fbpx

E-kompresszorok a Mahle-tól

2022-06-29T09:06:10+02:002022. július 8.|Címkék: , |

0

Az elektromos autók a járműiparban már régen elhagyták a rajtkockákat. A MAHLE egy úgynevezett e-kompresszorral egészítette ki portfólióját, hogy lendületet kapjon és ez mainstream megoldássá váljon. Ez része a vállalat elektromos járművek klímaberendezéseinek átfogó rendszerszolgáltatójává történő fejlődésének. Az alábbiakban szeretnénk bemutatni, hogy mire gondol a Mahle ennek a mára már kulcsfontosságúvá vált alkatrész fejlesztése alatt, hol fejlesztették ki az e-kompresszort, és kik vettek részt benne.

 

Akkumulátor nélkül semmi sem működik

Az akkumulátor minden bizonnyal az egyik legfontosabb alkatrésze az elektromos járműveknek, mind a költségek, mind a teljesítmény szempontjából. Jelentősége a belső égésű motoréhoz hasonlítható, emiatt ugyanolyan gondosan kell vigyázni rá. A megfelelő hőmérséklet fenntartása kulcsfontosságú. Az akkumulátor élettartama és töltési sebessége, valamint a jármű utazótávolsága szempontjából. Az akkumulátor megfelelő hőmérsékletének szinten tartása több szempontból is előnyös. A MAHLE elektromos kompresszorának kulcs szerepe van az elektromos járművek hűtőkörében. Biztosítja, hogy a belső tér ne legyen se túl meleg, se túl hideg, és szabályozza az akkumulátorok hőmérsékletét az optimális működéshez.

 

Határokon átívelő fejlesztés

Bármilyen izgalmas is az e-mobilitás fiatal területe, egyben komoly kihívást is jelent. Nem csak a MAHLE vagy ügyfelei számára, hanem az egész világ számára. A megfelelő megoldások kidolgozásához több területről származó csapatok különböző kompetenciái közötti szoros együttműködés szükséges. Ez különösen vonatkozik a MAHLE által az USA-ban kifejlesztett e-kompresszorra, amely számos, a MAHLE által különböző országokban gyártott alkatrészt tartalmaz. Például a szlovéniai MAHLE Electric Drives szállítja az elektromos motort – a „szívet” –, amellyel az e-kompresszor meg tudja hajtani magát, és így független a belső égésű motortól. Ezzel szemben a spanyolországi MAHLE Electronics biztosítja az e-kompresszor „agyát”: a teljesítményelektronikát. Magának az e-kompresszornak a gyártása idén megkezdődött a magyarországi MAHLE Compressors Hungary Kft-nél.

 

 

Az e-kompresszor működése

1) Kompresszor: az e-kompresszor a gáznemű hűtőközeget nagy nyomásra és magas hőmérsékletre sűríti. A forró gázt ezután a kondenzátorba szivattyúzzák.

2) Kondenzátor: a kondenzátorban a gáznemű hűtőközeget lehűti és cseppfolyósítja.

3) Expanziós szelep: a folyékony hűtőközeg egy tágulási szelepen halad át, ahol a nyomása és hőmérséklete csökken.

4) A nagyrészt folyékony hűtőközeg átfolyik az elpárologtatón és a hűtőn is, ahol a párolgási folyamat zajlik.

4 a) Párologtató: az elpárologtatón áthaladó levegőből a hő távozik a kabinba, amely lehűl.

4 b) Hűtő: a hűtőkör és az akkumulátor hűtőkör a hűtőn keresztül csatlakozik. Ez lehetővé teszi a hő átvitelét az akkumulátor hűtőköréből a hűtőkörbe.

5) Az elpárolgott hűtőközeg visszatér az e-kompresszorba, és a ciklus újra kezdődik.

 

Az e-kompresszor kialakítása

6) Hűtőközeg bemenet

7) Inverter (teljesítmény-elektronika)

8) Hűtőközeg kimenet

9) Elektromos motor

10) Tömörítőtekercs

 

 

A Malhe folyamatos fejlesztéseinek köszönhetően egyre nagyobb lefedettséget biztosít a cserealkatrészek területén is. E-kompresszoraikkal kapcsolatban keressék az Inter Cars ügyfélszolgálatát.

Iratkozz fel hírlevelünkre!


Kövess minket közösségi oldalainkon!

Go to Top