Használt autó: igazi betegágy vagy a bátrak szerencséje?

Használt autó: videón egy Citroën C4, 280 000 km-rel

Majdnem 300 ezer kilométerrel érkezett az Értékbecslőbe a bizalmatlansággal övezett Citroën C4. Érdemes volt felemelnünk és átvizsgálnunk!

Ha ellentmondásosnak nevezzük a Citroën C4 megítélését a használtautó-piacon, akkor nagyon óvatosan fogalmaztunk. Hiába a kitűnő eredmény az Euro NCAP töréstesztjén, hiába az átlagon felüli felszereltség, a széles motorválaszték és az igazán eredeti formaterv, az első évjáratok súlyos minőségi hibái máig kísértik a C4-es Citroënt és rontják az egész márka reputációját.

Ezért is örültünk a tulajdonos jelentkezésének, aki egy 280 000 kilométert futott C4-est hozott el átvizsgálásra, az 1,6 HDi dízelmotorral, ráadásul a Loeb Edition limitált szériából. Az autó átvizsgálásában ezúttal is Varga Tibor, az Autóvizsgálat.hu vezetője volt szakmai partnerünk.

Mivel a Citroën C4 első generációja még nem szerepelt a Vezessen önálló használt autó típusbemutatóval, áttekintésként pár információ a típussal kapcsolatban.

Modelltörténet: Citroën C4 B50 és B51
2004 ősz – Bevezetés a Xsara utódaként.
– Acélrugós futómű, önkormányzó hátsó híd nélkül
– Alaktényező: 0,28 (kupé)
2008 ősz – Modellfrissítés, új motorok: 1,6 VTi, 1,6 THP
2010 – Típusváltás Európában a C4 második generációjára

Irányárak használtan, 2020. májusában
Sima C4-ek: kb. 500 000 – 1 500 000 Ft
C4 Loeb Edition: kb. 950 000 – 1,65 millió Ft

Használt autó: igazi betegágy vagy a bátrak szerencséje? 1

2008-ban volt a modellfrissítés, ez egy ráncfelvarrás utáni autó nagyobb légbeömlővel a lökhárítóban és eltérő ködlámpafészekkel. Az ötajtós C4-ben több a hely, mint a kupészerű háromajtósban. A képek illusztrációk

A Citroën C4 motorkínálata

Benzinesek
1,4 16V (88 LE)
1,6 16V (110 LE)
1,6 VTi (120 LE)
2,0 16V (140 LE)
2,0 16V (177 LE)
1,6 THP (140/150 LE)

Dízelek
1,6 HDI (90 LE)
1,6 HDi (109 LE)
2,0 HDI (136/140 LE)

Egyedül az 1,6 THP benzinest nem ajánljuk, és nem azért mert turbófeltöltős, önmagában annak felújítása vagy cseréje még nem borzolná a tulajdonosok idegrendszerét. Az összes többi benzines rendben van, a dízelek pláne jók. A szívó benzinesek hibalehetőségei nagyrészt egyes alkatrészek normál elhasználódására vezethetők vissza, amilyen a cseppet sem egyedi gyújtótrafó, a dízelek közül a 2,0 HDi remek konstrukció, de az 1,6-os is jó, amiből sokkal könnyebb találni egyet használtan.

Használt autó: igazi betegágy vagy a bátrak szerencséje? 2

Szinte minden konkurensének jobb a híre használt autóként, ami lenyomja a Citroën C4 árait

Hibalehetőségek rövid áttekintése a 2004-2010 közötti használt Citroën C4-ben

Légtömegmérő (benzinesek)
Gyújtótrafó (benzinesek)
Alapjárati szabályozás (benzinesek)
Hengerfejtömítés (1,4 16V és 1,6 16V)
Vezérműlánc és szelepkokszosodás (csak 1,6 THP)
Motorvezérlés
Turbófeltöltő olajellátása (1,6 HDi)

Forrás: vezess.hu, Szerző: Szörényi András

[poll id=”2″]

2020.06.12.

Ezen a weboldalon sütiket használunk.
Adatvédelmi nyilatkozat