Haszongépjármű alkatrészek a Schaeffler Automotive-tól

Schaeffler Automotive pótpiaci divíziója innovatív, eredeti minőségű javítási megoldásokat kínál az összes típusú járműhöz, beleértve a nehéz és a könnyű haszongépjárműveket is. Minden termék a legmagasabb szintű mérnöki és termelési szakértelemmel készül, három termékmárka, amelyek szinte minden járműrendszert lefednek. LUK az erőátvitelhez, INA a motor alkatrészeihez és FAG a futóműhöz.
Minden Schaeffler haszongépjármű terméket úgy terveztek, hogy a flották csökkenthessék a működési költségeket. Az alkatrészek élettartamának meghosszabbítása hosszabb szerviz periódusokat tesznek lehetővé, míg a Schaeffler intelligens javítási megoldásai által csökken az állásidő, a járművek gyorsabban visszatérhetnek az utakra.

LUK Innovatív kuplung megoldás a haszongépjárművek részére

LUK az innovatív haszongépjármű kuplung megoldásairól ismert. A termékpaletta a hagyományos egytárcsás tengelykapcsolóktól kezdve a kéttárcsás kuplungokon keresztül egészen az önszabályozó tengelykapcsolókig terjednek. Ez utóbbi az úgynevezett TAC, azaz „Travel Adjusted Clutches”

A lehető legmagasabb szintű mobilitás, minimális állásidő, magas futásteljesítmény, tartósság – mindezek olyan igények, amelyek csak elsőosztályú termékminőséggel teljesíthetők, ami a teljes LUK portfólió jellemzője.
Példa a kiemelkedő minőségű termékeinkre az LUK RepSet SmarTAC, amelynek része az LUK HD 30 PLUS súrlódó anyaggal és hat torziós csillapító rugóval szerelt kuplungtárcsa.
A vezető haszongépjármű gyártók méltán számítanak az LUK kuplung technológiájára és a gyártási folyamataira, nagyobb volumenek esetében is.

LUK RepSet SmarTAC – átértelmezett kopási határok

LUK RepSet SmarTAC kuplung rendszer a nehéz haszongépjárművek részére, a Shaeffler egy egyszerűen beépíthető, tartós rendszert kínál a haszongépjármű pótpiac részére. A flották előnye, hogy az LUK RepSet SmarTAC önbeálló tengelykapcsoló rendszerrel szerelt gépjárművek esetében csökken az állásidő, növekszik a teljesítmény.

Tartós, gazdaságos és kényelmes

A haszongépjármű kuplung használata folyamán a tengelykapcsoló tárcsa súrlódó betétje kopik. A súrlódó anyag általában organikus anyag, egyre vékonyabb lesz, ezáltal növekszik az a távolság, amit a nyomólapnak meg kell tennie ahhoz, hogy zárja a kuplungot. Ennek a folyamatnak az eredménye, hogy a tárcsa rugói egyre közelebb kerülnek a motorhoz.

Az önbeálló kuplung automatikusan kompenzálja a súrlódó anyag kopását. Ez azt jelenti, hogy a tengelykapcsoló tárcsa rugói mindig az eredeti pozíciójukban maradnak – és a távolság/nyomóerő érték mindig konstans. Az LUK RepSet SmarTAC beállító folyamata a kuplung nyomólap kioldott és a bekapcsolt távolság megmérése által szabályozott.

Ha a nyomólap és a lendkerék közötti távolság megváltozik, ez az axiális elmozdulás változás egy fogaskeréken keresztül a kapcsolt menetes orsó elmozdulásával működésbe lépteti az után állító szerkezetet, mely által megtörténik a kopás kiegyenlítése, a nyomólap és a tányérrugó közötti konstans távolság helyreáll. Ez azt jelenti, hogy az LUK TAC teljes élettartamában úgy működik, mintha új tengelykapcsoló lenne, amíg el nem éri a kopási határt. Más tengelykapcsoló rendszer nem működik ilyen pontosan és simán.

Mindezek mellett az Luk RepSmarTAC élettartama a hagyományos kuplungok majdnem kétszerese. A kopásálló HD 30PLUS súrlódó betét lényegesen tartósabb, mint más ismert anyagok és 6 mm-el nagyobb kopási tartalékkal rendelkezik, amely csaknem kétszerese a hagyományos tengelykapcsoló rendszerek kopási tartalékának.

Minden tengelykapcsoló egyedileg van beállítva a kuplung tárcsához. Ez az oka annak, hogy az LUK önszabályozó haszongépjármű tengelykapcsoló csak komplett RepSet SmarTAC szettben érhető el, 400 és 430 mm átmérőben nyomó és húzó kivitelben.

