Igazi kuriózum a most felbukkant Ikarus 256-os.
Az Ikarus 256-ból több mint 23 000 darab készült sorozatgyártásban 1970 és 1998 között, ebből a mennyiségből pedig igen sok példány került külföldre, leginkább a Szovjetunió (később a FÁK államok) területére.
Bár lassan eltűnnek a közutakról, azért elég gyakori típusról van szó, egy-egy roncs még nem kelt nagy feltűnést. Most viszont előkerült egy 1991-es gyártású példány, amelynek állítólag egyetlenegy komolyabb útja volt: amikor Magyarországról kiment Oroszországba. Így mindössze 2900 kilométert mutat a számláló, minden eredeti rajta – beleértve a gumikat is –, az üléseken pedig még mindig rajta van a gyári fólia. – írta a buszt itthon felfedező iho.hu.
Az értékes veterán most új gazdát keres, és mivel az oroszoknál is sokan rajonganak az Ikarus buszokért, talán akad olyan gazdag gyűjtő, aki hajlandó kifizetni a 15 millió rubeles (körülbelül 63,6 millió forint) vételárat.
Néhány jellemző adat az IK 256-ról:
Ikarusz 256
Hosszúság: 10 990 mm
Szélesség: 2 500 mm
Magasság: 3 100 mm
Tengelytáv: 5 330 mm
Motorok: Rába D2156 HM6U, 10 350cm3, 141 KW/192 LE
Rába D2156 HM6UT 10 350cm3, 162 KW/220 LE
Rába D10UTS 10 350 cm3, 150-155 KW/205-210 LE
Erőátvitel: ASH-75, későbbi típusokban ZF S6-90U mechanikus váltó
Legnagyobb össztömeg: 16 000 kg
Szállítható személyek száma: 45 fő