A RÉGI EGYSÉG ELTÁVOLÍTÁSA
A sérült felső illesztőszett (felső toronycsapágy és gumiágyazás) cseréjéhez kövesse a gyártó javítási kézikönyvében leírt eljárást. Általánosságban ez a következő lépésekben foglalható össze:
1 . Helyezze a járművet az emelőre és vegye le a kereket
2 . Kövesse a gyártó útmutatását, és távolítsa el a rugóstagot a sérült csapággyal együtt.
3 . Eltávolítása után rögzítse az egész egységet a munkapadra, m ajd egy rugóösszenyomó segítségével nyomja össze a rugóstag rugóját a felső illesztőszettre kifejtett feszítés oldásához.
Egyes járműmodellekben a rugóstag-egység járműből való eltávolítása előtt a tekercsrugót össze kell nyomni.
4. Távolítsa el a rögzítőanyát és szerelje szét az egységet.
ILLESZTŐSZETT ÉS ÚJ EGYSÉG BESZERELÉSE
1. Cserélje le a régi felső illesztőszettet az új Monroe illesztőszettre.
2. Az összeszerelés során kövesse a lépéseket fordított sorrendben. Különösen ügyeljen a gyártó által megadott nyomatékértékre.
3. A javítási munkálatok befejezését követően állítsa egyenesbe a kormányt.
Megjegyzés: E csapágyak átlagos élettartama mintegy 80 000 km, ezért azokat évente vagy 20 000 km-enként ellenőrizni kell (amelyik előbb esedékes). A felfüggesztés- és kormányrendszer megfelelő működésének biztosítása érdekében ezeket az egységeket mindig párban kell cserélni (bal és jobb).
Megjegyzés: Kizárólag tájékoztatás céljára. Az itt leírtak követéséből eredő károkért nem vállalunk felelősséget.