Mindannyian ismerjük a híres autómárkákat, illetve a kultikusnak számító modelleket, de keveset tudunk arról, hogy az egyes autó emblémák hogyan születtek meg. A következő cikkben betekintést lelhetünk az emblémák világába.
Rolls Royce
A Rolls-Royce legismertebb azonosítójegyei a hatalmas hűtőrács, a dupla R betűs jelvény és az Eksztázis Szelleme nevű szobor. A hűtőmaszkot a görög istenek templomáról, az Akropoliszról mintázták. Az embléma pedig egy nőalakot formáló szobrocska lett és 1911 óta díszíti az autókat, helyesebben azóta szériatartozék, ha a szó nem sértő ezekre az autócsodákra.
Elődje már 1907-ben rákerült Lord Montagu kocsijára, ő bízta meg Charles Sykes szobrászt, hogy készítsen hűtődíszt a Rolls-Royce-ára. A lord az angol autózás egyik úttörője volt, a The Car magazin szerkesztője. Titkárnőként dolgozott mellette egy bizonyos Eleanor Velasco Thornton (amúgy színésznő és modell) és nemcsak a munka fűzte őket egymáshoz. Házasságról a nagy társadalmi különbség miatt szó sem lehetett. Lord Montagu a családi nyomásnak engedve idővel elvett egy rangjához illő nőt, de a kapcsolat – amelyről csak néhány közeli barátjuk tudott – később is megmaradt. A néhány barát egyike a szobrász Sykes volt. Eleanor gyakran állt neki modellt, kézenfekvő volt tehát, hogy a szobrot róla mintázza meg. Az alakot lobogó ruhában ábrázolta, amint mutatóujját a szája elé teszi, jelképezve a szerelmi kapcsolat titkosságát.
Később Sykes megbízást kapott a cégtől, hogy minden autóra tervezzen egy hasonló szobrocskát. Amikor elkészült a munkával, a Spirit of Speed (a száguldás szelleme) nevet adta neki, nem sokkal később Spirit of Ecstasyra (az eksztázis szelleme) módosította. Ezeket a díszeket – mint annyi mást az autón – kézzel készítették, hagyományos technológiával, vagyis az öntőformát össze kellett törni, hogy előbukkanjon az öntvény, ez az oka annak, hogy nincs két, milliméterre azonos szobor. A Spirit of Ecstasy 1911-től 1914-ig bronzból készült, ezüstbevonattal. Masszív, értékes darabnak tűnt, lopkodták is az autókról. Később áttértek a nikkelötvözetre, és ezt használják napjainkban is.
Ferrari
- június 17-én Enzo Ferrari megnyert egy Grand Prix versenyt Ravennában, s a futam után találkozott Paolina grófnővel, Francesco Baracca gróf édesanyjával. BaraccAa első világháborús olasz hős volt, aki a légierőnél szolgált és mindig egy fekete ágaskodó lovat festetett repülőgépe oldalára. A grófnő megkérte Enzo Ferrarit, hogy fesse a lovat az autóira, mert „szerencsét hoz”. Enzo Ferrari némileg módosított az emblémán: a fekete lovat sárga címerbe helyezte, mivel a sárga volt szülővárosa, Modena színe. Baracca lovának farka még lefelé lógott, Enzo Ferrari felfelé állónak rajzolta.
Skoda
A Skoda embléma történetét az alábbi videóban láthatják magyar felirattal. ????
Mitsubishi
A mitsu japán nyelven hármat jelent, a hishi pedig egy a szigetországban honos gesztenyefajt jelöl. Ha mindezt összetett szóként vizsgáljuk, akkor ezt a szót Japánban a gyémánt elnevezésére használják. De azért nem teljesen ilyen egyszerű, a japánok ha a szó közepén há hangot látnak, akkor azt bének ejtik, így alakult ki a végleges Mitsubishi elnevezés.
BMW
A Bayerische Motoren Werken (BMW) AG logója apróbb módosításokkal egy évszázada használatban van, amit kevés cég mondhat el magáról a világon. A BMW, mint önálló autógyártó 1917 júliusában jött létre, akkor függetlenedett a repülőgépmotorokat készítő Rapp Motorenwerkétől. Kezdetben nem létezett saját jele a vállalatnak, ám pár hónappal később elkészült a Rapp köralakú logójára hajazó, ám a Bajor Szabad Állam kék-fehér színeiben pompázó saját embléma.
Sokan tévesen úgy gondolják, hogy az embléma egy repülőgép légcsavarját ábrázolja, ám erről szó sincs, a félre értés oka az, hogy 1929-ben egy reklámban így jelent meg a BMW logó.