fbpx
Főoldal - Kenőanyag - PETRYGO – AZ OPTIMÁLIS HŐMÉRSÉKLETHEZ

PETRYGO – AZ OPTIMÁLIS HŐMÉRSÉKLETHEZ

2020-09-08T14:40:35+02:002020. szeptember 9.|Címkék: |

0

Az üzemanyag, a motor és a sebességváltó olaj mellett a hűtőfolyadék az egyik legfontosabb működési folyadék a modern járművekben. Feladata elsősorban a megfelelő motorhőmérséklet biztosítása és a hűtőrendszer védelme a forrás és fagyás ellen. A megfelelően kiválasztott hűtőfolyadéknak védelmet kell nyújtania minden olyan motor alkatrész számára, amely érintkezésbe kerül, beleértve a hűtőt, a vízszivattyút, a termosztátot, a tömítéseket és a csöveket, miközben minimalizálja a működési költségeket.

Hosszú távon a helytelenül kiválasztott hűtőfolyadék különféle hibákat okozhat, például szivárgásokat a vízszivattyúból, kavitáció által okozott károkat és megnövekedett nitrogén-oxid-tartalmat a kipufogógázokban. Sajnálatos módon néhány járművezető és még a szerelők sem látják a kapcsolatot a motor hibás működése és a járműben alkalmazott helytelen hőcserélés között, amelyet rossz hűtőfolyadék használata okozhat. Ennek eredményeként a hajtóegység súlyos és drága meghibásodást okozhat. Ezért érdemes befektetni a járművébe, és biztosítson megfelelő, jó minőségű hűtőfolyadékokat, amelyek kiváló minőségű alapanyagokból készülnek. Sok járművezető dilemmával szembesül, amikor a járművéhez megfelelő hűtőfolyadékot kell kiválasztania. A legfontosabb szempont, amelyre figyelni kell, a járműben használt hűtőfolyadék jóváhagyására vonatkozó információ. A motorolajhoz hasonlóan, hűtőfolyadék vásárlásakor ismerkedjen meg a címkén és az autó használati útmutatójában szereplő információkkal. Ezért az ORLEN OIL termékek különféle jóváhagyásokkal rendelkeznek a gépjárműiparban, például a Volkswagen, a Mercedes-Benz, a MAN és a DAF.

 

ORLEN OIL hűtőfolyadék-technológia

Petrygo – ez az ORLEN OIL hűtőfolyadék az OAT (Organic Acid Technology) és a SiOAT (Silicate Organic Acid Technology) technológiákon alapul, azaz kifejezetten módosított szilíciumvegyületek a szerves savakkal kombinálva. Az OAT technológia, nagyon egyszerűen fogalmazva, csak akkor működik, ha korróziós forrást fedeznek fel, és egy ilyen helyre védőréteget hoznak létre. A korróziógátlók folyamatosan keringnek a hűtőfolyadékban anélkül, hogy veszélybe sodornák a hőátadási körülményeket működés közben. A SiOAT technológia viszont az OAT és a speciálisan módosított szilikátvegyületek kombinációja. A korróziós forrás felfedezésekor az OAT technológia semlegesíti azt, és a szilikonvegyületek védik azt, miközben mikrovédő réteget képeznek. Az ezen a technológián alapuló gyártás előtt teljesen más kémiai eljárásokat alkalmaztak. A 20. század végén nyúló régi gyártási technológiának nem voltak ilyen fejlett megoldásai, és fő hátránya a szilikonvegyületek felhalmozódása a hűtőrendszer csöveinek falán, ami szűkülést okozott, és ezáltal rontotta a hőcserélő körülményeket. az áramkör, amely könnyen súlyos motorhibákat okozhat. Jelenleg az ORLEN OIL, Lengyelország vezető hűtőfolyadék-gyártója, amely olyan termékeket kínál, mint az etrygo Q New, a Petrygo Plus, valamint a Petrygo Prime és a Petrygo Heavy, csak a bevált megoldásokat használja a gyártásban, anélkül, hogy veszélybe sodorná az energiaveszteséget vagy a tápegység károsodását.

 

Hűtőfolyadékok keverhetők?

Veszélyhelyzetek fordulnak elő az életben, amikor úton, a “barátságos” műhelytől távol, kénytelen újratölteni a hűtőfolyadékot. Az úgynevezett „utántöltések” végrehajtásakor mindig szem előtt kell tartani, hogy ne keverjük össze a monoetilénglikolt propilénglikollal. Egy másik kritikus szempont, amelyet figyelembe kell venni a hűtőfolyadék hozzáadása előtt, a hűtőfolyadékban alkalmazott korróziógátló technológia típusa. Az ilyen információkat a termék címkéjén kell keresnie. Fontos, hogy a műszaki adatok összeegyeztethetők legyenek a jármű kézikönyvével és a már működő hűtőfolyadékkal. Ha azonban bármilyen okból nem képes eleget tenni az ilyen feltételeknek, lehetőség van egy másik fajta hűtőfolyadék hozzáadására a hűtési rendszeréhez, mivel ezek általában összekeverhetők, és rövid távon nem károsítják a motort. Hosszú távon azonban egy ilyen gyakorlat nemcsak a hűtőrendszer, hanem a motor súlyos meghibásodásához is vezethet. Ezért, ha nem biztos benne, hogy a hozzáadott hűtőfolyadék kompatibilis-e a motorjában már működő hűtőfolyadékkal, akkor azonnal ki kell ürítenie a teljes hűtőrendszert egy szerelőnél, öblítse le és adjon be új hűtőfolyadékot a jármű használati útmutatójának megfelelően. Érdemes emlékeztetni arra, hogy a motorolajokhoz hasonlóan a hűtőfolyadékokat is rendszeresen cserélik, amelynek gyakorisága megtalálható a termék jóváhagyásában. A Petrygo Q New hűtőfolyadék esetében 100 000 km, Petrygo Plus, Petrygo Prime és Petrygo Heavy esetében pedig 250 000 km.

 

Iratkozz fel hírlevelünkre!


Kövess minket közösségi oldalainkon!

Go to Top