fbpx

Száraz dupla tengelykapcsoló csere – LUK

2020-04-27T15:42:00+02:002020. április 29.|Címkék: , |

0

ÁLTALÁNOS ÚTMUTATÁSOK A RENDSZER ELLENŐRZÉSÉHEZ

Kopásvizsgálat
A kuplung kopását egy próbaút során nem lehet leellenőrizni. A sebességváltó és a kuplung elektronikája folyamatosan ellenőrzi a rendszert. Ha eléri a kopáshatárt, akkor az a kombiműszeren kijelzi.

Szemrevételezéses vizsgálat
Alapvetően minden javítás előtt figyelni kell a kuplungrendszer területén a tömítetlenségekre és a sérülésekre. Letörött alkatrészek miatti sérüléseket vagy a hibás tömítések, ill. tömítőgyűrűk miatti olajvesztést először szüntessék meg, mielőtt a kuplungot csak gyanú alapján kicserélik. Amennyiben a kuplungszerkezetbe olaj szivárgott, akkor cseréljék ki.

Zajok
A duplakuplung területéről érkező zajoknak egy próbaút során történő megítélésekor feltétlenül ügyeljenek arra, hogy azokat ne a környező részegységek, mint pl. kipufogóberendezés, hővédő lemezek, a motorfelfüggesztés csillapítóbakjai, a segédberendezések vagy hasonlók okozzák. A zajok keresése közben a rádiónak, a klímaberendezésnek és a ventilátornak kikapcsolva kell lennie. Annak érdekében, hogy be tudják határolni a zajforrást, a műhelyben használhatnak például egy sztetoszkópot is.

Diagnosztika
A sebességváltó és a kuplung elektronikája diagnosztizálható. Minden javítás előtt olvassák ki a hibamemóriák tartalmát egy erre alkalmas berendezéssel és ha lehetséges, akkor kinyomtatva őrizzék azt meg. A hibamemória jegyzőkönyve szolgáltatja az első áttekintést a rendszer hibájáról és a további javítási intézkedések alapját képezi. Ez szolgáltatja a szükséges adatokat a hibajelenség megítéléséhez. (Fontos a LuK-INA-FAG Service-Centerrel való kapcsolatban és garanciális esetben.) Végezetül a duplakuplungon elvégzett minden egyes művelet után egy erre alkalmas diagnosztikai készülékkel (rendszerteszterrel) el kell végezni a kuplungrendszer alapbeállítását.

LUK REPSET 2CT LEÍRÁSA ÉS A CSOMAG TARTALMA

A LuK RepSet 2CT (Twin Clutch Technology) minden olyan alkatrészt tartalmaz, amely a duplakuplungos rendszer cseréjéhez szükséges. Nemcsak a duplakuplungot, hanem a benyomórendszert is ajánlatos kicserélni. A Schaeffler Automotive Aftermarket a LuK RepSet 2CT készlettel egy gyakorlatorientált komplett megoldást kínál. Az ebben megtalálható alkatrészeket gyárilag pontosan egymáshoz igazították. Emiatt az olyan hibás működések, mint a pl. amik a vegyes beszerelésből adódnak, már eleve kizártak.

RENAULT SZERSZÁMKÉSZLET

Ez a szerszámkészlet (cikksz.: 400 0423 10) minden olyan szerszámot tartalmaz, amelyek egy Renault (6 fokozatú sebességváltó DC4) száraz duplakuplung professzionális javításához szükségesek. Az alap szerszámkészlettel együtt kell alkalmazni.

VISSZAÁLLÍTÓ SZERSZÁMKÉSZLET

Az új Renault DC4 sebességváltóhoz a duplakuplungokat alapvetően szállításbiztosítással látják el. Ezért a javítás előtt nincs szükség kiegészítő műveletekre. Ha a duplakuplungot a kiszerelés után újra felhasználják, mert pl. a sebességváltó tömítésein kellett munkálatokat elvégezni, akkor a szállításbiztosítást vissza kell állítani. Ehhez a művelethez használják a visszaállító szerszámkészletet (cikksz.: 400 0425 10).

