fbpx

Úton lenni, de komfortosan

2020-07-14T15:44:05+02:002020. július 17.|Címkék: |

0

A hosszú utak során a teherautó egyaránt a vezető munkahelye és az otthona is. Ahhoz, hogy mindkét funkciónak megfeleljen, a lehető legkényelmesebbnek és hatékonynak kell lennie.

A statisztikai adatbázis szerint Németországban 2019-ben 3 149 000 regisztrált teherautó üzemelt, amely tíz évvel korábban csak 2 347 000 db volt. Hihetetlenül nagy az általuk egy év alatt megtett távolság, ami jól reprezentálja a gépjárművezetők és a flotta menedzserek folyamatosan növekvő kihívásait.

Lejtős talaj, de a vezetőfülke vízszintes: az elektronikus légrugó-lengéscsillapító rendszerrel a teherautó-sofőrök újfajta kényelmet élveznek.

 A vezetők rengeteg időt töltenek a vezetőfülkében. Hosszú periódusokat ülnek a vezetőülésben, helyt állnak a nagy forgalmakban, hosszú órák után keresnek egy csendes helyet az út mentén, vagy egy kamionparkolóban, hogy pihenjenek – a teherautó az alvóhelyük. Kemény munka. De annak érdekében, hogy ezt kissé könnyebbé tegyük a fülkének a lehető legkényelmesebbnek kell lennie – a jó fülkefelfüggesztés kulcskérdés ebben.

Fülkefelfüggesztés minden célra

Elektronikus légrugó-lengéscsillapító rendszerünk olyan felfüggesztő rendszer, amely sokkal kényelmesebbé és hatékonyabbá teszi az életet az úton – és az irodában lévő flottamenedzserek számára is. A légrugó-lengéscsillapító modulok érzékelőkkel és elektronikus vezérlőegységgel vannak felszerelve. A tisztán pneumatikus rendszer biztosítja, hogy a fülke csillapítási képességét automatikusan és optimálisan állítsák be a különböző súlyokhoz és az útviszonyokhoz terhelés-adaptív és frekvenciaszelektív módon. A teljes vezetőfülke szükség szerint leengedhető a levegőellenállás csökkentése érdekében. A járművezető alig észlel vibrációkat, rázkódásokat vagy hangos zajokat. A rendszer még álló helyzetben is sokkal könnyebbé teszi a járművezetők életét.

Patrik Braun, A Continental elektronikus légrugó és lengéscsillapító rendszer fejlesztő részleg vezetője:

“A járművezetőknek komoly megterhelést jelent, ha a fülke nem állítható vízszintes helyzetbe. Itt kell aludniuk és dolgozniuk. Az elektromos rendszer egyetlen gombnyomással beállítja a vízszintes helyzetet.”

 

 

 

Például: A sofőr majdnem elérte a megengedett legnagyobb vezetési időt. Találnia kell egy helyet aludni. Mint mindig, a legjobb helyeket már elfoglalták. Választhat egy lejtős parkolóhelyet vagy felállva a járdaszegélyre – mindkét lehetőség a teherautót ferde helyzetbe hozza. Nem túl kényelmes alváshoz. A vezető azonban egyetlen gombnyomással szabályozhatja a fülke szintjét és kompenzálhatja a ferde helyzetet. Másnap reggel folytatja útját. Az ellenőrző ponton a sofőr szeretne néhány dokumentumot gyorsan átadni a fülke ablakából. De a fülke túl magas. Nem probléma, még egyszer egy gombnyomással leengedheti a fülkét az egyik oldalról – és a sofőr át tudja adni a dokumentumokat az üléséből.

Nyereség a járművezetők és a flottamenedzserek részére

És a főnöke? A flottamenedzser örül, hogy megbízható alkalmazottja van, aki kényelmesen érzi magát a munkájában, és akinek a lehető legnagyobb kényelmet tudja biztosítani az úton. Az elektronikus felfüggesztési rendszernek köszönhetően jól érezheti magát. Ez azért van, mert az érzékelőket úgy tervezték, hogy a légrugóval kapcsolatos állapotokról adatokat gyűjtsenek, amelyekhez a flottamenedzser bármikor hozzáférhet, lehetővé téve a megelőző karbantartást. „Az adatok megmutatják neki például a légrugók nyomását és hőmérsékletét, illetve azt, hogy mekkora a rendszer terhelése. Ez azt jelenti, hogy a fuvarozó vállalkozások a lehető leghatékonyabban koordinálhatják flottakezelésüket. Ez magában foglalja az útvonal optimalizálását, mivel a digitalizálás lehetőségeinek köszönhetően gyakorlatilag nincs korlátozás az alkalmazásokra.” – magyarázza Patrik Braun, a Continental elektronikus légrugó-lengéscsillapító rendszerének fejlesztési vezetője.

Az élet az úton egy kaland marad, de kényelmes üléssel és hálófülkéve.

Forrás: https://www.continental-industry.com/en/Media/Stories/2020/KW10-eASD/Road-Trip

Iratkozz fel hírlevelünkre!


Kövess minket közösségi oldalainkon!

Go to Top