fbpx
Főoldal - Kenőanyag - Start-stop rendszer és a motorolaj

Start-stop rendszer és a motorolaj

2020-10-26T09:07:16+01:002020. október 26.|Címkék: , |

0

Neked is Start/stop rendszerrel működő dízel autód van? A te fejedben is megfordult már hogy nem károsítja-e a motort, hogy a kocsi a motort teljesen hideg állapotában is leállítja, majd újraindítja, ha megáll illetve elindul? (Alapértelmezés a motorvezérlésben, hogy start/stop rendszerrel indul el, bekapcsolt motor mellett a start/stop funkció a következő újraindításig felfüggeszthető.)

A TotalCar Olajdokija válaszol:

Nekem is hasonló autóm van. Nehéz megmondani, hogy mit gondol hidegnek. A leállításért egy halom adat együttállásakor kerülhet sor.

Kérdésére válaszolva nem, nem károsítja a motort ez a műszaki megoldás. Alapvetően ezekben a rendszerekben minden úgy van kitalálva, hogy ez ne okozzon gondot. A motorolaj előírástól kezdve a méretezésen, az anyaghasználaton keresztül a hengerfal hónolásáig, minden úgy van kialakítva, hogy bírja a start-stop üzemet. Tulajdonképpen az akkumulátort kell leginkább sajnálni.

Visszatérve a konkrétumok szintjére: Ökölszabályként én azt szoktam csinálni, hogy pl. egy komolyabb dugóban, ahol a megállások ideje nem éri el a 8-10 másodpercet, ott kikapcsolom a funkciót. Azt javaslom, hogy nézesse meg az autót műszeresen, hogy nincs-e semmilyen hiba eltárolva. Ha nincs, akkor egyszerűen iktassa ki ezt a funkciót, amíg hideg az autó. Általában véve sem javasolt a használata, ha az út nem tart legalább 20-30 percig vagy ha túl rövid ideig állítja le a rendszer a motort, stb. A start-stop egy nagyon hasznos funkció, nem kell tőle félni, de tény, hogy érdemes legalább ennyire odafigyelni rá.

Üdv.: Olajdoki

Forrás: totalcar.hu

Iratkozz fel hírlevelünkre!


Kövess minket közösségi oldalainkon!

Go to Top