fbpx
Főoldal - Tehergépjármű - Beváltak a Volvo-szörnyekben az Allison-váltók; a cég Amerikában terjeszkedik

Beváltak a Volvo-szörnyekben az Allison-váltók; a cég Amerikában terjeszkedik

2020-01-02T10:58:52+01:002020. január 10.|Címkék: , , , |

0

Könnyen, hatékonyan dolgoznak a száz tonnás teherautók a német bányákban, mert a sofőröknek nem kell a sebességváltással vacakolniuk.

A Westerwald régió a Rajnai-palahegységnek azon része, amely a Rajna, a Sieg és Lahn között emelkedik a legnagyobb egybefüggő agyaglelőhely Németországban. Az agyag annyira fontos nyersanyag errefelé, hogy Westerwald fehér aranyának is nevezik. Azonban az agyag nem a felszínen helyezkedik el, a meddőrétegeket előbb lánctalpas járművekkel kell eltávolítani, majd teherautókkal elhordani a helyszínről: naponta 3500–4500 köbméter meddőt termelnek ki. Ahhoz, hogy ezt a hatalmas mennyiségű földet költséghatékonyan szállíthassa, az Albert Weil Építési Vállalat 2017 novemberében úgy döntött, hogy két új Volvo A60H típusú, Allison 6630 ORF automata sebességváltóval felszerelt teherautóval bővíti flottáját. Az A60H teherbírása negyven százalékkal nagyobb, mint az A40 szériáé, ami jóval nagyobb termelékenységet tesz lehetővé, egyúttal jelentősen csökkenti a tonnánként számolt költségeket. A két jármű mostanra már több mint egy éven át napi használatban volt az Albert Weilnél.

(fotók: Allison Transmission)

 

Az Allison 6630 ORS váltókat speciálisan az építőipar legnagyobb igénybevételnek kitett járműveihez tervezték. A váltók a Continuous Power Technology alkalmazással készültek, ami a nyomatékváltónak köszönhetően nagyobb erőt közvetít a kerekekre, mint más váltótechnológiák. Az Allison automata sebességváltó megnöveli az erőt, míg egy manuális, vagy félautomata (AMT) váltó minden váltásnál veszít belőle. Az Allison automaták használatánál a váltásoknál nincs nyomatékesés, a sofőr minden pillanatban teljesen uralja a járművet, amely teljes terhelés mellett közel száz tonnát nyom. A meredek emelkedőket és szűk hajtűkanyarokat is könnyedén veszi, és ami nagyon fontos: nincs visszagurulás – olvasható az ihologon.

Tengerentúli terjeszkedés

Szintén az Alisson Transmissionnal kapcsolatos hír, hogy a cég a Vantage Power-t és az AxleTech elektromos járműrendszerekkel foglalkozó részlegét.

A Vantage Power a közepes és nagy teherbírású járművek gyártói, illetve azok beszállítói részére fejleszt elektromos meghajtásokat, és a hozzájuk kapcsolódó járműtechnikai elemeket. Kiemelten foglalkoznak akkumulátoros technológiai fejlesztésekkel, járműintegrációs- és vezérlő-rendszerekkel, valamint jármű-összeköttetési és telemetrikus rendszerekkel. A Vantage Power műszaki megoldásait széles körben alkalmazzák többek között autóbuszokban, a komplett elektromos hibrid energia-visszanyerő rendszerekhez, az energia tárolására. Az Axle Tech egy olyan piacvezető vállalat, amely tengelyeket és integrált elektromos tengelymegoldásokat tervez és gyárt közúti és terepes nehézgépjárművekhez.

* * *

Indóház Online

 

Iratkozz fel hírlevelünkre!


Kövess minket közösségi oldalainkon!