fbpx

Minden, amit a csapágyakról tudni akartál

2019-06-05T17:52:57+02:002019. június 6.|Címkék: , |

0

Első generációs csapágyak

A legjobb teljesítmény évtizedek óta.

Az SKF első generációs kerékagycsapágy-egységét valójában az 1960-as évek végén fejlesztették ki az autóipar kis és közepes méretű járművekhez készült, előre beállított kerékcsapágyak iránti érdeklődésére reagálva.

A HBU1 kerékcsapágyegység olyan járműveken található meg, mint a Renault Laguna, a Honda Accord, a BMW X3, a Citroen C3 és a Peugeot 207.

Jellemzők és teljesítmény

  • Kétsorú ferde hatásvonalú golyóscsapágy: Biztosítja a sima kanyarodáshoz szükséges pontos tehermegtámasztást.
  • Összeillő gyűrű- és golyókészlet: Biztosítja a helyes axiális hézagot az optimális teljesítményhez és tartóssághoz.
  • Üvegszál erősítésű poliamid kosár: Ellenáll a nagy terheléseknek és üzemi hőmérsékleteknek.
  • Precíziós kivitel a szigorú tűrésekhez: A lehető legkisebbre csökkenti a teljesítményveszteséget, és növeli a fajlagos teljesítményt.
  • Tökéletesen megmunkált prémium minőségű acél: A csapágy hosszabb élettartama érdekében gátolja a futópálya anyagleválását.
  • Futópályák optimalizált érintkezési szöggel: Helyes előfeszítési feltételeket biztosít a pontos beszereléshez.
  • Többajkas kivitelű tömítés: A szennyeződéseket kívül, a kenőanyagot pedig az agyon belül tartja.
  • SKF GHG kenőzsír: Az exkluzív formula alacsony üzemi súrlódást garantál.

Második generációs csapágyak

A tömeg és a súrlódás csökkentése az 1970-es évek óta.

Az 1970-es évek elején jelent meg a 2. kerékagyegység, mely kompaktabb, könnyebb és hatékonyabb megoldásokat kínált. A HBU1 kivitelén alapuló HBU2 kerékcsapágyegység külső gyűrűjére peremet szereltek. A HBU 2.1 a HBU1 kerékcsapágyegységet kombinálja egy peremmel, mely lehetővé teszi a gyors és egyszerű beszerelést a gépjárművekbe.

A jellemzően a nem hajtott első vagy hátsó kerekeken található egységet olyan gépkocsikba építették be, mint az Audi A3, a BMW 3 (E46), a VW Golf V, a Peugeot 307, a Fiat Bravo és a Fiat Grande Punto.

Jellemzők és teljesítmény

  • Robusztus, könnyű, bevonatos karima: Gátolja a horganyzott felületek korrózióját a könnyebb kerékcsere és a csapágy hosszabb élettartama érdekében.
  • Csapágy pontos előfeszítése a pálya menti gördülés technikáit alkalmazva: Megfelelő üzemi feltételeket biztosít az optimális teljesítményhez és a tartóssághoz.
  • Nagy merevség: Biztosítja a simább vezetést és a jármű jobb kezelhetőségét.
  • Megfelelő indukciós edzési folyamatok: A biztonság és a hosszú élettartam érdekében erősíti a futópályákat és gátolja a kerékagy repedését.
  • Nagyon szoros illesztésű kerékcsapok: Megelőzi a kerék leválását.
  • Többajkas kivitelű tömítés: A szennyeződéseket kívül, a kenőanyagot pedig az agyon belül tartja.
  • Üvegszál erősítésű poliamid kosár: Ellenáll a nagy terheléseknek és üzemi hőmérsékleteknek.
  • SKF GHG kenőzsír: Az exkluzív formula alacsony üzemi súrlódást garantál.

*HBU2.1

Kerékcsapágyak fel- és leszerelése az SKF VKN 600, VKN 601 és VKN 602-1 szerszámaival

Harmadik generációs csapágyak

Kompaktabb „új hullám” az 1980-as években.

