Martin Daum, a Daimler Truck vezérigazgatója a CNBC-nek nyilatkozva elmondta, hogy a jelenlegi probléma az ellátási láncban az egyik legsúlyosabb, amit több mint 25 éves pályafutása során tapasztalt, és amely a vállalat márkáinak egész sorában jelentős szűk keresztmetszetekhez vezet.
“Hatalmas nyomás nehezedik az ellátási láncra”
– mondta Daum a Daimler Trucktól, amelynek a teherautóit más létfontosságú iparágakban, például a logisztikában és az építőiparban is használják.
“Azt mondanám, hogy ez az egyik legrosszabb év a hosszú kamionos pályafutásom során, amikor néha háromszor, négyszer kell hozzányúlnunk egy teherautóhoz, hogy hozzáadjuk a hiányzó alkatrészeket”
– tette hozzá.
A Mercedes-Benz teherautógyártó a hónap elején azt mondta, hogy vannak jelei annak, hogy az elhúzódó chiphiány enyhülni látszik. A félvezetők a modern autógyártás kritikus elemei, és a koronavírus járvány és az azt követő gyárbezárások idején hiánycikké váltak.
A Daum szerint azonban más alkatrészek hiánya is tovább lassítja a teherautók ezreinek gyártását nemzetközi gyárhálózatában.
“Néhány gyárban több mint 10 000 olyan teherautónk van, amelyeknél egy vagy két alkatrész hiányzik, és kétségbeesetten keressük ezeket az alkatrészeket a világban”
– mondta.
Az inflációs nyomás is súlyosan érinti a Daimler Truck termelését, mivel az energia- és nyersanyagköltségek jelentősen megemelkedtek.
“Jelenleg ezeket az áremelkedéseket a nyersanyagok oldalán keresztülhúzzuk, így legalább az árrésünket tudjuk tartani ebben az üzletágban”
– mondta. A vállalat tárgyalásokat folytat a dolgozói béremelésekről is.
Vannak azonban pozitívumok is, Daum elmondta, hogy csak az Egyesült Államokban mintegy 200 000 teherautó iránti felhalmozott keresletet lát.
“Ez optimistává tesz, hogy nem túl rossz 2023-at fogunk látni. És a nem túl rossz egy német kifejezés arra, hogy ez egy jó 2023-as év lehet”
– mondta.
Forrás: portfolio.hu