fbpx

Bosch Automotive – autós hírek a nagyvilágból

2019-12-13T13:47:32+01:002020. január 3.|Címkék: , , , , , , , , |

0

A Bosch a 2019-es Frankfurti Autószalonon

Emissziómentes, biztonságos, lenyűgöző: a Bosch formába önti a jelen és jövő mobilitását

A Bosch az emissziómentes, biztonságos és élvezetes mobilitást tartja szem előtt – amennyire csak lehetséges. A 2019-es Frankfurti Autószalonon (azaz az IAA 2019-en) a technológiai és szolgáltató vállalat felvonultatta a személyre szabott, automatizált, hálózatba kapcsolt és villamosított mobilitást fémjelző megoldásait. A látogatók Bosch kínálatával a 8-as csarnok C 02standján és az Agora kiállítási területen találkozhattak.


IAA 2019: A Bosch mintegy 13 milliárd euró összegben kapott elektromobilitási megrendeléseket

A mobilitási üzletág ismét gyorsabban fejlődik a piacnál

Dr. Volkmar Denner, a Bosch igazgatótanácsának elnöke: a Bosch klímabaráttá és megfizethetővé teszi a mobilitást. A számok alapján a mobilitási üzletág a jelenlegi nehéz körülmények között is tartja pozícióját. A jövő mobilitásának kulcsaként a Bosch közel 3 milliárd eurót fordít évente szoftverfejlesztésekre. A belső égésű motoroktól az üzemanyagcelláig: a Bosch továbbra is kutatja és fejleszti a jövő erőátviteli rendszereinek minden irányvonalát. Ugródeszka az önvezetés felé: jóváhagyást kapott az automata parkoló szolgáltatás.

Stuttgart és Frankfurt, Németország – Ami az elektromobilitást illeti, a Bosch egyértelműen a leggyorsabb sávban halad: nincs még egy vállalat, amelynek több tapasztalata lenne ezen a területen. Ez pedig kifizetődik: 2018 eleje óta a Bosch mintegy 13 milliárd euró értékben kapott elektromobilitási megrendeléseket, többek között személyautók és könnyű haszonjárművek elektromos erőátviteli rendszereinek gyártására. A megrendeléseknek és a vállalat innovációs erejének köszönhetően a Bosch a jelenlegi nehéz körülmények között is tartja piaci pozícióját. 2019-ben a Mobilitási Megoldások üzletág ismét gyorsabb fejlődést mutatott, mint a globális autógyártás. A piacon érzékelhető igen jelentős visszaesési trend ellenére a szektor üzemi eredményei csak kevéssel maradnak el a tavalyi szinttől. “A mobilitás átalakulása kihívásokat jelent, ám egyben lehetőségeket is tartogat számunkra. Mi pedig szeretnénk megragadni ezeket,” – jelentette ki Dr. Volkmar Denner, a Bosch igazgatótanácsának elnöke. Technológiai szempontból a Bosch nyitottan tekint a jövő mobilitására, legyen szó akár a hagyományos erőátviteli rendszerek és hajtásláncok további finomításáról vagy a gyors léptékű villamosításról. Emellett a vállalat azon dolgozik, hogy a mobilitás automatizált, hálózatba kapcsolt és a lehető legnagyobb mértékben személyre szabott legyen. Ennek kulcsfontosságú tényezői az elektronikák és a szoftverek. A vállalat mobilitási részlege jelenleg mintegy 14 ezer szoftverfejlesztő mérnököt foglalkoztat, a szoftveres szakértelemre fordított éves kiadás pedig eléri a 3 milliárd eurót. A cél a környezetbarát mobilitás megteremtése, valamint annak biztosítása, hogy az mindenki számára elérhető legyen. “A Bosch klímabaráttá és megfizethetővé teszi a mobilitást,” – mondta Denner.

Hatékony hajtásláncok: a belsőégésű motoroktól az üzemanyagcelláig
A Bosch vezető szerepet tölt be a klímavédelemben – és nem csupán azzal, hogy a jövő évtől kezdve a világszerte valamennyi telephelyét szénsemlegessé teszi. „Elszántan törekszünk arra, hogy olyan mobilitási megoldásokat fejlesszünk, amelyek nem befolyásolják észrevehetően a globális felmelegedést és a levegőminőséget,” – tette hozzá Denner. Éves szinten a vállalat mintegy 400 millió eurót invesztál az emissziómentes mobilitásba. Elektromobilitásban a Bosch más vállalatoknál szélesebb palettával rendelkezik – méghozzá a kerékpároktól a teherautókig, a 48 voltos könnyű-hibrid rendszerektől a tisztán elektromos hajtásláncokig. Emellett a vállalat piacvezető szerepet szeretne kivívni magának 48 voltos akkumulátorával; a Contemporary Amperex Technology Co. Limited (CATL) kínai céggel már hosszú távú együttműködési megállapodást is kötött akkumulátorcellák gyártására. A Bosch az év elején személyautók és könnyű haszonjárművek elektromobilitási rendszereinek eladásából származó 5 milliárd eurós bevételt prognosztizált, ám már most úgy tűnik, hogy ez meg fogja haladni a jósolt értéket. „Bármilyen technológiával valósítjuk is meg az emissziómentes mobilitást, azt el is kell fogadtatnunk a piaccal. Ezt pedig csak megfizethető megoldásokkal fogjuk tudni elérni. Ha nem ilyeneket kínálunk, nem tudunk majd tevőlegesen részt venni a globális felmelegedés megfékezésében,” – fejtette ki Denner. Ahhoz, hogy piacvezető szerepet érjen el az elektromobilitásban, a Bosch tömegpiacot szeretne teremteni üzemanyagcellák gyártására. Ebben az esetben a méretgazdaságosság is hozzájárul majd a ma még igencsak költséges technológiák költséghatékony előállításához. „A Bosch megfizethetővé teszi az alternatív hajtásokat,” – jelentette ki Denner.