Fontos megjegyzés!
Minden új tengelykapcsoló rögzítve van négy szállítási klippel. Ezeket el kell távolítani, miután a tengelykapcsoló rögzítve van a lendkerékhez.

LuK HD 30 PLUS – súrlódású anyag a nehéz haszongépjárművek tengelykapcsolóihoz
A nehéz haszongépjárművek tengelykapcsoló megoldásainak fejlesztésében a Schaeffler az LuK súrlódó anyagok legújabb generációjára támaszkodik. A legújabb innováció a HD 30 PLUS, amely a 360, a 400 és a 430 mm-es átmérőjű tengelykapcsoló tárcsákra vannak szerelve.
A HD 30 PLUS súrlódó anyag kifejezetten a nehéz haszongépjárművek részére lett kifejlesztve, aminek a nagy teljesítménye a folyamatos kutatás eredménye. A hagyományos kuplungtárcsák egyetlen anyagrétegből állnak, így a szükséges tulajdonságok szempontjából kompromisszumok. Ezzel szemben az új HD 30 PLUS két különböző anyagréteget tartalmaz. A belső rész szilárd és hőstabilitásra optimalizált.

 

 

 

 

 

1. A felső réteg előnyei
• nagy hatékonyságú nyomaték átvitel
• optimális súrlódási együttható
• váltási kényelem
• extrém tartósság

2. A belső (másodlagos) réteg előnyei
• kitűnő strukturális szilárdság
• kitűnő hőstabilitás

 

 

 

A súrlódó oldal magas fokozatú áthajtási biztonságot nyújt köszönhetően a kitűnő súrlódási együtthatónak, úgymint az optimális tulajdonságoknak. Mindezek mellett a kopási arány jelentősen alacsonyabb. További előny, hogy a gyártási folyamat oldószerek használata nélkül történik. A felhasznált anyagok mentesek az azbeszttől, ólomtól és nem tartalmaznak kadmiumot, higanyt és króm-trioxidot. Ezáltal az LUK kuplungtárcsák egy alternatív megoldást jelentenek, forrásokat takarítanak meg és környezetkímélők.

Az LUK HD 30 PLUS anyaggal a kuplung rendszer akár 30%-al tartósabb lehet összehasonlítva a hagyományos technológiával. A súrlódó réteg hosszabb élettartama által csökken az állásidő így csökkennek a működési költségek is.

 

LUK többlépcsős rezgéscsillapító rendszer

A motor nyomatékának átadása mellett a tengelykapcsoló tárcsa feladata a motor vibrációinak csökkentése a hajtómű felé, a rángatásmentes elindulás lehetővé tétele és a gyors sebességváltás biztosítása. Ezen követelmények teljesítése miatt a kuplungtárcsák torziós csillapító rugókkal vannak szerelve.

Az LUK speciális követelményekhez igazított csillapító rendszereket kínál. A torziós csillapító feladata a rázkódásmentes vezetés biztosítása alacsony motorfordulatszámon, ami nagyon fontos csökkenő tendenciákban: a modern motorok képesek rendkívül alacsony fordulatszámon is működni és a trendek az egyre nagyobb nyomatékok irányába mutatnak, mindezt optimális sebességváltó súly és hatékonyság mellett. A cél a CO2 kibocsátás, valamit az üzemanyag felhasználás további csökkentése, de ez a motor nagyobb rezgéseit eredményezi. Pontosan ez az, ahol az innovatív LUK többlépcsős csillapító rendszer használata révén megmutatkozik a különbség, csökkennek a rezgések és simán fut a teljes hajtáslánc.

A legtöbb LUK haszongépjármű kuplungtárcsa öt vagy hat torziós rugóval szerelt. Ezek a rugók hosszabbak, mint a 8 rugós változat, ezáltal nagyobb elfordulási szögre képesek, az eredmény: alacsonyabb feszültség és nagyobb csillapítási képesség.

A csillapító képesség további növelése érdekében egy kiegészítő első fokozatú torziós csillapító van beépítve. Az első fokozatú csillapító kis rugókból és súrlódás ellenőrző egységből áll. A működése hasonló a torziós csillapítóhoz, csak lényegesen kisebb mértékű. Ez biztosítja a motor torziós rezgéseinek csillapítását még üresjáratban is, és hatékonyan védi a váltót a zörgéstől. A rezgéscsillapító egység ki van egészítve egy elmozdulásra képes agyrésszel. Ez gyakorlatilag egy kopásmentes kompenzációt eredményez a motor és a sebességváltó közötti tengelyen.

Forrás: https://www.schaeffler.com/remotemedien/media/_shared_media/08_media_library/01_publications/automotiveaftermarket/catalogs/download_5/LuK_HCV_Clutch_Catalog.pdf

2020.05.29.

Ezen a weboldalon sütiket használunk.
Adatvédelmi nyilatkozat