fbpx
Főoldal - Q-Service - Inter Cars – Q-Service bemutató: Fáber Team

Inter Cars – Q-Service bemutató: Fáber Team

2020-02-03T14:33:37+01:002020. február 13.|Címkék: , , |

0

Szerviz a kertváros szélén

Fáber Tamással, a Fáber Team szerviz vezetőjével – bevallom – nem az interjú alkalmával ismerkedtem meg. Korábban több üzleti rendezvényen találkoztunk, sőt az autós szakma különböző megmozdulásain, konferenciákon gyakran tűnt fel a 30 éve a szakmában tevékenykedő cégvezető.

Nem a készbe kellett beleülni

Tamás édesapja karosszérialakatos volt, Budapesten, a Miskolci úti III. AFIT UNIVERZUM Autójavító Vállalatnál dolgozott. Tamást így fertőzte meg a benzingőz, nem is volt kérdés, hogy autós területen helyezkedik el. Tamást viszont a szerelési technológia, és maga a tevékenység egyáltalán nem érdekelte, ő is a „sérültből újra használhatót” gondolatot érezte magáénak és szintén karosszérialakatos lett.

 

Ipari tanulóként az AFIT-hoz került ugyan, de kényesen ügyeltek rá, hogy ne apja keze alatt legyen, hanem “Tóth Józsi bácsi” tanította. Természetesen otthon az apa mégis segítette Tamás további fejlődését. Mire végzett a gyakorlati tanulmányaival és – ahogy akkoriban mondták – felszabadult, már 1989-et írtunk, Tamás azonnal egyéni vállalkozó lett.

Rákospalota kertvárosias részen, a házak udvarában bőven volt annyi hely, hogy a szakmáját vállalkozóként gyakorolhassa, tulajdonképpen így alakult meg a mai cég gyökerének számító kis műhely.

Egy akna felett, egy tető alatt

Három év telt el hóban-fagyban, vagy akár rekkenő hőségben, az érkező autók alatt egy akna, felettük zsuptető jelentette a munkahelyet. Egyre több időt kellett a már akkor is méltatlannak számító kis műhelyben tölteni, mert munka az volt bőven. Ebben a három évben nem volt társa, éjjel-nappal, még hétvégén is gürcölt, ahogy fogalmaz, nem volt már élete.

 

Muszáj volt felvennie valakit maga mellé, de azzal a gonddal szembesült, mint minden lelkiismeretes vállalkozó: a neve alatt fog valaki valahogyan dolgozni. És ha nem lesz annyira jó? Ha nem úgy csinálja? Végül más választása nem lévén, lett egy munkatársa. Minden munkát személyesen felügyelt és átnézett, olykor még ő is egyengetett kicsit, mielőtt a fényezőhöz indultak volna a kijavított autóval.

Itt tettünk egy kis kitérőt és Tamás elmesélte egy akkori napját. A reggel a biztosítóban indult sok papírmunkával és kárfelvétellel. A szervizbe menet az autós boltokban megvásárolta az alkatrészeket, majd a műhelyben a kollégával lakatoltak napestig.

15 év, 15 kolléga

Rövid alatt jelentkezett a vásárlói igény arra, hogy a Fáber szervizben ne csak a karosszéria sérüléseit javítsák ki, hanem más javításokat is meg tudjanak csinálni. Ma, Tamás büszkén állítja, hogy nem tudok az autón olyan hibát mondani, amit a Faber Team ne tudna megjavítani, amire ne lenne apparátus és infrastruktúra.

Ottlétünkkor kapott új lengéscsillapítókat a Seat Leon

Persze nem ment azonnal. Tizenöt éven keresztül tartott a folyamat és hozzávetőleg minden évben egy taggal, és egy új szolgáltatással bővül a műhely.

Amikor bejöttek a ragasztott szélvédők, akkor az elsők között foglalkoztak azok cseréjével. Amikor kezdtek elterjedni a klímás autók, légkondis kollégával és persze a megfelelő berendezésekkel bővítették szervizt. A bővítés végül a saját kereskedés megnyitásával fejeződött be, ahol kizárólag a szerviz által komolyan átnézett, ellenőrzött és szükség esetén helyreállított, leszervizelt használt autókat árulnak.