Az 1980-as évek elejére még nagyobb lett a kereslet az egyre csökkenő méretű, teljesen integrált kivitelek iránt. A HBU3 csapágyegységre ezért két peremet szereltek: az egyik segítette a kerék és a fék rotorjának rögzítését, a másikkal az egységet lehetett a felfüggesztéshez rögzíteni.

Az egység súlya, zaj- és rezgésszintje, valamint összeszerelési ideje tovább csökkent, olyan autók hajtott és nem hajtott kerekein található meg, mint az Alfa Romeo Giulia, a Fiat 500X, a Jeep Renegade, a Dacia Duster, a Mini Cooper, a BMW 7 (E65), az Audi A6, a VW Passat V és az Opel Insigna és Astra H.

Jellemzők és teljesítmény

  • Különálló belső gyűrű a belső golyósoron: Maximalizálja a dinamikus teherbíró képességet.
  • Robusztus, könnyű, bevonatos karima: Gátolja a horganyzott felületek korrózióját a könnyebb kerékcsere és a csapágy hosszabb élettartama érdekében.
  • Csapágy pontos előfeszítése a pálya menti gördülés technikáit alkalmazva: Megfelelő feltételeket biztosít az optimális teljesítményhez és a tartóssághoz.
  • Nagy merevség: Biztosítja a simább vezetést és a jármű jobb kezelhetőségét.
  • Megfelelő indukciós edzési folyamatok: A biztonság és a hosszú élettartam érdekében erősíti a futópályákat és gátolja a kerékagy repedését.
  • Nagyon szoros illesztésű kerékcsapok: Megelőzi a kerék leválását.
  • Többajkas kivitelű tömítés: A szennyeződéseket kívül, a kenőanyagot pedig az agyon belül tartja.
  • Üvegszál erősítésű poliamid kosár: Ellenáll a nagy terheléseknek és üzemi hőmérsékleteknek.
  • SKF GHG kenőzsír: Az exkluzív formula alacsony üzemi súrlódást garantál.

SKF X-Tracker®

Nagy teljesítményű kerékagycsapágy egységek új családja a pontos kanyarodás és stabilitás érdekében

A nagy teherbíró képességű és nagy teljesítményű járművek tulajdonosai kimagasló kerékagy-teljesítményt, kanyarodást és stabilitást igényelnek. A szabadalmaztatott SKF X-tracker mindezt biztosítja a gördülékeny kezelés, a kényelem, a csökkenő zaj- és rezgésszint és a biztonság mellett.

Az SKF X-Tracker olyan járműveken található meg, mint a Cadillac STS-V, a Dodge Durango és Dakota, valamint a Kia HM.

Jellemzők és teljesítmény

  • Egyedi golyóelrendezés: 50%-kal növeli a merevséget és javítja a teherbíró képességet a jobb kezelhetőség és a kényelem érdekében.
  • Alacsony laterális ütés a kerékagy és a fékrotor között:Megakadályozza a fékek túlzott használatát és így a fékek idő előtti meghibásodását.
  • Robusztus, könnyű, bevonatos karima: Gátolja a horganyzott felületek korrózióját a könnyebb kerékcsere és a csapágy hosszabb élettartama érdekében.
  • Csapágy pontos előfeszítése a pálya menti gördülés technikáit alkalmazva: Megfelelő feltételeket biztosít az optimális teljesítményhez és a tartóssághoz.
  • Megfelelő indukciós edzési folyamatok: A biztonság és a hosszú élettartam érdekében erősíti a futópályákat és gátolja a kerékagy repedését.
  • Nagyon szoros illesztésű kerékcsapok: Megelőzi a kerék leválását.
  • Többajkas kivitelű tömítés: A szennyeződéseket kívül, a kenőanyagot pedig az agyon belül tartja a hosszabb élettartam érdekében.
  • Üvegszál erősítésű poliamid kosár: Ellenáll a nagy terheléseknek és üzemi hőmérsékleteknek.
  • SKF GHG kenőzsír: Az exkluzív formula a súrlódás csökkentésével optimális csapágyteljesítményt és élettartamot biztosít.

További információk:

https://www.vsm.skf.com/hu/hu/product-assortment

Iratkozz fel hírlevelünkre!


Kövess minket közösségi oldalainkon!

Go to Top