JAVÍTÁSI ÚTMUTATÁSOK A RENAULT SZÁRAZ DUPLAKUPLUNGGAL SZERELT 6 FOKOZATÚ DC4 SEBESSÉGVÁLTÓHOZ

  • A javításokat csak szakember által és alkalmas műhelyfelszereléssel végezzék el.
  • A gyártóműveknél a sorozatgyártás állandó műszaki továbbfejlesztései miatt előfordulhatnak módosítások a javítási folyamatban, ill. a szükséges célszerszámban. Egy javítást alapvetően a legújabb javítási utasítás és a megfelelő célszerszámok alkalmazásával hajtsanak végre. Ehhez aktuális adatokat és útmutatásokat itt találnak: www.schaeffler-aftermarket. de vagy a www.RepXpert.com-on.
  • Ha a javítás során sebességváltó-olaj folyik ki, akkor a sebességváltó visszaszerelése után ellenőrizzék az olajszintet és töltsék fel, szükség szerint.
  • A kuplung cseréjekor ellenőrizzék le a kettős tömegű lendkereket (DMF) és szükség esetén cseréljék ki. Ilyenkor különösen ügyeljenek a belső fogazásra és a feszítőgyűrűre.
  • Mint ahogyan a hagyományos kuplung javításakor, a duplakuplung cseréjekor is le kell ellenőrizni a vezetőcsapágyat és szükség esetén ki kell cserélni.
  • A duplakuplung beszerelése előtt szükséges, hogy a sebességváltó bemenő tengelyeit alaposan megtisztítsák és ellenőrizzék azok esetleges sérüléseit. A fogazásokat ezután lássák el erre alkalmas kenőanyaggal. Ennél elsődlegesen a jármű gyártójának az adataira ügyeljenek. Ha a jármű gyártója semmilyen kijelentést nem tett a kenőanyagra vonatkozóan, alternatív megoldásként hőálló, öregedésálló és nagy teljesítményű MoS2 -tartalmú zsírokat (pl. Castrol Olista Longtime 2 vagy 3) használjanak.
  • A benyomó- és kuplungrendszer részegységeit nem szabad zsírozni vagy olajozni.
  • A kuplung és a sebességváltó beszerelése után egy erre alkalmas diagnosztikai készülék segítségével el kell végezni a rendszer alapbeállítását.
  • Az olajos és/vagy szennyezett sebességváltó-alkatrészeket az új egységek beszerelése előtt tisztítsák meg. Az egész javítás alatt ügyeljenek a tisztaságra.
  • Ha egy duplakuplungot a kiszerelés után újra fel kellene használni, mert például a sebességváltó tömítésein munkálatokat végeztek, akkor a duplakuplung szállításbiztosításait vissza kell állítani.

Figyelem!

  • A sebességváltót a jármű gyártójának az előírásai szerint szereljék ki!
  • A leesett DMF-t, ill. duplakuplungot nem szabad többé felhasználni.
  • Alkatrészmosó berendezésben történő tisztítása kerülendő.
  • A részegységek szétszerelése nem megengedett.

SZÉT- ÉS ÖSSZESZERELÉSI MŰVELETI UTASÍTÁS

  • A kiszerelés után helyezzék be a záródugókat (KL-0500-8012) a differenciálmű nyílásaiba.

  • Szereljék a sebességváltót egy alkalmas állványra vagy állítsák egy munkapadra és biztosítsák a sebességváltó-kitámasztóval (KL-0500-802), hogy a sebességváltó stabilan álljon és a kuplungharang vízszintes helyzetű legyen.

  • Szereljék ki a felső kuplungtárcsa agyrészének a biztosítógyűrűjét (K1) egy csavarhúzó segítségével.

A KETTŐS TENGELYKAPCSOLÓ KISZERELÉSE

  • Vegyék ki a biztosítógyűrűt és a kuplungtárcsa agyát (K1).

  • Távolítsák el a biztosítógyűrűt a zégerfogóval (KL-0192-12) az üreges tengelyről; általában ilyenkor a gyűrű megsérül és ki kell cserélni.

Megjegyzés: Ha a biztosítógyűrűt nem lehet az üreges tengely hornyából kivenni, akkor nyomják a kuplungot egy célszerszámmal kissé lefelé.

  • Helyezzék be a 3 horgot (KL-0500-824) 120° eltolással a kuplungszerkezetbe.

  • Helyezzék fel a horog mágneses rúdját a kuplungra.

  • Nyomják le a horgot és fordítsák be a kuplungházba.

