HABZÁS A LÉGKONDICIONÁLÓ KOMPRESSZOROLAJOKBAN: OKOK ÉS MAGYARÁZATOK

Garázsipar
2022.09.30.

Ebben a témában legegyszerűbb, ha megkérdezzük a vegyészt.

  1. A piac tanúja az adalékanyagok és a kenőanyagok közötti kölcsönhatás egyre visszatérőbb problémájának. Mit takar ez?

A piac (különösen az autóiparban) panaszkodik az A/C kompresszorolajok habzásáról az oldószer alapú adalékok vagy nyomjelző anyagok behelyezése után.

  1. Mi okozza a habzást az olajokban?

A hab kis hűtőközeg-buborékok csoportja, amelyek az olajon vagy annak közelében halmozódnak fel. A légbuborékok jelenléte a folyadékban túlzott oxidációhoz és kavitációhoz vezethet, valamint csökkenti az olaj kenési tulajdonságait, ami a rendszer meghibásodásához vezethet.

Az olajokban lévő hab fő okai a következők:

  • vízzel, oldószerekkel és szilárd részecskékkel való szennyeződés;
  • mechanikai problémák és/vagy a rendszer helytelen beállítása (nem megfelelő szívóhőmérséklet és túl magas vagy túl alacsony üzemi nyomás);
  • a folyadék keresztszennyeződése nem megfelelő kenőanyaggal;
  • kimerült habzásgátló anyag (mivel nem elég, vagy más adalékok módosítják);
  • feleslegben elhelyezett habzásgátló.

A habzási probléma megoldásához szükségszerűen meg kell határoznunk annak elsődleges okát. Ez a folyamat nem korlátozódhat a jelenség vizuális megfigyelésére, hanem akkreditált laboratóriumok által végzett mélyreható vizsgálatokat és ellenőrzéseket igényel.

 

  1. Ez a jelenség gyakrabban fordul elő az autóiparban. Miért?

Ennek az az oka, hogy az oldószeralapú adalékok (különösen az autóiparban gyakori) és a kenőanyag közötti kölcsönhatás veszélyezteti az A/C kompresszorolajban található habzásgátló adalékok stabilitását.

Pontosabban, az oldószer alapú adalékok megakadályozzák a habzásgátló megfelelő működését, és ami még fontosabb, csökkentik az olaj viszkozitását, kihatva az egész rendszerre.

Ezt bizonyítja, hogy az adalékanyagokban gyakran előforduló elemek (kalcium, magnézium, bór, molibdén, foszfor, kén stb.) megtalálhatók a klímakompresszor olajában.

  1. Miért nem fordult elő soha ez a probléma Errecom adalékokkal/kenőanyagokkal?

Sokféle adalékanyag létezik, amelyek alapolajokhoz keverve javítják azok tulajdonságait és kiküszöbölik a nem kívántakat.

Az adalékanyagok lehetnek szerves vagy szervetlen vegyületek, szilárd részecskékként oldva vagy szuszpendálva az olajban, és három szerepük van.

  • Az olaj tulajdonságainak javítása antioxidánsokkal, korróziógátlókkal, habzásgátlókkal és emulgeálószerekkel.
  • A nem kívánt olajtulajdonságok kiküszöbölése dermedéspont-csökkentő szerekkel és viszkozitási index javítókkal.
  • Új tulajdonságok hozzáadása az olajokhoz extrém nyomású (EP) adalékokkal, tisztítószerekkel, fémdezaktivátorokkal és emulgeálószerekkel.

A kenőanyagok és adalékanyagok gyártójaként az Errecom teljes mértékben tisztában van ezek kölcsönhatásaival, és ezért garantálni tudja, hogy kombinált használatuk nem okoz ilyen jellegű problémákat. Az összes adalékanyagunk nem változtatja meg az A/C kompresszorolaj eredeti tulajdonságait.

Pontosabban, az Errecom adalékok a következők:

  • oldószermentes, így kevesebb víz és/vagy szennyeződés kerül az olajba, amelybe ezeket hozzáadják
  • tökéletesen elegyedik a piacon lévő összes kenőanyaggal
  • képes megakadályozni a habzást az olajokban és csökkenteni a felületi feszültséget, hogy felgyorsítsa a hab összeesését.
  1. Hogyan válasszuk ki a legmegfelelőbb utángyártott adalékot az olaj eredeti teljesítményének visszaállításához?

Az adalékanyagok kulcsszerepet játszanak a rendszer hatékonyságának biztosításában az idő múlásával, és ennek következtében a fogyasztás csökkentésében.

A legmegfelelőbb adalék kiválasztásához azt javaslom, hogy csak olyan gyártókra hagyatkozzon, akiknek professzionalizmusát a piac elismeri, mindig emlékezve arra, hogy a hűtő-kenőanyagokat készítők tökéletesen tudják, mire van szükségük a klíma- és hűtőrendszereknek.

Továbbá ne használjon oldószer alapú termékeket: az adalékanyagokat csak a kenőanyag hordozhatja, hogy azok ne befolyásolják a már a rendszerben lévőt.

Gondosan kövesse a használati utasítást: az adagolás és az eljárás elengedhetetlen az eredmény eléréséhez.

Végül, de nem utolsósorban, határozza meg a rendszer tényleges problémáit: savasság, hűtőközeggáz-szivárgás, olajszennyeződés stb. Soha ne felejtse el, hogy a különböző problémák különböző megoldásokat igényelnek.

Forrás: errecom.com

Kapcsolódó cikkek

Sérült hengerfejtömítés – Mik a tünetek, hogyan diagnosztizálható, ki kell-e cserélni?

Poliuretán felfüggesztés elemek a TEDGUM-tól

Nem indul be a motorod tavasszal?

PolStarter – Önindítók és Generátorok Lengyelországból!

MEYLE Lamborghini a DTM-ben!

Ezen a weboldalon sütiket használunk.
Adatvédelmi nyilatkozat