fbpx

530 km/h-val is száguldhat a legújabb Koenigsegg hiperautó

2020-03-27T08:55:41+01:002020. április 3.|Címkék: , , , |

0

A minden korábbinál nagyobb végsebességet egy elektromos rásegítés nélküli 1600 lóerős biturbó V8 motor teszi lehetővé.

A Koenigsegg a tavalyi Genfi Autószalonon leplezte le a 480 km/h végsebességű Jesko hipersportkocsit, melynek végsebességre kihegyezett új változata, a Jesko Absolut a múlt héten mutatkozott be. A hivatalos leleplezéskor a végsebesség kapcsán csak annyit mondtak a gyáriak, hogy az újdonság minden korábbinál gyorsabb lesz, illetve hogy ennél nagyobb sebességű autót már nem fog gyártani a Koenigsegg.

A cégalapító Christian von Koenigsegg azóta elárulta, hogy a számítógépes szimulációk szerint a Jesko Absolut végsebessége akár az 530 km/h-t is elérheti, és a gumival sem lehet gond. Az sebességrekordot egy éven belül el szeretnék érni, ehhez viszont kell egy megfelelő helyszín is, ugyanis a korábban használt közel 5 kilométeres floridai kifutópályán az új hiperautó vélhetően csak 450 km/h körüli sebességet tudna produkálni.

A Koenigsegg másik sportkocsija, az Agera RS korábban közel 458 km/h végsebességgel száguldott, majd pedig jött a Bugatti, és az 1 600 lóerőre felhúzott Chiron Super Sport 300+ révén elérte a 490 km/h-s tempót. A következő lépés az 500 km/h elérése lesz, erre készül többek közt a Hennessey és az SSC is.

© Koenigsegg

A Jesko Absolut 5 literes lökettérfogatú, alig 189 kilogramm tömegű, biturbó V8-as benzinmotorja 1600 lóerős teljesítményt képes leadni, legnagyobb nyomatéka pedig 1500 Nm. Ehhez E85-öt kell tankolni a kocsiba, normál benzinnel “csak” 1280 lóerőt kapunk. Érdekesség, hogy az erőforrás egészen 8500-ig forgatható.

© Koenigsegg

A szupergyors kilencfokozatú váltóval szerelt Jesko Absolut fejlesztése során 3 000 órát fordítottak az aerodinamikai elemzésre, és több mint 5 000 órát a tervezésre, illetve az egyéb mérnöki munkákra. Végeredményképp egy alig 0,278-as légellenállási együtthatójú és 1,32 tonna tömegű hipersportkocsi született, melynek ára egyelőre ismeretlen.

© Koenigsegg
Forrás: hvg.hu

Iratkozz fel hírlevelünkre!


Kövess minket közösségi oldalainkon!

Go to Top