fbpx

Bosch kétrészes féktárcsák

2021-03-01T12:53:31+01:002021. március 1.|Címkék: , , |

0

A kétrészes féktárcsa egy új termékinnováció a kis súlyú féktárcsák körében, amely profilos alumínium agy részből és magas karbon tartalmú öntöttvas fékszalag áll. A két alkatrészt rozsdamentes acél szegecsek tartják össze.

A kétrészes féktárcsák a jármű modelljétől függően eltérő anyagokból épülhet fel. Ezáltal más tervezési és összeszerelési módszerek alkalmazandók.

Előnyök a szokásos öntöttvas féktárcsákkal szemben

▶ A könnyebb alapanyagok használata alacsonyabb üzemanyag-fogyasztást és alacsonyabb CO2-kibocsátást eredményez.

▶ A csökkentett rugózatlan tömeg javítja a vezetési kényelmet és a teljesítményt.

▶ A fokozott hőkapacitás és a hővezető képesség csökkenti a fék mozgását. További előny, hogy a fékszalag rendkívül ellenálló a hő-mechanikai igénybevételekkel szemben.

▶ A fékszalag és a rotor sapkát speciális módszerrel szerelik össze, ami tovább csökkenti a nem kívánt hőáramlást. Ez csökkenti a hajszálrepedések és az elcsavarodás kockázatát, valamint a rezgést és a zajt.

Információ műhelyeknek

Valamennyi Bosch kétrészes féktárcsa ECE R90 tanúsítvánnyal rendelkezik, ezért az ügyfeleknek ugyanolyan minőséget kínál, mint az OE alkatrészek. Anyagösszetételük és tűréspontjaik optimálisan igazodnak az adott járművek fékrendszereihez. A Bosch kétrészes féktárcsák szükséges csapokkal kerülnek forgalomba, és Alutherm bevonattal rendelkeznek a kiváló korrózióvédelem érdekében.

A kétrészes féktárcsa kezelése és felszerelése

A kétrészes féktárcsák nagyon érzékeny, kiváló minőségű termékek. Különleges követelmények és biztonsági óvintézkedések vonatkoznak ezen alkatrészek kezelésére és telepítésére:

 

  • A lemezeket csak képzett szakemberek szerelhetik fel vagy javíthatják meg.
  • A kerékagynak tisztának, rozsdamentesnek és egyenletesnek kell lennie. Semmilyen módon nem szabad sérültnek lennie.
  • Ne használjon kenőanyagot vagy réz pasztát.
  • A kétrészes féktárcsa szállításakor mindig használja mindkét kezét, és fogja meg a lemezt a fékszalagnál.

 

  • Ne emelje és ne vigye a lemezkamránál fogva.
  • Ne használjon kalapácsot
  • Ne használjon ütvecsavarozót
  • A kerekek eltávolítása után a kormánymozdulatokat csak a kormánykerék forgatásával szabad végrehajtani.

Fontos:

Mindig nyomatékkulccsal húzza meg az összetett féktárcsák csavarjait.

Húzza meg egyenletesen a kerékcsavarokat három szakaszban a járműhöz megadott nyomatékkal.

 

Húzza meg egyenletesen keresztben a kerékcsavarokat nyomatékkulccsal, max. A járműgyártó által megadott névleges nyomaték 30% -a.

Húzza meg keresztben a jármű gyártója által megadott névleges nyomaték 60% -áig.

Húzza meg keresztben a jármű gyártója által megadott névleges nyomaték 100% -áig.

 

Javítás után a fékrendszert lehetőség szerint kissé be kell járatni.

Ügyeljen arra, hogy kövesse a jármű gyártójának telepítési, szerelési és biztonsági utasításait.

a href="https://hu.e-cat.intercars.eu/hu/asmctx-M21880_0000IO9K/my-office/promotions/details/CASTROL_OILPUMP_1102-1130_HU" target="_blank">

Iratkozz fel hírlevelünkre!


Kövess minket közösségi oldalainkon!

Go to Top