fbpx
Főoldal - Tehergépjármű - Egy nap a tesztmérnök életében

Egy nap a tesztmérnök életében

2020-11-09T08:55:54+01:002020. november 9.|

0

A haszongépjárművek mozgás kontrol technológiáinak fejlesztése, amelyeket a közutakon és a felrakóhelyeken világszerte használnak, fontos, hogy minden részlet alaposan kontrollálva legyen a használhatóság és a biztonság szempontjából. Ezeknek a rendszereknek a fejlesztése nem volna lehetséges a tesztmérnökök nélkül, akik órákat töltenek a teszt teherautókban. Ezek a mérnökök a sofőrök, a teherautó volánja mögött, akik minden új technológiai részletet beállítanak.

Ezek a járművezetők elvégzik a tesztelési folyamatokat, ami lefedi az új technológiák összes aspektusát a legkülönbözőbb működési körülmények mellett. A szakértő tesztmérnökök, akik képesek vezetni a teherautót egyszerű és összetett manővereken keresztül a Wabco három tesztlétesítményének valamelyikében.

A Wabco fékrendszereinek teszteléséért Sebastian Duensing tesztmérnök a felelős

Felkészülés az éles tesztekre

Mielőtt a sofőr egy teherautóba szállna, jelentős előkészületeket kell elvégezni. Nincs értelme olyan járműbe szállni, amely nem áll készen egy új technológia tesztelésére, ha senki sem biztos abban, hogy mit kell tesztelni. Sebastian magyarázza: “Szorosan együttműködünk az ügyféllel, hogy megértsük az új fékrendszer kialakításával és működésével kapcsolatos igényeiket és követelményeiket”

“Minden fejlesztési folyamat során én vagyok felelős a tesztjármű és a fejlesztői csapat támogatásáért, biztosítom, hogy minden jellemző funkció tesztelhető legyen.”

Minden vásárlói igény ellenőrzésre kerül a teszt során a fékrendszer fejlesztési fázisaiban, a működőképesség, valamint a kapcsolódó biztonság és megbízhatóság bizonyításával.

A teherautó előkészítése

„Először tanulmányoznom kell azokat a teszteket és gyakorlatokat, amit a napi teszt előírások tartalmaznak” magyarázza Sebastian, majd ki kell választanom a megfelelő járművet, beállítani a diagnosztikai berendezést a teherautóban, hogy minden szükséges adatot rögzíteni tudjak.”

Ha ezek a tesztek egy új szoftver verzióra vonatkoznak, akkor frissítenem kell a teherautó vezérlőegységét, és meg kell győződni arról, hogy minden egyes paraméter megfelelően van-e beállítva. Miután ellenőriztem, hogy a teherautó jól működik, elkezdhetem a vezetési manővereket.”

A teherautó vezetése

A tesztszimulációk és vezetési manőverek nagyon változatosak. Egyrészt vannak olyan tesztek, amiket nagyon gyorsan el lehet végezni. Ezek az egyszerű fékezési tesztek vagy álló funkciók, mint pl. az emelkedőn elindulás, viszont ezek precíz méréséhez is időre van szükség. Másrészt olyan teszt mérésekre is szükség lehet, speciális beállításokkal a teherautón belül, ami azt jelenti, hogy a helyes eredményhez több időre van szükség.

Egy tesztnapon belül lehetnek egyszerűbb és összetettebb esetek is. „Egy összetett vagy rendkívül dinamikus mérést többször is meg kell ismételni, amíg a helyes eredményt adja. Ez azt jelenti, hogy néha csak nagyon kis számú teszt végezhető el egy nap alatt.” – mondja Sebastian

Minden WABCO tesztpálya különféle felületekkel és tesztelési területekkel rendelkezik, hogy a tesztmérnökök mindenféle körülmények között és helyzetekben tesztelhessék az új technológiát. Sebastian azt mondja: “Egy funkció alapos teszteléséhez, például az ABS-fékezéshez, ugyanazokat a teszteket megismétlem különböző sebességgel, különböző felületeken, egyenes vezetés vagy kanyarodás közben, illetve átmenetben más funkciókkal. Ez biztosítja, hogy a technológia minden részét alaposan ellenőrizzem.”

