fbpx
Főoldal - Tehergépjármű - Sachs lengéscsillapító

Sachs lengéscsillapító

2020-06-23T13:09:28+02:002020. június 26.|Címkék: , |

0

Nagyobb kényelem a tehergépjárművezetők számára

  • Az ügyfelek minden igényét kielégítő egyedi megoldások
  • A ZF Sachs termékek növelik a vezetés biztonságát és kényelmét

A tehergépjárművezetők hetente átlagosan 62 órát dolgoznak, ebből 45 órát a kormány mögött. A járművek megnövelt komfortja nem csak számukra, hanem a közlekedés többi résztvevőjének is előnyös, a vezetőfülke modern felfüggesztése lehetővé teszi a vezetésre történő összpontosítást, így hozzájárul a közlekedés többi résztvevőjének biztonságához.

A ZF Sachs a tehergépjármű fülkék rázkódásainak csillapítására komplett rendszereket gyárt, amely a megfelelő alvázra szerelt fülketartóból a lengéscsillapítóból és a csillapító modulból áll. A jármű használójának elvárásától függően a fülke csillapító rendszer alkalmazhat tekercsrugós modult, légrugós modult vagy CALM (Cabin Air Leveling Modul) (fülke szintszabályozó modul) modulokat a fülke szintező funkciójával.

Spirálrugós modul

A haszongépjárművek részére a tekercsrugókkal ellátott modullal felszerelt fülkék jelentik a standard megoldást. Ennek a megoldásnak az előnye az egyszerű felépítés a kompakt méretek és nincs szükség sűrített levegőre.

Légrugós modulok a magasabb igényekhez

A legrugós modulok jelentősen növelik a vezetés kényelmét. Ezeket kifejezetten olyan járművekhez tervezték, amelyek különféle rakományokat szállítanak. Ráadásul megkönnyíti a fülke lengéscsillapítóinak a beállítását a fülke különféle berendezéseihez és biztosítják a tökéletes lengés és csillapító teljesítményt.

CALM: Légrugóval és fülke szintező rendszerrel ellátott modulok

A fülke légrugós modul továbbfejlesztéseként a ZF Sachs a Wabco-val karöltve megtervezte a CALM-ot (fülke szintező modult). A CALM rendszer rendelkezik a légrugós modul minden előnyével, továbbá a beépített szintező rendszerrel is rendelkezik. A fülke helyzetétől függően légrugó szelep beállítja a szükséges nyomást a légrugókban. Ugyanakkor a fülke szintező szelep megkönnyíti az egész rendszer telepítését a beépítéshez szükséges hely csökkentése által.

CDC – nagyobb biztonság és komfort

A vezetés komfortját jelentősen lehet javítani a folyamatos csillapításvezérlő rendszerrel (CDC Continuous Damping Control), amely tökéletesen alkalmas tehergépkocsik, traktorok és speciális járművek számára is.

A lengéscsillapítóknak nagyon összetett követelményeknek kell megfelelniük. Egyrészt úgy tervezték őket, hogy biztosítsák a kényelmet, egyidejűleg védjék mind a vezetőt, mind a járművet. Másrészt biztosítaniuk kell a jármű stabilitását. Következésképpen az optimális megoldás mindig valami kompromisszumot igényel. Pontosan ezt kínálja a CDC: az adaptív csillapító rendszer, melyet korábban más sikeresen alkalmaztak mind a személy és a teherautókban, melyet most az utóbbiak fülkéinek rezgéseinek csillapítására alkalmaznak. A rendszer automatikusan alkalmazkodik az útviszonyokhoz, beleértve a vezető és a jármű mozgását. Fő eleme az adaptív proporcionális csillapító szelep. Az elektronikus vezérlőrendszer használatával, a szelep az útviszonyoknak megfelelő  csillapító erőt a másodperc törtrésze alatt szabályozza.

A CDC előnyei egyértelműek – a járművezetők sokkal nagyobb vezetési kényelmet élvezhetnek, különösen változó útviszonyok mellett (kemény felületű és szennyezett utakon) miközben a helyesen beállított csillapító erő csökkenti a vezető fáradtságát. Ezenfelül a CDC védi a fülkébe épített törékeny elektronikát.

Forrás: ZF

Iratkozz fel hírlevelünkre!


Kövess minket közösségi oldalainkon!