónak nem kell külön licencet vásárolnia ahhoz, hogy hozzáférjen az elektromos gépjárművek átfogó diagnosztikai adataihoz.

Ebbe a körbe tartoznak a Tesla gépkocsimárka „Model S” és „Model X” modelljei is. További modellek és további lefedettség érkezése várható.

A Tesla számos különlegességet jelent a diagnosztika területén. Ezért a sikeres diagnosztika elvégzéséhez egy Tesla jármű esetében fontos, hogy ismerje és betartsa ezeket a sajátosságokat. A Model S és X modelleknél például a fékpedál megnyomásával a jármű olyan üzemmódba kerül, amelyben a CAN diagnosztika is elérhető.

Mivel ezeket a megoldásokat általában egyetlen más járműgyártó sem alkalmazza, fontos, hogy a műhely ismerje a sajátosságokat, így a diagnosztikát gyorsan és egyszerűen el tudja végezni, anélkül, hogy időt veszítene. A 2023/2-es frissítéssel az ESI[tronic] 2.0 Online a „Diagnosztika” és a „Rendszeráttekintés” menüpontokra kattintva egy közvetlen linket kap a Tesla diagnosztikához kapcsolódó hasznos információkhoz. Így a műhely azonnal hozzáférhet az összes különleges funkcióhoz.

Kapcsolódó cikkek

BOSCH Mobility info – 2024

A motorkerékpár felkészítése az új szezonra

Húsvéti szállítási rend

NEO GUARD – új motorolaj technológia tehergépkocsikhoz

Ezen a weboldalon sütiket használunk.
Adatvédelmi nyilatkozat