fbpx

Íme az első tervek a 2021-es F1 autókról!

2019-07-19T16:43:22+02:002019. július 20.|Címkék: , , , , |

0

Még ugyan nem hivatalosak az alábbiakban látható illusztrációk, de Giorgio Piola tervei, elég elképesztőek és realisztikusak lettek, ha kicsit elkalandozunk az autók további fejlesztéseit illetően.

A Formula 1 egyik fő irányvonala a “ground effect” mellett szól, ami a 2021-es szabálymódosításokat illeti, ugyanis a száguldó cirkusz vezetősége teljes mértékben meg van győződve róla, hogy az aerodinamikai koncepció visszatérése a versenyek képét is nagyban befolyásolhatja.

Az FIA együléses osztályának technikai vezetője, Nikolas Tombazis a követezőképpen vezette fel a változásokat:

“Azt akarjuk lehetővé tenni, hogy minden autó számára lehetséges legyen a verseny, üldözni tudják egymást, és még több izgalmas csata alakuljon ki. Olyan gumikat akarunk, amely harcolni engedi a versenyzőket anélkül, hogy elhasználódnának, vagy csak egy rövid lehetőséget kínálnak a küzdelemre. Egyszerűbbek lesznek a jelenlegi autóknál, mert sok kis komponens eltűnik, különösen az oldaldoboz elől, de az első szárny is egyszerűbb lesz.”

A ground effect,  más néven a leszorító erőt elősegítő hatás, amely az autók aerodinamikai kialakítása során fejleszthető, msot kifejezetten nagy hangsúlyt fog kapni. Ahogy azt Tombazis is elmondta, ezekkel a fejlesztésekkel, illetve módosításokkal az üldöző és az üldözött autók is tovább tudnak hatékonyan részt venni egy-egy párharcban. Így a szélárnyékban támadó autó a korábbi akár 45%-os leszorítóerő veszteséget 5-10%-osra is csökkenheti a fejlesztések 2021-es csomagja.Ezáltal bízhatunk benne, hogy 1-2 éven belül sokkal izgalmasabb támadások, és hosszabb, izzasztóbb előzések lesznek a pályákon. Piola nyilvánosságra hozott terveihez az alábbi fejlesztési pontokat tette hozzá:

  1. A tervek szerint az autóknak nagyon alacsony orruk lesz, ez a verzió a fő síkhoz csatlakozik, mint az 1990-es években.
  2. Az első szárny fő eleme felfelé ívelt, hogy ezzel is segítse a légáramlást az autó alatt a ground effect kialakulásáért.
  3. A véglapok lekerekítettek, hogy érintkezés esetén is minimális legyen a defekt lehetősége, ami jelenleg nagy valószínűség szerint az első szárny miatt következik be.
  4. Az alacsonyabb orr forgólapát nélkül jól mutatja az egyszerűsített aerodinamikát.
  5. A keréktárcsák fedését is kiterjeszthetik a légáramlás jobb kezelése és kevésbé zavaróvá tétele érdekében.
  6. A fékcsatornák is egyszerűsödnek, és kisebb lesz az aerodinamikai befolyásuk.
  7. Az első kerekek két terelővel vannak ellátva, amelyek segítik az áramlást a padló alá vezetni, ahelyett, hogy az fel és kifelé emelkedne, ami turbulenciát okoz az üldöző autók számára.
  8. Ez egy nagy Venturi-cső kezdete, amely ott kezdődik, ahol jelenleg a bargeboard helyezkedik el.
  9. A Halo-rendszer jobban integrálódik az autó teljes kialakításához.
  10. A lépcsős sík felület nem teljesen sík, ezzel esélyt adva Venturi-csövek elhelyezésére ezen a területen.
  11. A diffúzor sokkal erősebb, mint a jelenlegi, ami azt eredményezi, hogy a leszorítóerő jelentős része a kocsi alatt keletkezik.
  12. A hátsó szárny egyszerű véglapot kap, hogy csökkentse a turbulenciát, és eltérítse a levegőáramlást két örvény segítségével.

 

Iratkozz fel hírlevelünkre!


Kövess minket közösségi oldalainkon!

Go to Top