Itt a megoldás az „új autó illatra”

A már kipróbált és bevált Acella nevű belső anyagot érő további fejlesztések segítségével a Continental technológiai vállalat egy úttörő megoldást dolgozott ki a sokak által kellemetlennek tartott, újonnan vásárolt autókhoz kapcsolódó illat kiküszöbölésére. A vállalat kínai, zhangjiagangi gyárának mérnökei egy olyan megoldást fejlesztettek ki, mely során illatszert adnak a borítóanyaghoz, amely így narancs, zöld tea, vagy férfi parfüm illatával árasztja el az autó utasterét.

Kína egyik vezető autóipari magazinja és a nemzetközi Vogel Automotive Media Group tagja, az Automobile Industries China az illatosított Acellát az Autóipari Innovációs Technológia Díjjal tüntette ki a Sanghajban megtartott Nemzetközi Autóipari Kongresszuson. A díjat a járműveket érintő technológiai fejlődésért és a teljesítménybeli fejlesztésekért ítélik oda. „Mindez azt mutatja, hogy partnereinknek és vásárlóinknak mindig a megfelelő megoldást nyújtjuk. A fejlesztés itt, közvetlenül Kínában történik, ahol az iránymutató mobilitási megoldásokra a legnagyobb az igény. Egyértelműen azt az utat követjük, melynek célja, hogy a piacon, és egyben a piacért dolgozzunk”- mondta el Cai Dongdan, a Continental hatfős fejlesztői csapatának tagja.

Kínában az emberek naponta körülbelül két órát töltenek az autóikban – és néha még ennél is többet, főleg azok, akik a nagyon forgalmas nagyvárosokban élnek. Emiatt tehát még fontosabb, hogy a sofőrök és az utasok is kényelmesen és otthon érezhessék magukat az autóikban.

Az egyik oka annak, hogy ez nem mindig sikerül, az „új autó szag”. A J.D. Power China 2018-ban, Kínában végzett kutatása szerint a gyárból éppen csak kiérkező autókban érezhető szag a vásárlók nagy részének nem kimondottan tetszik. A sofőrök több mint 10%-a panaszkodott az újonnan vásárolt autó szaga miatt. A kutatásból az is kiderül, hogy az autó illata fontosabb a vásárlók számára, mint a második leggyakrabban megjelölt probléma, a túlzott üzemanyag fogyasztás.

Continental autóillat

Gyors, illatos, testre szabott

Ezt a problémát az autógyártók is észrevették, ezért fordultak partnerükhöz, a felületek specialistájához, a Continentalhoz. „Amikor ügyfeleink tudatták velünk az autóvásárlók panaszait, gyakorlatilag már kéznél volt a megoldás. A piaci trendeket követve már korábban utánajártunk ennek a témának, és elég hamar elő is tudtunk állni az illatosított Acella belső felületi anyagunkkal,” mondja Cai Dongdan. „Az autók beltere hatással van az emberek érzékeire, a formák, anyagok és felületek által keltett benyomások határozzák meg, hogy az illető meg akarja-e venni az autót, vagy nem. És ide tartozik az érzékelt illat is.” A Continental már évtizedek óta dolgozik a járművek belterének illatosításán, és több kísérletet is végeztek a témában. A mérnökök végül egy új és innovatív megoldást hoztak létre, így a Continentalnak már a probléma felmerülése előtt is a kézében volt a megoldás, mielőtt az autók szaga a kínai végfelhasználók leggyakoribb panaszává vált volna.

A Continental nemrég bővítette ki kutatási és fejlesztési tevékenységeit Zhangjiagangban, ahol most a felületszakértők egy olyan módszert terveztek meg, mely során az illatot a sztenderd Acella borítóanyag egy rétegébe tudják integrálni. Mivel egy teljesen új anyag létrehozása túlságosan költséges és időigényes lett volna, a meglévő anyagot fejlesztették tovább ezen a módon, és többféle illatot magába foglaló választékkal is előálltak a folyamat során, hogy a lehető legjobb módon nyújtsanak választ a vásárlói igényekre. „Az autógyártó és a vásárlóik egy könnyed, gyümölcsös, és friss illatot preferáltak. Mindössze egy év kellett hozzá, hogy az érdeklődés beérkezésétől a sorozatgyártásig eljussunk.” A csapat hat hónapon belül két további illatot is létrehozott, zöld teát és férfi parfümöt. „Ezek a finom, új illatok kellemes környezetet teremtenek az autóvásárlók számára. Az ügyfeleink pedig rendkívül elégedettek azzal, hogy ilyen rövid időn belül meg tudtuk oldani az autók szagát érintő problémájukat,” folytatja Cai Dongdan.
Emellett a Continental az illatokat különböző erősségi fokozatokban is kínálja. Ahogyan az új autó szag, az illat is eltűnik egy idő után. „Nem az volt a cél, hogy az autó teljes élettartama során megmaradjon. A választott intenzitástól függően hat-nyolc hónapon keresztül még enyhén érezhető marad, mielőtt teljesen megszűnik,” teszi hozzá Cai Dongdan.

Egészséges levegő a járművekben

A vásárlói igényeken túl, a beltéri levegőt a Kínában 2012 márciusa óta érvényben lévő irányelvek is szabályozzák. Ezek nyolc határt szabtak meg a VOC (illékony szerves vegyületek) anyagokat érintően, amelyek célja, hogy az elsősorban oldószerek és szintetikus anyagok által kibocsátott egészségtelen gázokat korlátozzák. Gyakran ezek a VOC anyagok okozzák a kellemetlen szagokat. Mindennek tudatában a beltérben használt anyagok gyártóira kiemelt figyelem irányul Kínában, mind az autóipar, mind a végfelhasználók részéről. „Az illatosított Acella természetesen mentes a nehézfémeket tartalmazó stabilizátoroktól, és átment a VOC teszten is,” erősíti meg Cai Dongdan. A Continental még a kínai kormánnyal is együttműködik a gépjárművek beltéri levegőminőségének ellenőrzésére irányuló egységes mérési módszerek meghatározása kapcsán. A technológiai vállalat már bevált európai és amerikai szabványokat alkalmaz házon belül az összes saját gyártású anyaga által kibocsátott emisszió tesztelésére, hogy minden olyan anyagot kiszűrjön, ami káros lehet az egészségre.
A vállalat mérnökei abban is jártasak, hogyan lehet csökkenteni a járművek belterének szagát és emisszióját. Erre kiemelkedő példa az alacsony kibocsátású, alacsony szaghatással rendelkező, nem-allergén Acella Eco borítóanyag, amely kellemes és egészséges levegővel látja el az autó belterét, mivel minden oldószere és emisszió-releváns lágyító rendszere a lehető legkisebb szükséges minimumra van korlátozva. Az olyan környezetbarát és magas minőségű termékek fejlesztésével, mint amilyen a szagokat csökkentő Acella Eco is, és az olyan okos megoldásokkal, mint az illatosított Acella kifejlesztése, az anyagok specialistája újra és újra bizonyítja az innovációban rejlő erősségét.

Forrás: mfor.hu

2020.02.10.

Ezen a weboldalon sütiket használunk.
Adatvédelmi nyilatkozat