fbpx

MECHANIKAI TÚLTERHELÉS A ROSSZ PILLANATBAN VÉGZETT INDÍTÓZÁS MIATT

2020-07-20T13:07:46+02:002020. július 22.|Címkék: |

0

A motor leállítása vagy lefulladása után néhány másodpercig a motor még kis fordulatszámmal forog az üzemi forgásiránnyal megegyező irányba, majd az utolsó fordulat alkalmával, a komprimálás miatt, egy kis mozgást végez az ellenkező irányba is. Amikor valaki ebben a pillanatban próbál indítózni, például ilyen eset közlekedési lámpánál lefulladó motor pánikszerű újraindítása, akkor az indítómotorra a forgó tömegerők is hatnak, amit néhány esetben az indítómotor valamely alkatrésze nem tolerál. Deformációtörés, repedés is előfordulhat.

Az indítómotor védelméhez egy indító/ blokkoló relét lehet beépíteni a gyújtáskapcsoló és az indítómotor 50-es kapcsa közé, valamint a vezérlőjelet az indítómotorról lehet levenni. Amikor a motor elindul, megkezdődik a generátor működése, és a termelt áramerősség megszakítja a relét, így az indítómotort nem lehet tönkretenni azzal, hogy a motor elindulása után is működtetjük, illetve járó motornál nem tudunk indítózni. A beépített késleltetés feladata pedig, hogy a motor leállítása után még jó néhány másodpercig ne lehessen indítózni, így az indítómotor megvédhető a túl nagy mechanikai terheléstől.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Forrás: Autotechnika, 2019, március

Iratkozz fel hírlevelünkre!


Kövess minket közösségi oldalainkon!

Go to Top