  • A két megmaradó horoggal hasonlóképpen járjanak el.

  • Tegyék fel a támasztóhüvelyt (KL0500-8212) az üreges tengelyre.

  • Vezessék be a rögzítő idomot (KL-0500-8210) a központi furattal a támasztóhüvely fölé és rögzítsék a horgokat.

Megjegyzés: Ezzel biztosított, hogy a horgok a kereszttartó felhelyezésekor stabilan megtartják a helyzetüket.

  • Reteszeljék be a 120°-os rögzítéseket a kereszttartón; helyezzék fel a kereszttartót (KL-0500-601A) a támasztóhüvelyre és a horgokra.
  • Úgy pozícionálják az orsót, hogy a horgot a recézett csavarok segítségével feszülésmentesen lehessen a kereszttartóra szerelni.

  • Csavarják be kézzel a recézett csavarokat a horogba.

  • Húzzák meg a három belső kulcsnyílású csavart a kereszttartón.

  • Húzzák le a tengelykapcsoló egységet az orsó forgatásával az üreges tengelyről.

  • Emeljék ki a tengelykapcsoló egységet a kereszttartóval együtt.

Figyelem! Ha a kuplungot újra fel kellene használni, akkor azt óvatosan helyezzék le egy puha alátétre. Ellenkező esetben fennáll a karok rugói sérülésének a veszélye.

A BENYOMÓRENDSZER KISZERELÉSE

  • Vegyék ki a K1 és K2 benyomó csapágyakat.

  • Szereljék ki mindkét állítómotort (a K1-ét és a K2-ét).

  • Vegyék ki az állítómotorokat.

  • Oldják az ellenrugókat és vegyék ki.

  • Csavarják ki a villa aktuátorainak a rögzítőcsavarjait.

  • Vegyék ki mindkét villa aktuátorát.

Megjegyzés: Ha a villa aktuátorait újra fel kellene használni, akkor az alaplapnál fogva vegyék ki azokat és egy puha alátétre helyezzék le.

  • Szereljék ki a vezetőhüvely 3 csavarját.

  • Vegyék ki a vezetőhüvelyt.

  • Ellenőrizzék a sebességváltó bemenőtengelyek radiális tengelytömítő gyűrűinek tömítettségét.
  • Tisztítsák meg a sebességváltó bemenőtengelyeit.

Figyelem! Az üreges tengely csapágyülését meg kell tisztítani és kifogástalan állapotban kell lennie! Egy oxidált vagy sérült csapágyülés esetén az erő a kuplung felsajtolásakor megengedhetetlenül megnövekszik és ezzel az üreges tengely csapágyazását a sebességváltóban károsítja!

  • Ellenőrizzék az illesztőhüvelyek és az illesztőszegek szilárd illeszkedését.

A BENYOMÓRENDSZER BESZERELÉSE

  • Helyezzék be az új vezetőhüvelyt; csak egyféleképpen illeszthető be.
  • Ügyeljenek a vezetőhüvely korrekt elhelyezkedésére.

  • Húzzák meg az új csavarokat 8 Nm-rel.

  • Helyezzék be a K2 villa aktuátorát (keskenyebb villanyílás). A helyes helyzetét az illesztőhüvelyek és az illesztőszegek határozzák meg.

Megjegyzés: A szereléskor a K1 és a K2 villák aktuátorait az alaplapnál fogva tartsák. Ha nem ügyelnek erre, akkor az a benyomórendszer hibás működéséhez vezethet.

  • Helyezzék be a K1 villa aktuátorát (szélesebb villanyílás). A helyes helyzetét az illesztőhüvelyek és az illesztőszegek határozzák meg.

  • Helyezzék be mindkét állítómotort és szükség esetén rögzítsék egy csavarral. (A K1 karaktorának a csatlakozóját vízszintesen, a K2 villa aktuátorának a csatlakozóját függőlegesen kell szerelni.)
  • Ha a fogazás nem illeszkedik, akkor a motor tengelyét egy kicsit el kell forgatni.

  • Húzzák meg a villa aktuátorainak alaplapján az új csavarokat 19 Nm-rel.

  • Az ellenrugót és a villák aktuátorait gyárilag egymáshoz hangolják és ezért azokat korrekt módon egymáshoz kell rendelni.

