fbpx
Főoldal - Személygépjármű - Turbó és Katalizátor kombinációja

Turbó és Katalizátor kombinációja

2020-06-10T17:16:22+02:002020. június 17.|Címkék: , |

0

A Continental AG autóipari alkatrész és rendszerbeszállító, mely saját kutatásai alapján fejlesztett egységeket kínál az autógyártók jövőbeni céljai teljesítéséhez, a Continental Emitec GmbH vállalatán keresztül az emissziótechnikában is számos új megoldással jelenik meg.

A turbófeltöltő és a katalizátor kombinációja lehetővé teszi egy új, innovatív, rendkívül kompakt katalizátorrendszer kialakítását Otto-motorok számára. Ebben fontos szerep jut az új helyre került waste gate szelepnek és a turbina gázkilépő szakasz átalakításának, melyekkel növelhető volt a turbófeltöltő hatékonysága.

A nagy motorterhelésnél a by-pass csatornán és a főágban a megosztott tömegáramok tervezetten csökkentik a katalizátorban a helyi csúcshőmérsékletet, melynek köszönhetően a lambda=1 keverékű üzem kiterjeszthetővé vált. A turbófeltöltő és a katalizátor keresztfunkcionális fejlesztése első alkalommal teszi lehetővé több követelmény együttes teljesítését, amely a turbófeltöltő, a katalizátorrendszer, az érzékelők és a motorvezérlő egységek együttes optimalizálását, így a jövőbeni kibocsátási határértékek megbízható betartását eredményezik.

A képen látható megoldás (turbótöltő turbinaház és a fémhordozós gyűrűkatalizátor) előnyei kézenfekvők:

  • kis helyigényű kompakt egység,
  • a lehető legszorosabb illeszkedő motor közeli elrendezés,
  • fokozott kipufogógáz-keveredés a katalizátorba történő belépés előtt,
  • egyenletes katalizátorcsatorna gázterhelés,
  • intenzív katalizátor-felmelegítés a belső csatornában kívülről,
  • hidegindítás után gyorsabb light-off (reakcióbeindulás a katalizátoron),
  • kedvező kipufogógáz-elvezetés a motortól.

A megoldást a Continental már néhány éve motorfejlesztői fórumokon bemutatta, az idei konferencián előadásban számoltak be a továbbfejlesztésről is. Az RDE-követelmények finomított szabályozást, új érzékelő beépítését és a gyűrűkatalizátor villamos fűtését igénylik.

Forrás: Autotechnika, 2019 Június

Iratkozz fel hírlevelünkre!


Kövess minket közösségi oldalainkon!

Go to Top