fbpx

TEXTAR – Innováció, Teljesítmény Biztonság

2021-11-15T14:39:51+01:002021. november 16.|Címkék: |

0

ENNYI BIZTOS!

Ha tökéletes fékmegoldásokról van szó, a Textar vállalatot nem lehet megkerülni. Nálunk az összes európai haszongépjármű 99%-ához megtalálhatók a fékmegoldások, legyen az tehergépkocsi, pótkocsi, városi vagy turistabusz. A haszongépjárművekhez szükséges fékbetétek világszerte vezető helyen álló vállalataként az elsőbeépítés és a pótalkatrészpiac számára szükséges tárcsa és dobfék betétek piacvezető beszállítójaként olyan biztonságot kínálunk, amelyet csak az eredeti alkatrész képes garantálni. Nem alaptalanul fékez Európában az összes dobfék betéttel felszerelt haszongépjárművek 70%-a Textar-ral.

Maximális innovációs erő: Első vállalatként mi kínálunk könnyűfém tárcsafék betéteket a pótalkatrészpiacon, amelyek nemcsak biztonságosak és komfortosak, hanem hatékonyabbak és környezet kímélőbbek.

A KÖR NÉGYSZÖGESÍTÉSE.

Nagyok az elvárásai? Bizonyára többet vár el! Egy olyan termékprogramot, amely szabadalmazott rögzítő eljárás és az első beépítés számára engedélyezett gyártási folyamatok révén a nemzetközi alkatrészpiacon utolérhetetlen. Haszongépjármű fékbetétjeink a hosszú élettartam, alacsony tárcsa és dob kopás és a megbízható fékerő tökéletes elegyét kínálják. Több mint 135 féle méretre szabott tárcsafék és 430 dobfék betét bizonyítja ezt az első osztályú minőséget.

Jármű, tengely és fékrendszer gyártókkal együttműködve fejlesztünk optimális megoldásokat minden alkalmazási esetre. A fékekről nyert technológiai tudásunk haszongépjárművekbe, pótkocsikba, valamint városi és turista buszokba áramlik. Így fejlesztettük ki a T090 piacvezető anyagunkat dobfékekhez és ezzel együtt a BPW tengelyekhez speciálisan a T0100 anyagot az SAF-hez. Mindkét esetben a Textar egyedüli első beépítés szállító a megfelelő pótkocsi alkalmazásokhoz.

Nem csoda, hogy a tengelygyártó logója és a Textar logója is a pótalkatrész piac számára gyártott terméken együtt található. A városi buszoknál a T7400 anyagunk a tárcsafékekhez az első beépítésnél folyamatosan első helyen áll – nem utolsósorban az eddig utolérhetetlen kopási viselkedése miatt. A Textar program magas minőségű féktárcsákat ugyanúgy tartalmaz, mint kopásjelzőket és tartozékokat.

Ezzel a bővítéssel a haszongépjárművekhez szükséges új könnyűfém fékbetétek köré, amelyek az utat a jövőben hatékony és környezetbarát fékmegoldások felé mutatják, a Textar a legmagasabb igényeket kielégítő teljes termékválasztékot kínálja.

 

MI ELMEGYÜNK A HATÁROKIG, HOGY ÖNNEK NE KELLJEN.

A fékbetétek főként a haszongépjárműveknél nagy terhelésnek és követelményeknek vannak kitéve. A tárcsa fékbetétek esetében kiemelt jelentőséggel bír a súrlódó anyag fékbetét hordozó lapra történő biztonságos rögzítése. Ennek megfelelően a TMD Friction vállalat a haszongépjármű-tárcsafékek gyártásakor – az alkalmazási esettől és a termikus terheléstől függően – különböző innovatív és nagy teljesítményű rögzítési eljárásokat alkalmaz:

 

  • Acéllap sárgarézcsapokkal
  • Öntvénylap sárgarézcsapokkal
  • Öntvénylap öntött csapokkal (integrált öntvénylap)
  • Acéllap táguló fémmel, “weld mesh”-nek (hegesztett háló) is nevezik
  • Könnyű szerkezetű lap csapokkal

 

Előny az Ön számára: A technológiáink a legszélsőségesebb termikus megterhelésnél is garantálják a dörzsanyag massza tartós rögzítését a fékbetét hordozó lapra. Ezáltal a lehető legnagyobb mértékű biztonságot és a komfortosságot is.