  • Az ellenrugón lévő középső 4 számnak és a villa aktuátorán az utolsó 4 számnak azonosnak kell lenni.

Megjegyzés: Mindig négy ellenrugó és két aktuátorvilla található a LuK RepSet® 2CT készletben. A két ellenrugó mindegyikének ugyanaz a négyjegyű száma van és párosítva kell behelyezni a mindenkori villaaktuátorba.

  • Húzzák meg az ellenrugót 26 Nm-rel.

Megjegyzés: Az ellenrugó meghúzása után előfordulhat, hogy az ellenrugók házán lévő jelölések nem esnek egybe a villa aktuátorán lévő jelöléssel. Ebben az esetben az ellenrugót be kell igazítani.

  • Helyezzék fel a speciális villáskulcsot (KL-0500-8010) az ellenrugó házára és úgy forgassák el azt, hogy a jelölések egybeessenek.

  • Távolítsák el a két villaaktuátornak a szállításbiztosításait.

Figyelem! Amennyiben ezeket nem távolítják el, akkor sérülések és/vagy hibás működés fordulhat elő!

  • Helyezzék be a K1 és K2 benyomó csapágyait.

Figyelem! A két benyomó csapágy összeköttetésben áll egymással és nem szabad ezeket szétszerelni. A behelyezéskor a külső gyűrűt fogják meg és óvatosan tolják a vezetőhüvelyre. A beszerelés csak egy helyzetben lehetséges.

A DUPLAKUPLUNG BESZERELÉSE

Ha egy már egyszer használt duplakuplungot a kiszerelés után újra fel kell használni, mert például a sebességváltó tömítésein munkálatokat végeztek, akkor a duplakuplung szállításbiztosításait újra vissza kell állítani (Lásd 5. fejezet.).

  • Készítsenek elő két borsószem nagyságú (egyenként 0,2 gramm) kenőanyagot egy darab kartonra.

Megjegyzés: A kenőanyag kiválasztásakor ügyeljenek a jármű gyártójának az előírásaira. Ha nem áll rendelkezésre információ, akkor egy hőálló, öregedésálló és nagy teljesítményű MoS2 -tartalmú zsírokat (pl. Castrol Olista Longtime 2 vagy 3) használjanak.

  • Hordjanak fel egy adag kenőanyagot ecsettel az üreges tengely fogazására.
  • Egy másik adagot hordjanak fel ecsettel a teli tengely fogazására.

Figyelem! Ha túl sok kenőanyagot használnak fel, akkor a kényelem csökkenése és/vagy a duplakuplung meghibásodása fordulhat elő.

  • Kenjék be a sebességváltó bemenőtengelye csapágyülésének teljes kerületét egy csepp hajtóműolajjal.

Figyelem! Ha túl sok kenőanyagot használnak fel, akkor a kényelem csökkenése és/vagy a duplakuplung meghibásodása fordulhat elő.

  • Készítsék elő a kuplungot a beszerelésre. Ehhez szereljék fel a célszerszámot, hasonlóan a duplakuplung kiszerelésekor.

Figyelem! A kuplung célszerszám nélküli behelyezése esetén fennáll a sérülés veszélye!

  • A behelyezéskor használják a támasztóhüvelyt (KL-0500-8212).

  • Helyezzék az új kuplungcsomagot az üreges tengelyre; az enyhe elforgatás arra szolgál, hogy a K2 kuplungtárcsa fogazása beilleszkedjen az üreges tengely fogazásába.

  • Vegyék ki a kereszttartót, a reteszelő idomot, a besajtoló hüvelyt és a lehúzó horgot a kuplungcsomagból.
  • Reteszeljék ki a 120°-os reteszeléseket a kereszttartón.

  • Ellenőrizzék, hogy a kuplung rendesen ül a tengelyen; ehhez mérjék meg a csapágy belső gyűrűjének felső éle és az üreges tengely homlokfelülete közötti távolságot; ez max. 7 mm lehet.
  • Ha a távolság nagyobb, akkor a fogak nem illeszkednek megfelelően egymáshoz.

  • Tegyék fel a nyomóperselyt (KL0500-8211) a tengelykapcsoló egység belső csapágygyűrűjére.

  • Szereljék fel a három menetes csapot (KL-0500-6021, ill. KL-0500-6022) peremes anyákkal a kuplungharangra.

