A mai modern motorok nagyon alacsony fordulatszámon működhetnek, a fordulatszám növelésével lökésszerűen érkező nyomatékegyenetlenséget csillapítani kell. Hagyományos esetekben ezt a feladatot a tengelykapcsoló tárcsa csillapító rugói oldották meg. Tekintettel a mai motorokkal szemben támasztott igénybevételeknek a nagy nyomatéknak és az alacsony fordulatszámnak, további beavatkozásra lehet szükség.
Ennek a kihívásnak a megoldására hivatott a SACHS a teherautókhoz tervezett kettős tömegű lendkerékkel. A motor nyomatéka a kettős tömegű lendkeréken keresztül megy át a kuplungszerkezetre és a tengelykapcsoló tárcsára. A nagy nyomaték és az egyre szigorúbb emisszió szabályozás az erőátviteli részek fokozott igénybevételéhez vezetnek. Hatékonyan csökkenti a zajterhelést, egyúttal növekszik a sebességváltó és a rezgésre érzékeny alkotórészek védelme. Amennyiben a tengelykapcsoló tárcsa torziós csillapítása nem elegendő a motor vibrációjának csillapításához, a kettős tömegű lendkerék biztosítja azt. Elnyeli azokat a rezgéseket, amelyeket egyébként a motorról a meghajtórendszerre mennének át, hatékonyan megakadályozva a zörgést. A vezető számára a sebességváltás és a vezetési kényelem legmagasabb szintjét jelenti.
Előnyök:
- A motor nyomatékegyenetlenségének kiemelkedő csillapítása, kiegyenlítése
- Nagy vezetési kényelem
- A sebességváltó terhelésének csökkentése
- Tengelykapcsolókhoz Ø 430 mm-ig
- 3500 Nm feletti motornyomatékokhoz is használható
Néhány cikkszám példa: 6594 000 300:009
6594 000 338:009
6594 000 339:009
Az ábra a hagyományos és a kettőstömegű lendkerék rezgéscsillapítását mutatja.