fbpx
Főoldal - Kenőanyag - Orlen Oil Platinum Ultor

Orlen Oil Platinum Ultor

2020-11-13T09:01:35+01:002020. november 13.|Címkék: |

0

A motorolaj mindig fontos szerepet játszott a motor működésében. Az évek során jelentősen megváltozott az olaj szintetikusról félszintetikusra, később esetleg ásványolajra történő cseréje. Egészen természetes folyamat a növekvő futásteljesítmény mellett a szintetikus olajról való „átmenet”, pl. 5W-40-10W-40 vagy 15W-40 olaj. Egy ilyen csere nem jelentett veszélyt a motorra. Nem ajánlott magas minőségű (szintetikus) olajokat használni régebbi, elhasználódott motorokban, mert a magas mosó-diszpergálószerek tartalma miatt az üledékek kipirulásához vezethetnek, ami hátrányosan befolyásolja a tömítéseket, ami viszont hozzájárul a motor szivárgásához.

Az autógyártók és az építőipari gépek növekvő igénye a kipufogógáz-kibocsátás csökkentésére az üzemanyag-fogyasztás csökkentése mellett a motor hatékonyságának növelése mellett a modern motorok dinamikus fejlődését eredményezte, amely lehetővé teszi a kívánt eredmények elérését. A kipufogógáz-kibocsátás csökkentése nem kizárólag a motor hatékonyságának függvénye, hanem mindenekelőtt a kipufogógáz-utókezelő rendszerek függvénye. Kétségtelen, hogy a kipufogógáz-feldolgozó rendszerek használata jelentős hatással volt a motorolajokra. Először is megjelentek csökkentett SAPS-tartalmú olajok (szulfátos hamu, foszfor, kén), amelyek kompatibilisek az ilyen típusú berendezésekkel. Ezenkívül a megnövekedett motor teljesítmény, a megnövekedett üzemi hőmérséklet és a turbófeltöltő rendszerek használata nagyon megterhelő munkakörnyezetet teremtett az olajok számára. Ahhoz, hogy az olajok funkcióikat súlyosabb munkakörülmények között is el tudják látni, technológiáiknak fejlődniük és összetettebbé kell válniuk.

Egy ideje olyan trend figyelhető meg, amely főleg az olajok viszkozitási osztályának csökkentésével, a magasabb viszkozitású 20W-50 és 15W-40 (ásványi olajok) osztályokról a 10W-30 és 10W-40 (félig szintetikus olajok) és 5W-30 (szintetikus olajok). Az alacsonyabb viszkozitású olajok használata egyértelmű előnyökkel jár, főleg télen. Alacsony hőmérsékleten az alacsony viszkozitású fokozatú olajoknak sokkal kevesebb időre van szükségük ahhoz, hogy elérjék az összes súrlódási csomópontot, ami minden bizonnyal pozitív hatással van a motor fokozott védelmére, de az üzemanyag-fogyasztás csökkentésére is a belső súrlódás csökkentésével, amely mérhető gazdasági előnyökkel jár. Az alacsonyabb üzemanyag-fogyasztás alacsonyabb káros anyagok kibocsátását eredményezi a légkörbe. Az alacsony viszkozitású olajoknak a legsúlyosabb üzemi körülmények között is tartós kenőfóliát kell nyújtaniuk, ezért magas nyírószilárdsággal, kiváló hő-oxidatív stabilitással, valamint jelentős mechanikai terhelésekkel szembeni ellenálló képességgel kell rendelkezniük.

Az Orlen Oil kínálata kiváló minőségű Platinum Ultor széles választékát tartalmazza

Különböző minőségű olajok, az API ásványolajoktól kezdve: CG-4 / CF-4 régebbi motortípusokhoz, az API osztályokon keresztül: CI-4 és ACEA E7 – Platinum Ultor Plus 15W- 40, API: CJ-4, ACEA E9 – Platinum Ultor Futuro 15W-40, félszintetikus és szintetikus olajokig, amelyek megfelelnek az API CK-4 legmagasabb osztályának – Platinum Ultor Complete 10W-40, Platinum Ultor Optimo 10W-30, valamint alacsony viszkozitású szintetikus olajok, például Platinum Ultor Perfect 5W-30. A fent említett olajokat olyan motorokhoz ajánljuk, amelyek megfelelnek az Euro V és VI szigorú kipufogógáz-kibocsátási normáknak. Garantálják a motor megbízható működését teherautókban és nehéz építőipari gépeknél. Különböző jóváhagyásokkal rendelkeznek olyan vezető motorgyártóktól, mint a Volvo, a Cummins, az MAN, a Scania, az MTU és még sokan mások, amelyek csak a legmagasabb minőséget garantálják és megerősítik a felhasználók megbízhatóságát.

Forrás: Orlen Oil

Iratkozz fel hírlevelünkre!


Kövess minket közösségi oldalainkon!

Go to Top