Megjegyzés: A szerelési lehetőségtől függően hosszú vagy rövid menetes csapokat használjanak.

  • Pozícionálják a menetes csapokat egymáshoz képest 120°-os szögben.

  • Szereljék fel a kereszttartót (KL0500-60) recézett csavarokkal (KL-0500-6020) feszülésmentesen a menetes csapokra.

Megjegyzés: Az orsónak a kuplung közepén kell elhelyezkednie, a besajtoló hüvelybe kell bevezetni és könnyen kell forognia (zsírozott).

  • Húzzák meg a három belső kulcsnyílású csavart a kereszttartón.

  • Sajtolják a kuplungot az orsó forgatásával a besajtoló hüvellyel az üreges tengelyre; a felsajtolási művelet akkor fejeződik be, ha a biztosítógyűrű hornya teljesen látszik a besajtoló hüvely egyik ablakában és az orsó forgatásához szükséges erő érezhetően megnő.

Figyelem! Az orsó továbbforgatásánál az üreges tengely csapágyazása megsérül. Ennek a következménye a sebességváltó károsodása!

Megjegyzés: Az orsót egy nyomatékkulccsal kellene működtetni, amely a 9 Nm max. megengedett forgatónyomatékra beállított. Az erőráfordításnak az orsón nem szabad nyomatékkulcs kioldásához vezetnie! Ha ez kiold, mielőtt a tengelykapcsoló elérte volna a végpozícióját, akkor hiba áll fenn!

  • Szereljék fel az új biztosítógyűrűt a zégerfogóval (KL- 0192-12) az üreges tengelyre. A biztosítógyűrűnek az az oldala, amelyen a nyílás kisebb, felfelé mutat.

  • Szereljék be a felső kuplungtárcsa (K1) agyrészét; a beszerelés csak egy helyzetben lehetséges.

  • Úgy helyezzék be a biztosítógyűrűt, hogy a gyűrű végei a lemeznyelv közepén üljenek.

A DUPLAKUPLUNG SZÁLLÍTÁSBIZTOSÍTÁSAINAK KIBIZTOSÍTÁSA

  • Szereljék ki mindkét állítómotort.

  • Helyezzék be a kireteszelő kulcsot (KL-0500-8011) a jelöléssel (a recés felületen) felfelé a K2 villa aktuátorába.

  • Forgassák a kireteszelő kulcsot az óramutató járásával ellentétesen mindaddig, amíg egy zajt hallanak. Ezután még egy fordulatot forgassák tovább.
  • Max. 12 fordulatot.

Figyelem! A kireteszelő kulcs előfeszített és nem szabad hirtelen elengedni. A rugóerőt lassú visszatekeréssel szüntessék meg, ellenkező esetben a villa aktuátora megsérül.

  • Helyezzék be a kireteszelő kulcsot a jelöléssel felfelé a K1 kar aktorába.

  • Forgassák a kireteszelő kulcsot az óramutató járásával ellentétesen mindaddig, amíg egy zajt hallanak. Ezután még egy fordulatot forgassák tovább.
  • Max. 12 fordulatot.

Figyelem! A kireteszelő kulcs előfeszített és nem szabad hirtelen elengedni. A rugóerőt lassú visszatekeréssel szüntessék meg, ellenkező esetben a villa aktuátora megsérül.

  • Szereljék be mindkét állítómotort. Meghúzási nyomaték: 5,5 Nm.
  • Szereljék be újra a sebességváltót a járműgyártó előírásai szerint.

Figyelem! A motornak és a sebességváltónak kézzel annyira összeilleszthetőnek kell lennie, hogy a motor és sebességváltó pereme teljes felületűen érintkezzen. Csak ezután szabad az alkatrészeket összecsavarozni. Ennek figyelmen kívül hagyásánál a kettős tengelykapcsoló megsérülhet!

Figyelem!

  • Ha a javítás során sebességváltó-olaj folyik ki, akkor a sebességváltó visszaszerelése után ellenőrizzék az olajszintet és töltsék fel, szükség szerint.
  • Végül egy alkalmas diagnosztikai készülékkel hajtsák végre a kuplungrendszer alapbeállítását.