A pálya kihívásai

Nem minden pályán töltött nap mentes a kihívásoktól. „Nem feltételezhető, hogy a tehergépjármű folyamatosan problémamentesen üzemel” – mondja Sebastian. Példakánt néhány: alacsony akkumulátor töltöttség, kuplung, vagy motorproblémák, vagy számos egyéb téma, amelyek nem kapcsolódnak a fékrendszerhez, de ezeket meg kell javítani a tesztek előtt. Végül én vagyok a felelős, hogy a teherautó újra üzemeljen, mert én használom. Bár Sebastian egy tesztmérnök a volán mögött, ennek az előremutató technológiának a tesztelése csapatmunka. Egy új szoftver gyakran olyan problémákat vethet fel, amit nehéz értékelni digitális szimulációk során, pontosan ezért olyan fontos a teszt valós körülmények között.

Sebastian azt mondja: “Ha valami nem működik, akkor vagy reprodukálnom kell, vagy hívnom kell kollégáimat, hogy támogatást kapjak a szoftver oldaláról. A hibák a paraméterkészletekből is származhatnak, így meg kell találnunk, melyik paraméter lehet a kiváltó ok és mik legyenek a helyes értékek. ”

Tesztelés extrém körülmények között

Alapvető fontosságú, hogy a teszteket minden körülmények között elvégezzék. A Wabco finnországi tesztpályája alkalmas arra, hogy ezeket a rendszereket extrém hideg körülmények között teszteljék. Jeges, síkos felületek esetén a tesztvezetők láthatják, hogyan működnek az új és a módosított rendszerek ilyen extrém körülmények között. Sebastian nemrégiben részt vett egy ilyen téli tesztciklusban Finnországban. „Extrém hideg körülmények között nagyon csúszós felületeken különösen fontos, hogy a rendszereink jól működjenek. A finnországi tesztek segítenek nekünk, mert könnyű ezeket a körülményeket reprodukálnunk.”

Ez minden körülmények között garantálja a biztonságot, mivel ezt a rendszert az olyan utakon közlekedő járművekbe építették be, ahol extrém téli időjárás lehet.

Az eredmények jelentése

Sebastian folyamatos kapcsolatban van a teszteléseket felügyelő kollégájával, de az is az ő feladata, hogy a nap végén jelentést készítsen. Azt mondja: „Ha megfigyelek néhány kimenetelt a szoftverben, készítenem kell egy probléma jelentést és minden megfigyelést, mérési adatot át kell adnom a mérnök kollégámnak, hogy kivizsgálhassa azokat.

 Tesztelés …. az egész úton

A WABCO tapasztalt tesztcsoportja olyan tesztprogramok létrehozására összpontosít, amelyek lefedik ezen előremutató rendszerek minden szempontját. Azonban a szigorú tesztelést követően a termék még mindig nem áll készen az utakra. Újabb tesztelési fázis következik az ügyféllel. Sebastian elmagyarázza: “Amikor a fejlesztés alatt álló fékrendszerek elég kiforrottak, az ügyfelek saját tesztjeiket is elvégezhetik, hogy értékeljék őket, és megbizonyosodjanak arról, hogy elegendő futásteljesítményük van-e annak igazolására, hogy hosszú távon működni fognak.”

A WABCO innovációs képessége a járműiparban nemcsak abban rejlik, hogy képes új technológiákat kifejleszteni, hanem az ügyfeleik alapos tesztelésére és validálására is támaszkodik. Ehhez a Wabconak szenvedélyes tesztmérnökökre és járművezetőkre van szüksége, akik folyamatosan figyelik a rendszer szoftverét és hardverét és elvégzik a jármű átadások feladatát a német, az indiai és a finn tesztpályákon.

Forrás: https://www.wabco-auto.com

Iratkozz fel hírlevelünkre!


Kövess minket közösségi oldalainkon!

Go to Top