A Bajnokok kupája folytatódik! A Forma-1-es legendák után most a Rally világbajnokai mérik össze tudásukat. A feladat egyszerű: két világbajnok, de csak egy győztes. A döntés rajtad (is) múlik.
[poll id=”6″]
Szavazz arra a pilótára a kép alatt, aki szerinted egyenlő feltételek mellett (egyforma autó, azonos időjárási körülmények, stb.) felülmúlná ellenfelét. Aki több szavazatot gyűjt, az a pilóta jut tovább a döntőbe! Szavazz Te is, és oszd meg cikkünket barátaiddal is, hogy a verseny még izgalmasabb legyen! A második fordulóban az ’80-as évek utolsó és a ’90-es évek első klasszisai csapnak össze, mégpedig nem mások mint:
Massimo „Miki” Biasion az olaszok nagy rallye-s büszkesége ’83-as Rallye EB győzelme után került a Lancia csapatához, ahonnan Toivonen kiszorította, de 1986-ban a finn halála után visszatér a hazai csapathoz. Két évre rá pedig meg is nyerte a világbajnokságot, amelyet 1989-ben meg is védett, így ő volt az első olasz (és azóta az utolsó is), aki címet védett a rally világbajnokságok történetében. Ezután 1992-ben minden idők legmagasabb pilóta fizetéséért választotta a Ford-ot, ahol az első versenye után ezzel a mondattal minősítette az autóját: „ez az autó egy rakás sz…r”. Pályafutása a Fordnál fejeződött be, 1994-ben.
Az ellenfél az a Carlos Sainz, aki pont Mikit követte a bajnokok csarnokában. Az úriembert valószínűleg nem kell részletesen bemutatni. Tömören: 1987-ben debütált a WRC-ben, akkor még a Ford csapatában, ezt követte a Toyota ’89-től, a hőskorszak, ugyanis a Celica Turbo-val ’90-ben és ’92-ben is bajnok lett. Ezt követően még végigment a mezőny csapatain (Lancia, Subaru, Citroen) valmaint újra-újra visszatért a régi csapatokhoz (a Fordhoz kétszer is). Ezt követően 2006-ban pedig váltott, mégpedig a Dakar-rallye-ra, ahol 3x is a csúcsra ért. A vér nem vált vízzé, és fia, Carlos jr. is a top szintig jutott (jelenleg a Ferrari F1-es pilótája).
Statisztikák:
Massimo „Miki” Biasion | Carlos Sainz | |
nagydíjak száma | 78 | 196 |
világbajnoki címek | 2(1988,1989) | 2(1990, 1992) |
győzelmek | 17 | 26 |
dobogós helyezések | 40 | 97 |
vb pontok száma | 768 | 1242 |
aktív évek | 1980-1994 | 1987-2005 |
csapatok | Ford, Lancia, | Toyota, Lancia, Subaru, Ford, Citroen |