Übermodern lesz az új Mercedes S-osztály utastere

Nem túlzás kijelenteni, hogy a megszokott konzervatív német luxusautós hagyományoktól igen messze áll a legújabb Mercedes S-osztály kabintere.

A Mercedes-Benz számtalan előzetessel próbálja elnyújtani legnagyobb presztízsű modelljének aktuális bemutatóját. Az S-osztály, W223-as kódjelű új generációja az idén ősszel mutatkozik majd be hivatalosan is teljes valójában, de a stuttgarti márka addig fokozatosan építi fel a modell premierjét.

Láttunk már néhány részletet a luxusautó külsejéről, egy-egy apróságot a belső térből, elárulták, milyen világújdonság lesz a navigációs rendszere, és azt is, mekkora teljesítményű lesz a legerősebb hibrid változat.

Most viszont lényegében a kabintér szinte minden részletét meg lehet nézni a gyári képeken. Az jól látszik, hogy a korábban elsősorban a konzervatív vevőkört kiszolgáló S-osztály átlép egy egészen más dimenzióba, és lényegében minden részletében a digitális világot hirdeti. Eltűnt szinte minden fizikai gomb vagy kapcsoló az autóból, hatalmas kijelzők és érintőképernyők vannak mindenhol. A műszerfalon egyáltalán nem lesz gomb, kivéve a motorindítóét.

© Daimler
© Daimler

A központi kijelző hatalmas, és láthatóan nagyon magas színvonalat képvisel, a négyzet alakú képernyő ráadásul azt az optikai illúziót nyújtja, mintha lefelé, a középkonzol alsó felén is folytatódna.

A multimédia terén az S-osztály továbbra a Burmester cég audiorendszerét használja majd, ez is kiderült a képekből és megfigyelhető, néhány igazán érdekes, új textúrájú anyag is, ami felbukkan az utastérben.

© Daimler
© Daimler
© Daimler
© piataauto
© Daimler
© Daimler
© Daimler

A hetedik generációs S-osztály alapmotorja egy 3 literes soros 6 hengeres benzines egység lesz, mely egy villanymotorral kiegészítve mintegy 367 lóerőt, illetve 500 Nm-t ad le. Ugyancsak hibrid technikát kap a 4 literes V8-as benzinmotor, ami 490 lóerősnek és 700 Nm-esnek ígérkezik.

Érkezőben továbbá néhány plugin hibrid, illetve sportos AMG kivitel is, az abszolút csúcsmodellben pedig várhatóan egy V12-es benzinmotor teljesít majd szolgálatot. Tisztán elektromos S-osztály nem lesz, viszont érkezik a már belső égésű motor nélküli új EQS.

Forrás: hvg.hu

2020.09.03.

Ezen a weboldalon sütiket használunk.
Adatvédelmi nyilatkozat