Mégiscsak úttörő lett a NIKEN? Talán a Kawasaki is meglátta a fantáziát a háromkerekű motorkerékpáratlanokban.
A Yamaha sem motorkerékpárnak nevezi a NIKEN-t, hanem LMW-nek, ami rendben is van, hiszen mégiscsak páratlan. Minden értelemben. De úgy áll a széna, hogy mégsem marad egyedi ötlet a háromkerekű kanyarvadász, hiszen a Kawasaki is felmelegítené a koncepciót. Azaz újra előkerült az, amit egykor J Conceptként emlegettek.
Az egykori J-Concept, na pont ilyen biztosan nem lesz, de érdekes, hogy honnan hová tart a fejlesztés
Azonban egészen másképpen állnának hozzá a dönthető motortricikli(?) műszaki megoldásának. Amíg a NIKEN a kormányzásért és dőlésért felelős csuklós-mechanizmust használja kívülről ráhelyezkedő villákkal, addig a Kawasakinál egy négyszögű kialakítást hoznak létre.
A Kawasaki háromkerekű megoldásában a kerekek egymástól teljesen függetlenül mozognak, és ami igazán érdekes, hogy nem dőlnek úgy, mint a Yamahánál, hanem alapvetően függőleges síkban maradnak. A kívülre helyezett villákkal szemben pedig itt egy központi rugóstag dolgozik.
És ehhez az egésznek van egy egészen sportos kiállása. További érdekes csavar, hogy a meghajtásra nem lehet következtetni a szabadalmi tervek alapján. Az eredeti J Conceptet még elektromos motorként képzelték el, de egy ennyire határmezsgyén mozgó rétegtárgy esetén arra azért nem vennék mérget, hogy tovább súlyosbítják a helyzetet Zöldék.
Forrás: onroad.hu