fbpx

A Tesla következő alkalmazása: napenergia az elektromos autóinál – kezdve a Cybertruck-tal

2020-04-14T09:01:43+02:002020. április 10.|Címkék: , , , , , |

0

A napenergia az elektromos autókon még nem vált közismert jellemzővé, ám a Tesla ezt meg fogja változtatni – kezdve a Cybertruck elektromos pickuppal.

Az elektromos járművek napenergia-tetőinél az ismétlődő probléma az, hogy ezek ritkán generálnak elegendő energiát ahhoz, hogy megérje.

Például, tegyük fel hogy a Prius Prime tetőjén lévő napelemek elegendő energiát termelhetnek ahhoz, hogy körülbelül 2 mérföldet megtegyen a nap folyamán. És természetesen ez nagymértékben függ attól, hogy hol vagy a világon, és hol parkolod az autódat.

A napenergia technológiája azonban jelentősen javult, és egyre inkább kezd értelme lenni.

Még olyan induló vállalkozások is vannak, mint a Sono Motors és a Lightyear, amelyek elsősorban a fedélzeti napenergia segítségével hajtott elektromos járművek fejlesztésével foglalkoznak.

A Tesla vezérigazgatója, Elon Musk évek óta vizsgálja az ötletet.

2017-ben azt mondta, hogy arra késztette Tesla mérnökeit, hogy vizsgálják meg a napelemek integrálását, ám arra a következtetésre jutottak, hogy még nem éri meg.

Két évvel később a dolgok megváltoztak.

A Cybertruck bevezetése után Musk elmondta, hogy a Tesla új elektromos kisteherautójának napelemes teteje lehet, amely napi 15 mérföld távolságra növeli a teljesítményt.

Ez az első alkalom, amikor megerősítették, hogy egy napelemes rendszer kerülhet egy Tesla járműbe.

A Tesla még nem nyitotta meg a konfigurátort a Cybertruck számára, ezért nem tudjuk, az árát és elérhetőségét a Cybertruck napenergia-tetőjének.

Az autógyártó célja, hogy 2021 végén bevezesse a Cybertruck-ot, és arra számítunk, hogy addigra több információ áll még rendelkezésre.

Valószínűleg, ez lesz a Tesla új „gyilkosalkalmazása”.

Mint sok új, a Tesla által bevezetett funkció, úgy vélem, hogy a Tesla először megkülönböztető funkcióként fogja megjeleníteni a Cybertruck-ban (nem azért, mert a Cybertruck-nak többre van szüksége ezekből), majd később kiaknázza tapasztalatait a napelemes tetővel, hogy bemutassa más autókban is.

A Cybertruck ideális az első járműnek, amely a terméket a Tesla-tól kapja, mivel nagyobb felülettel rendelkezik a napelemek beágyazására, és ennélfogva könnyebb több energiatermelést elérni.

A napelemes autók egyik problémája az, hogy azok jól is nézzenek ki a napelemekkel. Tudom, hogy nem mindenki törődik azzal, hogy néz ki egy autó, de biztosíthatom, hogy sok ember számára ez nagy ügy, különösen a prémium kategóriákban, mint amilyenek a Tesla járművek is.

A Tesla már sok tapasztalattal rendelkezik arról, hogyan nézzenek ki jól a napelemek a Solarglass tetőcserepeivel.

A Solarglass nem az egyetlen, amely hasznos lehet az új szolgáltatás kiépítéséhez. A Tesla tucatnyi mérnököt foglalkoztat, akiknek tapasztalata van a szolár-autókkal kapcsolatos munkában a műszaki iskolák közötti népszerű Solar Car Challenges részeként.

Miután telepítették a Cybertruck-on, több tapasztalatot szereznek a funkcióval kapcsolatban, és mivel a napelem hatékonysága javul, úgy gondolom, hogy a Tesla el fogja kezdeni beépíteni más elektromos járművekbe is.

Összegezve: korábban voltak más napelemes tetőrendszerek is az autókban, de ezek inkább trükkök, mint bármi más. Úgy gondolom, hogy a Tesla jó helyzetben van, hogy egy új szintre vigye a funkciót – kezdve a Cybertruck-tal, de utána más járművekkel is.

Ennek ellenére, ha háztulajdonos vagy, és napenergiával táplálnád az elektromos járművet, az még mindig jobb megoldás, ha otthon van napelem, és azzal töltöd a járművet.

Szórakoztató funkció egy olyan kalandjármű számára is, mint például a Cybertruck, és potenciálisan nagyon hatékony, ha nagyobb felületű járművekhez, például a Tesla Semi-hez tartozik.

Forrás: electec.co

Iratkozz fel hírlevelünkre!


Kövess minket közösségi oldalainkon!

Go to Top