A MÁR FELHASZNÁLT DUPLAKUPLUNG SZÁLLÍTÁSBIZTOSÍTÁSÁNAK VISSZAÁLLÍTÁSA

Ha egy már egyszer használt duplakuplungot a kiszerelés után újra fel kell használni, mert például a sebességváltó tömítésein munkálatokat végeztek, akkor a duplakuplung szállításbiztosításait vissza kell állítani. Ehhez a visszaállító szerszámkészlet (Art.-Nr. 400 0425 10) szükséges.

  • Fogassák be az alaplapot az orsóval (Kl-0500-713) egy satuba.

  • Helyezzék be a rögzítőcsapot az alaplap megvezetésébe és helyezzék el a recés anyákat.

Tolják mindkét rögzítőcsapot kifelé.

  • Helyezzék fel a duplakuplungot az alaplapra; ilyenkor a rugókarok felfelé mutatnak.

  • Tolják a rögzítőcsapokat a DMF felfogatásának a fogazásába és húzzák meg a recés anyákat.

  • Helyezzék fel a nyomóidomot K2, Ø 115 mm (KL-0500-716).

Megjegyzés: A nyomóidom három nagy nyelvét a duplakuplung csapja (a rugónyelvek közé) fölé igazítsák be!

  • Először csak annyira forgassák a nyomóanyát az orsón, ameddig az felfekszik a nyomóidomon.

  • Helyezzék fel a K2 nagy visszaállító gyűrűjét (KL-0500-714) a duplakuplungra és helyezzék be az állítógyűrű nyelveibe.

  • Forgassák a visszaállító gyűrűt az óramutató járásával ellentétesen (a gyűrűn lévő nyíl irányába) és az ütközésnél tartsák meg.

  • Az egyik kézzel tartsák meg a visszaállító gyűrűt ebben a helyzetben, a másik kézzel forgassák ütközésig le a nyomóanyát.

Megjegyzés: A K2 szállításbiztosítása akkor van visszaállítva, ha egy egyértelműen hallható hang hallatszik.

Figyelem! Ne engedjék el a visszaállító gyűrűt, amíg a szállításbiztosítás nem állítódik vissza.

  • Szereljék le a nyomóanyát, a nyomóidomot és a visszaállító gyűrűt.

Megjegyzés: A feszítőanya oldásakor egy utánállítási hang hallható. Ez műszakilag szükséges és tulajdonképpen a K2 kuplung automatikus utánállításának a kifogástalan működését igazolja vissza.

  • Ellenőrizzék le, hogy minden rugónyelv a rugókarok furatában található.

  • Fektessék fel a K1 nyomógyűrűjét, Ø 85 mm (KL-0500-7110), a K1 rugókarjaira.

  • Helyezzék be az adaptert a nyomólapba.

  • Először csak annyira forgassák a nyomóanyát az orsón, ameddig az felfekszik az adapteren.

  • Helyezzék be a K1 kisebb visszaállító gyűrűjét (KL-0500-715) a K1 utánállító gyűrűjének a 3 hosszú furatába.

  • Forgassák a visszaállító gyűrűt az óramutató járásával megegyező irányban (a nyíl irányában) ütközésig.

  • Az egyik kézzel tartsák meg a visszaállító gyűrűt ebben a helyzetben, a másik kézzel forgassák ütközésig le a nyomóanyát, amíg a szállításbiztosítás nyelveit be lehet akasztani.
  • Vegyék le a visszaállító anyát.

  • Akasszák be a K1 szállításbiztosítás nyelveit a rögzítőidom segítségével.

  • Oldják a nyomóanyát és csavarozzák le (ilyenkor a rögzítőidom leesik).

Megjegyzés: A nyomóanya oldásakor egy utánállítási hang hallható. Ez műszakilag szükséges és tulajdonképpen a K1 kuplung automatikus utánállításának a kifogástalan működését mutatja.

  • Távolítsák el a maradék célszerszámokat.
  • Ellenőrizzék le, hogy a K1 szállításbiztosításának minden nyelve beakadt-e.
  • Ezzel a duplakuplung előkészítve a visszaszerelésre.

 

Jelen javítási leírás tartalma jogilag kötelezettség nélküli és kizárólag információs célokra használható fel. A cikk a Schaeffler Automotive Aftermarket GmbH & Co. KG beleegyezésével jelent meg.

Forrás: Autotechnika, 2019 Április

 

Iratkozz fel hírlevelünkre!


Kövess minket közösségi oldalainkon!

Go to Top