fbpx
Főoldal - Tehergépjármű - Szelíd óriások – BOSCH indítómotorok

Szelíd óriások – BOSCH indítómotorok

2019-10-08T17:04:34+02:002019. október 9.|Címkék: , , , |

0

Szelíd óriások – Bosch HEF/HEP 109 indítómotorok közúton kívüli használatra

A nagy lökettérfogatú motorokat világszerte használják az ércbányászatban, a decentralizált villamosenergia-ellátásban, az építőipari és mezőgazdasági gépeknél, vízi és vasúti járművekben. A 180 litert is elérő lökettérfogat, a nagyfokú hő- és járulékos hidraulikai terhelés nem ritka az ilyen alkalmazásoknál. A nagy teljesítményű Bosch HEF 109 indítómotorok akár önálló egységként, akár párhuzamos indítórendszerként gondoskodnak a motor megbízható indulásáról.

INDÍTÓMOTOROK NAGY VÁLASZTÉKA ÚTHÁLÓZATON KÍVÜLI ALKALMAZÁSOK SZÉLES KÖRÉHEZ

A közúthálózaton kívüli (OHW) rendszerek nem egy kaptafára készülnek: mindegyiket úgy tervezték, hogy éppen azokkal a speciális környezeti feltételekkel birkózzanak meg, amelyekkel munkájuk során találkoznak majd. Épp ezért a HEF 109 indítók is számos változatban érhetők el. A moduláris koncepció értelmében a teljesítményjellemzőket igény szerint lehet megválasztani, és – bizonyos fokig – kombinálni is lehet azokat. Ez lehetővé teszi egyedi megoldások létrehozását, melyek megfelelnek a konkrét követelményeknek.

ERŐTELJES INDÍTÓMOTOROK

Névleges maximális 10 kW (24 V) kimenő teljesítményükkel a HEF 109 jelű indítók a legfeljebb 30 literes lökettérfogatú dízelmotorok beindítására képesek közönséges hidegindítási körülmények
között. Robosztusságuk, szerény beszerelési helyigényük és moduláris kialakításuk igen keresett megoldássá teszi őket. Megnövelt élettartamuk akár 14 000 további üzemórát jelent helyhez kötött gépekben és közúton kívüli alkalmazásokban (közúton hozzávetőlegesen 800 000 kilométer). Nagy teljesítménysűrűségük és hidegindítási képességük igazán meggyőző.

HEP 109 PÁRHUZAMOS INDÍTÓRENDSZER NAGYOBB MOTOROKHOZ

A párhuzamos indítórendszerek – amelyek két vagy három páros HEP 109 indítómotorból állnak – alkalmazási tartománya dízelmotorok esetén maximum 90 liter, benzinmotoroknál pedig maximum 180 liter lökettérfogat.

AZ ALKALMAZÁSNAK MEGFELELŐ KIALAKÍTÁS

A szélsőségesebb körülmények között munkára fogott indítót további védelemmel láthatjuk el legfeljebb IP57 besorolásig. Ez a védelmi szint magában foglalja a víz elleni védettséget a jármű rövid ideig tartó vízbe merülése esetén. Az önindító kábelei közé reverzibilis hőkioldót is be lehet építeni, amely a túlterhelés elleni védelmet szolgálja. Egy hálózati csatlakozási lehetőséggel rendelkező mechanikus relé (IMR) leegyszerűsíti a csatlakozást a jármű elektromos rendszeréhez, így nincs szükség külső vezérlésű relére, az indítás szabályozása a motorirányító egység révén valósul meg. Az indítómotor kialakítása minden esetben az alkalmazási célt tükrözi, ezért tervezésénél kulcsfontosságú a kimagasló hidegindítási képesség, a nagy indítónyomaték és a tartósan magas forgatónyomaték- szolgáltatás az indítás során. Lehetőség van arra is, hogy a különböző indítómotor-alkatrészeket egyedi hőtani jellemzőkkel ruházzuk fel, hogy maximálisan megfeleljenek az adott alkalmazásnak. A HEF-indítók ezen kívül két fázisban kapcsolódnak be elektromosan és igen gördülékenyen, ami meghosszabbítja a fogaskoszorú és az indító fogaskerék élettartamát.

Iratkozz fel hírlevelünkre!


Kövess minket közösségi oldalainkon!