A Q-Service hálózatban is a legelsők között

Amikor a Q-Service hálózat kiépítését megkezdték Magyarországon, a projetvezetők 188 hazai szerviztulajdonost láttak vendégül Varsóban, ahol betekintést nyerhettek egy korszerű franchise szervizhálózat működésébe.

Fáber Tamás egy volt a száznyolcvannyolc meghívottból, és ahogy most mesélte: tátva maradt a szájuk odakint, de még ekkor is óvatosan bánt az elköteleződéssel, mert a korábbi hasonló, hálózatba szerveződő szervizekkel kapcsolatos tapasztalatai erősen negatívak voltak.

A Q-Service által szervezett tanulmányút, és a megállapodástervezet azonban Tamást is meggyőzte, hogy elérkezett a pillanat, amikor megéri beszállni egy minőségi hálózatba. Ráadásul éppen megkezdődött a válság magunk mögött hagyása, újra ébredezett a piac, nőtt a fizetőképes kereslet a minőségi szervizszolgáltatások iránt.

Végül a Fáber Team benne volt abban az első körben, akikkel a Q-Service hálózat elindult és az együttműködés azóta is töretlen…

…de nem egyoldalú!

Tamás azt emeli ki elsődleges pozitívumként, hogy a Q-Service hálózathoz csatlakozó műhelyeknek egyáltalán nem kell – amolyan – alárendelt szerepet játszaniuk. Amellett, hogy természetesen mindenki fogaskerék egy nagy gépezetben, a nagy gépezet előnyeit a tagok azonnal érezhetik, élvezhetik.

Akik addig nem rendelkeztek például megfelelő dizájnnal, azoknak a Q-Service ingyenesen szállítja a jól ismert, egységes vizuális elemeket, mint pl. a cégér, logó, munkaruha és minden egyéb, ami egy szerviznél a külsőt jelenti. De nagyon fontos emellett, hogy a hálózat jelentős marketing tevékenységet is folytat, így a tagok egy forint ráfordítás nélkül jutnak hírveréshez is.

Igazolt minőség, fejlődés

Nem lehet akárki a Q-Service hálózat tagja. A működtetők igen szigorú megfeleltetés után vesznek szervizeket tagjaik közé. Ez a harmadik, amit Tamás kiemelt, hogy a minőségi tanúsítványok, amelyeket a Q-Service központ ad ki, végre felkerülhettek a falra, így minden ügyfél látja, hogy a minőség ígérete náluk nem porhintés.

Jól lehet a kezdeti időszakban a logisztikai rendszer nem volt a legversenyképesebb, de ezt a fenntartó hamar kiépítette, így saját alkatrészellátó vállalatuk, az Inter Cars magas minőségben

szolgálja ki a szervizek alkatrészigényét.

Tények, számok, kihívások

A munkaerőhiány hozzájuk is bekopogtatott, amely a fejlődés, a növekedés útjában áll. A Fáber Team azonnal fel tudna venni megbízható, jó kollégákat.

Külön mosóban tisztulnak meg a kész autók átadás előtt

Ez a műhely a mai törvények alapján, mai helyén nem jöhetne létre, hiszen az uniós irányelvek nem engednék, hogy egy kertváros közepén autószerviz üzemeljen. Ez gond volt az uniós csatlakozás idején is, de Tamás akkor már könnyedén be tudta bizonyítani, hogy legalább 10 éve működik ezen a helyen a szervize, így – mint hagyományos üzem – maradhattak a Klapka György utcában.

A bővülésnek ez a hagyományos helyszín gátat szab, de Tamáson nem fog ki ez a körülmény. Amikor saját telkén már minden talpalatnyi helyet kihasználtak, sikerült a szemben lévő telket megvásárolni, néhányszáz méterrel messzebb, egy iparterületen pedig a fényezőüzemet alakították ki, amire – környezetre veszélyes volta miatt – a kertvárosban már végképp nem kaphattak engedélyt.

Fáber Tamás hiába vált egy jól menő szerviz tulajdonosává az évek alatt, szerénysége mit sem változott ifjúkorához képest. Télen nyáron kerékpárral jár dolgozni, most is arra pattant fel, amikor az interjú végén megköszöntem a szíves vendéglátást, és mindenki indult haza.

 

Rusznák András

Iratkozz fel hírlevelünkre!


Kövess minket közösségi oldalainkon!

Go to Top