fbpx
Főoldal - Személygépjármű - TRW: Fejlett fékrendszer technológia

TRW: Fejlett fékrendszer technológia

2019-08-29T15:30:40+02:002019. augusztus 30.|Címkék: , , |

0

A fékrendszer kétségtelenül azon rendszerek közé tartozik, amelyek jelentősen befolyásolják a jármű biztonságát, amihez közvetlenül hozzátartozik az utasok biztonsága is. Ez szükségessé teszi az alkatrészek és funkciók folyamatos fejlesztését, együttműködést kell biztosítani más rendszerek, például a jármű vezetését segítő elektronikával, mely összefügg a fékrendszer működésével. A közelmúltban bevezetett funkciók közül megkülönböztethetünk adaptív sebességtartó automatikát, vészfékezési asszisztenst vagy akár a “hegytartás” funkciót, amely segíti a sofőrt, hogy könnyedén induljon el felfelé egy emelkedőn.


A rendszer komponensek változásai között szerepel a jelenleg megvalósított TRW IBC rendszer, amely nem igényli a vákuumfokozó alkalmazását. A bemutatott technológiában a fokozó le lett cserélve egy elektromechanikai rendszerre integrálva a főhengerrel, az ESC elektromos stabilitásszabályzóval, az összes szükséges érzékelővel és a vezetékekkel, amelyek kiküszöbölik a szükséges vákuumnyomást.
A tárcsafékekhez használt súrlódó anyagoknál a TRW többek között bevezette a Cotec-et – a szilikát bevonatot, amelyet a súrlódó anyaghoz alkalmaznak a gyártás végső szakaszában.

A bevonat célja a súrlódási együttható optimális szintre emelése a fékbetétek cseréjét követő kezdeti fázisban. Ez a megfelelő fékezési nyomatékot biztosítja a legelső megállásoktól kezdve a betétek felszerelése után. A közelmúltban, a cég kifejlesztett és bemutatott egy súrlódás során alacsony porképzésű anyagot a DTEC-et, ezáltal amellett, hogy elősegíti a kerekek tisztaságának megőrzését, ugyanolyan fékteljesítményt biztosít, mint a normál összetételű súrlódó anyagok.

A féktárcsák, melyek a legtöbb esetben öntöttvasat tartalmaznak a gyártási folyamatban, szintén fejlesztés alatt van. A növelt átmérőjűket úgy tervezték, hogy megfelelő fékezési nyomatékot biztosítsanak a minőségi, nehézgépjárműveknél. További új kihívásokat állít a gyártók elé, hogy meg kell felelni a megnövekedett pontossági szinteknek, pl. az elfogadható élettartamnak és a DTV (lemezvastagság-variáció) tűrések csökkenésének. Ezenkívül a TRW a tárcsák élét és középső részét speciális fekete bevonattal borítja, amely védelmet nyújt a korrózió ellen.

Noha a hidraulikus fékrendszerek alapvető működése évtizedek óta nem változott, a TRW folyamatosan fejlesztési munkákat végez a biztonság és az utazási kényelem fokozása érdekében.

Iratkozz fel hírlevelünkre!


Kövess minket közösségi oldalainkon!