Európában visszaszorulóban a benzines- és dízelautók

A részben vagy teljesen elektromos hajtású modellek részesedése igen komoly mértékben nőtt.

A legfrissebb adatok szerint az idén februárban Európában eladott új autóknak mintegy 54 százaléka volt benzinmotoros, ami 4 százalékpontos visszaesést jelent az egy évvel korábbi adatokhoz képest. A dízelmotorral szerelt új autók piaci részesedése ezzel párhuzamosan 34-ről 31 százalékra csökkent.

Könnyen kikövetkeztethető, hogy az elmúlt időszak nagy nyertesei a részben, vagy teljesen elektromos hajtásláncú személyautók, melyek piacrésze az egy évvel ezelőtt regisztrált 6,6 százalékról mostanra 13 százalékra nőtt.

2020 februárjában összesen 135 ezer olyan autót adtak el Európában, melynek hajtásában volt valamilyen villanymotor. Ezek közül 59 ezer volt normál hibrid modell, 39 ezer tisztán elektromos autó és 29 ezer plugin, vagyis külsőleg tölthető hibrid. A többi alternatív hajtáslánc részesedése egyelőre elhanyagolható nagyságú.

Németországban és Franciaországban több mint a duplájára nőtt az eladott új villanyautók száma, persze volt is honnan növekedni, miközben Norvégiában már 75 százalékra nőtt a tisztán elektromos kocsik részesedése.

© Peugeot

Az EU-ban 2020-tól az autógyártóknak szén-dioxid-kibocsátás terén flottaszinten hozniuk kell a 95 gramm/kilométeres értéket. A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy a benzinmotorral szerelt autóknak átlagban be kell érniük mintegy 4,1 liternyi üzemanyaggal, a dízeljárművek fogyasztása pedig nem lehet magasabb 3,6 liternél. Amelyik gyártónak nem sikerül tartania az említett 95 grammos értéket, annak autónként és extra grammonként 95 eurónyi büntetést kell fizetniük az autógyártóknak.

Nyílt titok, hogy az új szabályozásnak csak úgy lehet megfelelni, ha a gyártók folyamatosan növelik a részben, vagy teljesen elektromos autók részarányát.

Forrás: hvg.hu

2020.04.15.

Ezen a weboldalon sütiket használunk.
Adatvédelmi nyilatkozat