Új technológia: kevesebb részecske, kevesebb fékpor
2030-ban az új járművek háromnegyedénél még mindig hagyományos – belsőégésű – motorokkal fogunk találkozni, habár ezek egy része 48 voltos elektromos támogatással vagy plug-in hibrid hajtásláncban működik majd. A Bosch ezért a dízelmotorok hatékonysága mellett a benzinmotorokét is folyamatosan növeli. Legutóbbi fejlesztéseinek eredményeként – a motoroldali beavatkozások és a korszerű kipufogógáz-utókezelés hatására – a benzinmotorok részecskekibocsátása csökkent, mégpedig olyannyira, hogy az Euro 6d emissziós norma határértékét 70 százalékkal múlja alul, még valós vezetési körülmények között is. A Bosch a fékezésből származó részecskekibocsátást is minimálisra szeretné csökkenteni. A céllal kapcsolatos fejlesztések közé tartozik az iDisc féktárcsa, amelynek használatával a hagyományos tárcsáknál megszokott fékpor mindössze 10 százaléka keletkezik, valamint a regeneratív fékrendszer, amely elektromos járműveknél akár több mint 95 százalékkal csökkentheti a fékpor mennyiségét.

Mérföldkő: jóváhagyva a negyedik szint – a világon elsőként
A Bosch az önvezetésben is komoly sikereket tudhat magáénak, amelynek alapját a vezetéstámogató rendszerek képezik. Idén a vállalat 12 százalékos növekedést és 2 milliárd euró árbevételt könyvelhet el ezen a téren. 2022-ig a Bosch 4 milliárd eurót fektet az önvezetés következő szintjeibe. Az Egyesült Államok-beli és ázsiai piacok számára a vállalat jelenleg olyan második szintű rendszereket fejleszt, amelyek lehetővé teszik, hogy autópályán a vezető levehesse a kezét a kormányról. Németországban a közelmúltban kapott jóváhagyást – elsőként a világon – a Bosch és a Daimler negyedik szintű rendszere, a stuttgarti Mercedes-Benz Múzeum parkolóházában működő automata parkolórendszer. Az automatizált parkoló szolgáltatás ezzel túljutott a prototípus fázison. 2021 végére várhatóan további egy tucat parkolóházat szerelnek majd fel automata parkolórendszerrel.

Személyre szabott mobilitás: személyszállítási szolgáltatások és gördülő alvázak
A mobilitási iparágban zajló átmenet új piaci szereplők színre lépésére is alkalmat ad – akik közül többel a Bosch is üzleti kapcsolatba lépett. A vállalat együttműködik többek között a DiDi, a Lyft és az Uber cégekkel – a három legnagyobb fuvarközvetítő (ride-hailing) szolgáltatóval, amelyek ma már több mint napi 50 millió fuvart szerveznek szerte a világon. A vezető kínai mobilitási szolgáltató, a DiDi a Bosch felhőalapú szolgáltatása révén növeli a járműveiben lévő akkumulátorok élettartamát. A jövőben a fentiekhez hasonló mobilitási szolgáltatók egyre több járatot indítanak majd a személyes igényekre szabott mobilitás biztosítására. 2025-re várhatóan már több mint 2,5 millió ilyen közlekedik majd a világ útjain. A Bosch a villamosítás, az automatizálás, a hálózatba kapcsoltság terén nyújtott, személyre szabott megoldásai révén szeretné segíteni a szolgáltatókat abban, hogy maximális kényelmet és biztonságot szavatoló fuvarközvetítést kínáljanak. Az említett ingajáratok alvázaként olyan gördülő váz (azaz menetkész, modulrendszerű platform) is szóba jöhet, amely rugalmasan felhasználható különböző karosszéria-kialakítások hordozására. A Bosch az év elején szövetségre lépett a Benteler gépjárműipari és alvázgyártó vállalattal. Az Automobil Pininfarina lesz az első ügyfél, amely a gördülőképes vázat a saját járművein alkalmazza, emellett a rendszer viszonteladójaként is közreműködik majd.

Iratkozz fel hírlevelünkre!


Kövess minket közösségi oldalainkon!

Go to Top