fbpx

Elképesztő titkok derültek ki a hazai használt autókról

2020-06-03T13:04:11+02:002020. június 4.|Címkék: , |

0

Használt autók Magyarországon: minden negyedik sérült, 50 ezer km az átlagos óratekerés

Statisztikát vont a CarVertical a tavalyi autólekérdezésekből, szomorú adatok derültek ki a hazai autóparkról.

Több mint 600 ezer tavalyi magyarországi autóhirdetést vetett össze a CarVertical a saját adatbázisával. A lekérdezést minden autóvásárló megteheti, a Használtautó.hu oldalról ráadásul az alvázszámmal rendelkező hirdetéseknél automatikusan. Biztató, hogy a vásárlók egyre tudatosabbak, bár idén a járványhelyzet miatt lassult a használtpiac, a lekérdezési arány 38 százalékkal nőtt.

Hirdetés

Sokszor meglepetést okozhat a járműmúlt, persze józanul kell kezelni. Ijesztő például az adat, hogy a hazánkban hirdetett autók 27,4 százalékának javították már a karosszériáját, ám fontos tudni, hogy egy karcolás miatti lökhárító-fényezés ugyanúgy “sérülésnek” számít a statisztikában, mint egy totálkár. A javítások aránya kapcsán jóval túlszárnyaljuk az európai átlagot (és ez nem pozitívum!), hiszen a teljes EU piacon a CarVertical adatai szerint a hirdetett autók csupán 9,3 százaléka korábban javított. Ennek persze tudjuk az okát: míg Nyugat-Európában a magasabb bérekből adódó magasabb javítási költségek miatt hamarabb lesz gazdasági totálkáros, így sérülten értékesítendő egy autó, hazánkban a szerényebb munkadíjakkal sokkal többet javítanak meg.

A CarVertical adatai szerint a legtöbb sérülést begyűjtő márka a BMW, míg a legtöbbet a Mercedes-Benz tulajdonosoknak kell fizetniük, ha sérül az autójuk. Az átlagos karosszériajavítási költség hazánkban 829 775 Ft, míg az Európai Unió átlagában 2 502 152 Ft.

A legnagyobb probléma a kilométeróra-pörgetés!

A CarVertical adatai szerint az autók mintegy harmadát manipulált óraállással adják el hazánkban. Az óra-manipulációk zöme (24,2%-a) a BMW modelljeihez kötődik – ez nem is meglepő annak tükrében, hogy e márka autóinál a legjelentősebb a tulajdonosváltások aránya. Hazánkban 49 336 kilométer a CarVertical szerinti átlagos órapörgetés, amivel még mindig jobbak vagyunk az EU-átlagnál, ami 56 836 kilométer volt tavaly.

Az óratekerések által indokolatlanul kérnek magasabb vételárat az autókért, ami pedig még nagyobb probléma: az elmaradt karbantartások komoly károkat okozhatnak, például egy túlfuttatott vezérműszíj szakadása akár milliós javítási számlát idézhet elő, miközben a hazai átlag használt autó 2,085 milliós áron cserélt gazdát 2019-ben a CarVertical adatai szerint. A lekérdezések alapján a felhasználók leginkább Ford és Volkswagen modelleket keresnek, a kínálatban pedig 56 százalékban dízel, 43 százalékban benzines és csupán 1 százalékban alternatív hajtású modellek szerepelnek. A legjelentősebb hirdetésállománnyal rendelkező Használtautó.hu kínálatában ugyanakkor a benzines modellek vannak túlsúlyban (51%), a 45 százaléknyi dízel mellett 4 százalékot tesz ki az alternatív hajtású autók aránya.

Forrás: autonavigator.hu

Iratkozz fel hírlevelünkre!


Kövess minket közösségi oldalainkon!

Go to Top