Az OX 982 D (Mercedes M260/264, M270/274) és az OX 560 D (BMW M57, N57) olajszűrő betéteket egy visszafolyásgátló rugalmas mechanizmussal látták el, mely visszacsapó szelep rugalmas tömítőgyűrűi nem engedik visszafolyni az olajat a teknőbe, amikor megszűnik az olajnyomás, vagyis, amikor a motor leáll.
Amikor újra beindul a motor, akkor az olajnyomás kinyitja a tömítőgyűrűt és az olaj gyorsan eljut a kenési pontokra. Sajnos előfordulhat, hogy a rugalmas visszacsapó szelep leválik a szűrőről, így kiszereléskor benn marad az olajszűrő házban. Ha ezt nem vesszük észre, és az új szűrőt így szereljük be, akkor a visszacsapó szelep nem nyit ki az olajnyomásra, mivel a két visszacsapó szelepnek nincs elég hely kinyitni, a motor pedig tönkremegy a kenéshiány miatt.
Ügyelni kell arra, hogy a szűrőbetét kiszerelésekor a rugalmas gyűrűt is kivegyük, illetve az új szűrőbetét beszerelésekor megkenjük a rugalmas gyűrűt, hogy beszereléskor ne sérüljön, illetve könnyen kinyisson, amikor először éri olajnyomás.
Forrás: Autotechnika, 2019 Július