fbpx
Főoldal - Tehergépjármű - Ringfeder pneumatikus működtető rendszer az AM típusú vonófejekhez

Ringfeder pneumatikus működtető rendszer az AM típusú vonófejekhez

2020-09-15T09:10:42+02:002020. szeptember 18.|Címkék: |

0

A Ringfeder az új „RL” pneumatikus működtetésű rendszerével jelentősen megkönnyíti az AM típusú vonófejek oldását, felhasználva a teherautó meglévő légcsatlakozásait. Ez azt jelenti, hogy könnyebb lekapcsolni a pótkocsikat és a tandem pótkocsikat, így a vezető időt tud megtakarítani.

Leválasztáskor nehéz lehet a vonófej zárszerkezetének kinyitása. Ennek oka lehet, hogy a kapcsoló csapszeg beszorulhat a vonórúd perselybe, amikor a jármű és a pótkocsi nincs teljesen vízszintesen. A probléma megoldása érdekében a sofőrnek mozgatnia kell a járművet, hogy olyan helyet találjon, amelyben a kapcsoló csapszeg nem akad el és néha több alkalommal ki és be kell szállnia a járműbe, hogy megtalálja azt a megfelelő pozíciót, ahol lehetséges a kapcsolókar kinyitása.

„A Ringfeder új RL pneumatikus működtetésű rendszer használatával a sofőrök számára jól ismert helyzet már a múlté. A rendszer biztosítja a folyamatos nyomást a vonófej csapszegre, ami azt jelenti, hogy a vonófej zárszerkezet kinyílik, amint a vonófej csapszeg megfelelő helyzetben van a perselyhez képest. Ezért a sofőrnek nem kell kiszállnia a járműből, hogy ellenőrizze a jármű megfelelő helyzetét” – magyarázza Thomas Kaiser, a VBG Group Truck Equipment GmbH németországi értékesítési igazgatója, amelynek a Ringfeder is tagja.

Hagyjuk a levegőt dolgozni

Ez azt jelenti, hogy hagyjuk a nehéz feladatot a levegőre, azaz kinyitni a vonófej kapcsolóját. Az RL rendszer használatával a járművezető szinte pillanatok alatt képes oldani a Ringfeder AM vonófejet. „A vonófej oldásához a pneumatikus működtető vezetéket csatlakoztatnia kell a jármű levegő rendszeréhez. A levegő beáramlik az AM működtető mechanizmusba és 3 kN (300 kg) erővel emeli fel a csapszeget. Ez általánosságban elegendő a kapcsoló azonnali oldásához. Ha estleg a kapcsoló nem nyílik közvetlenül, akkor a kézifék kiengedésével tudjuk a vontató és a pótkocsi közötti feszültséget csökkenteni, megszűntetni. A csapszeg azonnal kinyit, amint a járművek megfelelő helyzetbe mozdulnak – magyarázza Thomas Kaiser. Miután a kapcsolószerkezet kinyílt a vezető leválasztja a jármű levegőcsatlakozásáról és rögzíti a tartójába.

A koncepció része

Az RL pneumatikus működtető rendszer kompatibilis a Duo-Matic, a „C” és a Palm levegő csatlakozásokkal. „A rendszer összes termékét úgy tervezték, hogy képesek legyenek együttműködni, az egyes alkatrészeket pedig a minőség, a megbízhatóság és a költséghatékonyság kritériumainak maximális szem előtt tartásával fejlesztették és gyártották. A rendszer típusjóváhagyása és tesztelése megfelel a szigorú biztonsági és teljesítmény követelményeknek” – zárja szavait az értékesítési vezető.

A 40, 50, 55 mm-es A/B típusú vonófejek átalakítása AM/RL-re

Forrás: ringfeder.de

Átalakítási útmutató:

https://ringfeder.de/int/catalogues/Conversion_4040_AM-RL_DE_EN_FR_ES.pdf

https://ringfeder.de/int/catalogues/Conversion_5050_AM-RL-DE_EN_FR_ES.pdf

https://ringfeder.de/int/catalogues/Umruestung-5055-A-B-zu-5055-AM-RL_17-04-18.pdf

 

Iratkozz fel hírlevelünkre!


Kövess minket közösségi oldalainkon!

Go to Top