fbpx

Jelentősen megcsappant az új autó vásárlás

2020-03-26T15:11:36+01:002020. április 1.|Címkék: , , , |

0

Az Európai Autóipari Gyártók Szövetsége (European Automobile Manufacturers’ Association, ACEA) legfrissebb jelentéséből kiderül, hogy az Európai Unió területén februárban 957 052 új személyautót helyeztek forgalomba. Ez azt jelenti, hogy az év második hónapjában, vagyis még azelőtt, hogy a koronavírus széles körben elterjedt volna a kontinensen, 7,4 százalékkal kevesebb új autót értékesítettek az EU-ban, mint az előző esztendő hasonló időszakában.

Januárban is hasonló jelenségnek lehettünk tanúi: az év első hónapjában éves szinten 7,5 százalékkal csökkentek az eladások.

A hatalmas piacú Németországban igen jelentős, 10,8 százalékos visszaesést regisztrálták, ahol öt év után most először csökkentek a divatterepjáró-eladások. Olaszországban is jelentős, 8,8 százalékos csökkenést regisztráltak, miközben a spanyoloknál és a franciáknál 6, illetve 2,7 százalékkal romlottak az eladási mutatók.

Magyarországon 2020 februárjában 1,3 százalékkal kevesebb új autó talált gazdára, mint 2019 februárjában.

A legnagyobb visszaesést Bulgária (-29,2 százalék) szenvedte el, a legnagyobb mértékben pedig Litvániában (+36,9 százalék) nőttek az eladások.

A koronavírus-járvány számos ágazatra jelentős hatással volt, a hazai nagy autógyártók egytől-egyig leálltak hétfőtől. Nem csupán a gyártók és a beszállítók tapasztalnak nehézségeket, az autókereskedelem is küszködik.

A termelésben elsőként a járműgyártásban kényszerültek reagálni a járványra a cégek, egymás után jelentették be a gyártás felfüggesztését.

A Magyar Suzuki Zrt. azt közölte, hogy az érdeklődés a szalonokban az új autók iránt rendkívül gyenge, a megrendeléseket ugyanakkor kevesen mondták vissza. A 78 márkakereskedésük helyzete stabil, a 81 márkaszervizük forgalma alig változott. A Mercedes 18 értékesítési pontján és 31 szervizében egyaránt jelentős forgalomcsökkenést tapasztaltak – közölte a Mercedes-Benz Hungária. Az csak később derül ki, hogy „a krízis elhúzódása megrendíti-e és milyen mértékben a kereskedői és szervizhálózatot – tették hozzá.

Eközben a Ford arról tájékoztatott: 43 szervizében nem érezhető forgalomcsökkenés, 100 százalékos kihasználtsággal működnek, 35 márkakereskedésében a rövid nyitvatartási idő miatt viszont már jelentkezik a visszaesés. Az AutoWallis Nyrt. a Budapesti Értéktőzsde (BÉT) honlapján közölte: a szalonlátogatások számában csak az utóbbi héten érzékelhető visszaesés, míg a megrendelések esetében a hatás később jelentkezhet. Az átmenetileg visszaeső értékesítés és a turizmus leállása miatt leginkább érintett autókölcsönzés lassulásának negatív hatásai érezhetők, ugyanakkor a szervizszolgáltatások a megszokott rend szerint folynak.

Forrás. autopro, hvg

Iratkozz fel hírlevelünkre!


Kövess minket közösségi oldalainkon!

Go to Top