fbpx

Tágasabb hely a kisebb járművekben: Elektromos kézifék technológia a ZF-től

2020-04-20T14:04:01+02:002020. április 28.|Címkék: , , |

0

A ZF kifejlesztett egy elektromos kézifékrendszert, amelynek köszönhetően az autógyártók kisebb járműveik belső terét klasszikus kézifékkar vagy kézifékpedál nélkül alakíthatják ki, miközben fejlett fékrendszerrel szerelik fel őket. Ez nagy előnyt jelent, hiszen a helytakarékosság kulcsfontosságú, ha szűkös belső térről beszélünk.

Az elektromos kézifékrendszer (EPB) ma már hétköznapi fogalomnak számít a felső, közép és kompakt osztályú járművekben, a kisebb járművek esetében viszont a túlzottan nehézkes kivitelezés jellemezte. A ZF új megoldásával ezt kívánja orvosolni, szándékát pedig olyan komolyan veszi, hogy már el is kezdte a technológia sorozatgyártását Kínában és Koreában.

Manfred Meyer, a ZF alelnöke nagyon büszke rá, hogy új innovációjuknak köszönhetően az EPB rendszer összes kényelmi és biztonsági funkciója elérhetővé válik a kisautók tulajdonosai számára is. A klasszikus kézifék funkción felül például megkönnyíti az emelkedőn vagy dugóban való indulást, mivel automatikusan fenntartja a fékhatást, és a gázadással párhuzamosan képes automatikusan kiengedni azt.
A ZF új EPB technológiája csak az első tengely féknyergeinek apró módosítását igényli, ezzel szemben viszont megszabadulhatunk a hagyományos kézifék összes alkatrészétől, ami természetesen a jármű súlyának csökkenését is eredményezi.


A ZF ismét demonstrálta, hogy milyen hatékonyan képes reagálni a piaci igényekre, a már jól bevált megoldásokat tovább gondolva.

Iratkozz fel hírlevelünkre!


Kövess minket közösségi oldalainkon!

Go to Top