A nagynyomású üzemanyag-szivattyú helytelen beállítása
Gyártók: Citroën, Ford, Opel, Peugeot, Toyota, Vauxhall
Motorok: DW 10 F, DW 12 R, Cikksz.: 538 0077 10, 530 0691 30, 530 0489 30
Az aktuális hozzárendeléshez lásd az alkatrész-katalógust.
Elmozdult lapátkerék karcolással (balra); a lapátkerék helyes pozícióban (jobbra)
A fenti motorváltozatoknál a hengerfejen történő javítás után viszonylag rövid futásteljesítménynél a vízpumpa
lapátkereke elmozdulhat a tengelyen (1. sz. ábra) és hozzáérhet a blokkhoz. Ez a meghibásodás a nagynyomású
üzemanyag-szivattyú helytelen beállítása okozza összeszereléskor.
Ezeknél a motoroknál a vezérműhajtás fogasszíjára ható feszítőterhelések a vezérmű és a nagynyomású üzemanyagszivattyú nyomatékigényeitől függően változnak.
Amennyiben a nagynyomású üzemanyag-szivattyú megfelelően van beállítva, legnagyobb nyomatékigénye olyan tartományba kerül, ahol a vezérmű nem igényel nagy nyomatékot. Így a vezérműszíjon a feszítőterhelés viszonylag egységes, ami azt jelenti, hogy a vezérműszíj nagyon kevés rezgéssel fut.
Ha a nagy nagynyomású üzemanyag-szivattyú beállítása helytelen, a két rendszer rövidtávú nagy nyomatékigénye egyszerre következik be.. A sebesség-változások következményeként, megnövekedett rezgés jelentkezik a vezérműszíj rendszerben. A rezgések miatt a lapátkerék meglazul a vízpumpa tengelyén, kezdetben zajt okoz, később a vízszivattyú blokkolódik és a vezérműszíj meghibásodását okozza.
Megjegyzés:
Ilyen esetekben ellenőrizni kell a nagynyomású üzemanyag-szivattyú pozícióját és a gyártó utasításainak megfelelően kell beállítani.