fbpx

Pillanatkép az innovatív MANN-FILTER üzemanyagszűrőről: egy új szűrőközeg létrejötte

2020-05-14T12:39:09+02:002020. május 15.|Címkék: |

0

A MANN-FILTER bemutatja, hogyan készülnek a szűrők, és alaposan szemügyre veszi az innovatív PU 11 001 z üzemanyagszűrő szűrőközegét.

Minden szűrő lényege a vékony szűrőközegréteg. Ez végzi a munka oroszlánrészét, az üzemanyag tisztítását. Hiszen: tiszta üzemanyag nélkül nincs tiszta égés. „A korábbi olvasztva fúvott cellulóz közegek a tiszta üzemanyaggal szemben támasztott jövőbeni követelményeknek
már nem képesek megfelelni. A hajszálvékony fúvókákkal akár 2500 bar nyomáson és ezredmásodperces ütemidőkkel dolgozó, korszerű befecskendező rendszerek annyira érzékenyek, hogy az üzemanyagban lévő legkisebb szennyeződés-részecske is lövedékként hathat, és nagy károkat okozhat. Ezért új szűrőközegek kifejlesztésére van szükség“ – fejti ki Dr. Lars Spelter, a MANN+HUMMEL üzemanyagszűrők fejlesztésének felelőse. Az ilyen innovációk egyike a MULTIGRADE F MB 333 szűrőközeg, amely a MANN-FILTER PU 11 001 z üzemanyagszűrőjében is megtalálható.
Az összes paraméter meghatározása után minden új fejlesztés a vizsgapadra kerül. A vizsgálat a szűrőközeg első mintájával kezdődik. A ludwigsburgi rendkívül korszerű technológiai központban egy számítógéppel vezérelt részecskeszámláló ISO-szabvány szerint méri a leválasztás mértékét. Hány darab és milyen méretű részecske halad át a mintán?

„A MULTIGRADE F-MB 333-at addig optimalizáltuk, amíg 1000 odaáramló, 4 mikrométeres részecskéből mindössze 3 jutott át. Ezek a részecskék akár 18-szor vékonyabbak az emberi hajszálnál” – magyarázza Spelter.

A fejlesztők a következő lépésben a szennyeződésfelvételi képességet vizsgálják. Ennek érdekében kormot adnak a vizsgálati porhoz. Itt minden új közegnek bizonyítania kell, hogy a sok leválasztott szennyeződés-részecske ellenére sem telítődik hamar.

Egy számítógép-vezérelt részecskeszámláló méri a PU 11 001 z
szűrési hatékonyságát

„Ha minden előírás teljesült, akkor az egyik gyártóüzemünkben megkezdjük a kisszériás próbagyártást” – magyarázza Spelter.

20–30 mintaszűrőt állítanak elő kézzel, amelyek ezután szintén vizsgapadra kerülnek – a MULTIGRADE F MB 333 esetében Ludwigsburgban. Itt megvizsgálják, hogy a harmonika és a lezárókorongok közötti különböző csatlakozási pontok és a harmonikavarratok kialakítása tömör és stabil-e. Ha az eredmények még nem megfelelőek, akkor változtatni kell az anyagokon és a kidolgozáson, és meg kell ismételni a vizsgálatot. Az utolsó lépésben a szűrő visszakerül a gyártóüzembe.

Innovatív szűrőanyagok a MANN-FILTER f PU 11 001 z
üzemanyagszűrőben

Megkezdődik a nagyszériás próbagyártás. Az óriási hengerekkel felszerelt berendezések körülbelül egy tonna új szűrőanyagot dolgoznak fel, és több száz szűrőelemet állítanak elő sorozatgyártásban. Méretre vágás, hajtogatás, kikeményítés és így tovább – az újonnan fejlesztett terméknek bizonyítania kell, hogy megérett a folyamatos üzemben történő gyártásra. A gyártóüzem és a fejlesztési részleg csak akkor adja meg a szükséges engedélyt, ha a sorozatgyártás rendben zajlik. „A fejlesztési munka rendkívül igényes, nagy szakértelmet és a munkatársak részéről nagy odafigyelést követel. Mégis örömmel végezzük ezt a munkát, hogy a jövőben is kiváló minőségű és innovatív MANN-FILTER szűrőket kínálhassunk vevőinknek, és hogy egyre magasabbra helyezhessük a mércét a szűrés területén“ – jelenti ki Spelter.

Iratkozz fel hírlevelünkre!


Kövess minket közösségi oldalainkon!

Go to Top