(képeken a fékbetét hordozó lapok, öntvény, hordozó lap csapokkal, és alul weldmesh hordozó lap)

 

 

A KEVESEBB NÉHA LÉNYEGESEN TÖBB

RENDSZER FORRADALOM A HASZONGÉPJÁRMŰ FÉKBETÉT TECHNOLÓGIÁBAN

Legyen az elsőbeépítés, vagy pótalkatrész piac – a haszongépjárművek nagy százaléka világszerte a TMD Friction vállalat prémium márkája, a Textar fékbetétjeivel vannak felszerelve. A siker alapját egyrészt a különböző járművekre és fékekre optimálisan beállított program, valamint a kutatásra és fejlesztése irányuló intenzív tevékenység képezi.

A Textar most első vállalatként egy további innovációt mutat be – és pedig a „TMD Friction Lightweight Technology“ program keretében a haszonjárművekhez fejlesztett könnyű szerkezetes fékbetéteket.

Súlycsökkentéssel költséget csökkenteni és csökkentett CO2 kibocsátással környezetbarát módon úton lenni – ezt kínálják a Textar tárcsafék betétek, amelyekben az új könnyűfém fékbetét hordozó lap a TMD Friction Light Technology programból kerülnek alkalmazásra. A TMD Friction vállalat itt előfutár szerepet játszik és első gyártóként kínálja ezeket a termékeket az alkatrészpiacon. Előny a flottaüzemeltetők számára: A standard fékbetétek könnyen kicserélhetők könnyűfém-fékbetétre. mivel méret, illetve geometria szempontjából egymástól nem különböznek.

NYOMÓS ÉRVEK A KÖNNYŰ SZERKEZETÉRT

A gördülő nehéz gépjármű forgalom legnagyobb kihívása a tömeg mozgatása. A nagy tömeget jelentős fogyasztás mellet lehet gyorsítani és a szerelvényt vészhelyzetben a lehető leggyorsabban álló helyzetre kell fékezni. Ez az első esetben jelentős üzemanyag felhasználást, második esetben a fékbetétek magas kopását jelenti. Bármilyen súlycsökkentés egyúttal költségcsökkentést és egyidejűleg a környezet kímélését eredményezi. Egy fékbetét relatív kis méretű alkatrész, tehát kicsi a tér, ahol ez súlycsökkentés műszakilag megvalósítható.

Ennek ellenére a Textar mérnökeinek sikerült a fékbetétek súlyát csökkenteni a fék geometriájának megváltoztatása és a fékbetétek teljesítőképességének csökkentése nélkül. Az eddig alkalmazott standard fékbetétek cseréje az innovatív Textar könnyűszerkezetes fékbetétekre problémamentesen lehetséges.

 

KOMPROMISSZUMOK? VELÜNK BIZTOS NEM!

A haszongépjárművek fékbetétjei naponta vannak magas megterhelésnek kitéve, mert egy jármű lefékezéséhez lényegesen nagyobb energiára van szükség, mint a gyorsításhoz.

Példa: Egy 40 tonnás TGK 340 kW motorteljesítménnyel 45 másodperc alatt gyorsul fel 80 km/ó sebességre, mialatt egy 3 másodperc alatt bekövetkezett blokkfékezés 80 km/ó sebességről 0 km/ó sebességre 3.300 kW fékteljesítményt igényel.

Ez egy hihetetlen magas megterhelés a kisméretű fékbetét alkatrészre. A kompromisszumok a minőségnél itt nagyon gyorsan drágák lehetnek.

A Textar biztonságot jelent. Kétségtelenül. Ezért a Textarnál egy fékbetét kifejlesztése legalább 3 évig tart és ezért teszteljük ezeket a legkeményebben mielőtt a piacra kerülnek:

  • Legalább 300 000 tesztkilométerig és 2 000 óráig tartó fékpad teszt
  • Fék és kopási viselkedés számítógépes kiértékelése
  • Legszigorúbb engedélyezési teszt valós feltételek között
  • Komfortosság, viselkedés, intenzív teszt

 

Forrás: https://textar.com

 

Iratkozz fel hírlevelünkre!


Kövess minket közösségi oldalainkon!

Go to Top