fbpx

A MOOG bemutatja a Hybrid Core technológiát és egyéb fejlesztéseket a termékminőség, biztonság és a tartósság növelése érdekében

2020-08-14T10:54:26+02:002020. augusztus 24.|Címkék: |

0

A modern autók kormány és futómű alkatrészei sokkal jobban, mint az 1919 – es években. A műszaki, anyagkiválasztási és a gyártási módszerek, a pontosság és az alkatrészek minősége jelentősen megváltozott.

Új Hybrid Core technológia a MOOG-tól

A moog új Hybrid Core csapágy technológiát fejlesztett. A rendszer tartalmazza a szénszállal erősített csapágyat és az indukciós hőkezelt gömbcsapot. A legterheltebb alkatrészekre, például a gömbcsuklóra, nyomtávtartó karokra, lengőkarokra, a tengelyirányú rudakra és az összekötő rudak végére alkalmazzák.

Szénszállal erősített csapágy. A szénszállal erősített PTFE anyag felhasználásával jelentősen növekedik a csapágy tartóssága

Indukciós hőkezelt csap. A tartósságot és a biztonságot tovább javítják, ha az alkatrészek gömbcsapjaihoz indukciós edzést használnak. Az indukciós keményedés olyan hőkezelési folyamat, amely növeli az alkatrész felületi keménységét nagy stresszterületű területeken, ami akár kétszeresére is növelheti a csapok szilárdságát, és hosszabb élettartamot biztosít a terméknek

Az új technológia akár 40%-kal csökkenti a sugárirányú elhajlás fokozatos növekedését, amelyet az alkatrészek teljes élettartama alatt megtapasztalhatnak, általánosan és egyszerűbben „játékként” ismertek. A hajlítás e rendellenes növekedésének csökkentése azt jelenti, hogy a pontos kormányzási érzés és a szabályozott felfüggesztési mozgás az alkatrész használata során megmarad.

Magasabb biztonság és tartósság tesztekkel bizonyítva

Az új Hybrid Core technológiát alkalmazó új MOOG alkatrészeket teszteltük a MOOG korábbi generációja, az OE alkatrészek, valamint a többi beszállító számos, beléptetési, közép- és prémium alkatrészével szemben.

Az összehasonlított alkatrészek háromtengelyes tesztelését végezték el, hogy a sugárirányú terhelést, a csapforgást és a csapcsuklást egyszerre lehessen alkalmazni. 150 000 ciklus után 50 Ksi terhelésnél a MOOG alkatrész hibrid magú technológiával 40% -kal kevesebb átlagos sugárirányú eltérés növekedést mutatott az előző kialakításhoz képest.

Mérnökeink a gömbcsapok keménységének mérésével [HV10 – keménység Vickers szerint] és az új hibrid magos technológiájú MOOG alkatrészek is kimutatták a kimerülési szilárdságot, a teszt eredménye alapján szignifikánsan felülmúlta a versenytársak nagyrészét és még az OE alkatrészeket is.

A forgatónyomaték azt jelenti, hogy mennyire simán tudjuk mozgatni a gömbcsapot. Minél alacsonyabb a forgatónyomaték, annál simább a kormányberendezés. A kevesebb súrlódás az anyag kevesebb erózióját és hosszabb élettartamot jelent. A játék jelentősen csökken. A MOOG hibrid magforgatónyomaték-értékei sokkal közelebb állnak az OE-értékekhez, így jobb kormányzási pontosságot, hosszabb tartósságot és gyorsabb reakcióidőt biztosítanak. Tehát a MOOG hibrid mag alkatrészei megfelelnek az OE teljesítmény, szilárdság és tartósság szabványoknak.

Az új MOOG differenciált alkatrészek fémlemez-karjaiban használt acél kétszer erősebb hozamszilárdsággal rendelkezik, mint az előző típusú acél. A vezérlőkar anyagokat törésig tesztelték, hogy megmérjék a termékenységet a MOOG, OE és a versenytársak előző generációja alapján. A vizsgálati eredmények azt mutatták, hogy a MOOG megduplázta az anyag szilárdságát, és elérte az OE szilárdságot. A teszteredmények azt mutatták, hogy a MOOG felülmúlja a többi utángyártott alkatrészt, és képes ugyanolyan szintű szilárdságot biztosítani, mint az OE.

Iratkozz fel hírlevelünkre!


Kövess minket közösségi oldalainkon!

Go to Top